Η πλατφόρμα διαφημίσεων του Facebook κλείνει σχεδόν μια δεκαετία και με την πάροδο του χρόνου έχει αλλάξει πολύ. Καθώς οι βέλτιστες πρακτικές αλλάζουν συνεχώς και προστίθενται συνεχώς νέες δυνατότητες, είναι πιο εύκολο από ποτέ να κάνετε ένα απλό λάθος που θα μπορούσε να οδηγήσει τις διαφημιστικές σας καμπάνιες στο να μην ανταποκρίνονται στους στόχους σας.
«Ποια είναι όμως τα 7 πιο κοινά λάθη που μπορεί να κάνετε όταν σχεδιάζετε διαφημίσεις για την επιχείρηση σας;»
1. Δεν ανανεώνετε το δημιουργικό της διαφήμισής σας σε τακτά χρονικά διαστήματα.
2. Χρησιμοποιείτε λάθος στόχο για τη βελτιστοποίηση της καμπάνιας σας.
3. Λάθος επιλογή στρατηγικής υποβολής προσφορών/προϋπολογισμού.
4. Υπερβολική τμηματοποίηση του κοινού.
5. Παράληψη ελέγχου της αλληλοεπικάλυψης των κοινών σας.
6. Υπερβολικός έλεγχος των τοποθετήσεων – Placements που εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας.
7. Αδυναμία μεταφοράς του κοινού από το πάνω κομμάτι του funnel στο στάδιο της αγοράς.
Πάμε λοιπόν να τα δούμε ένα προς ένα:
1 – Ανανεώστε το δημιουργικό διαφήμισης
Πόσες φορές δεν έχετε ανοίξει την εφαρμογή του Facebook ή του Instagram και ενώ κάνετε scroll βλέπετε για πολλοστή φορά την ίδια διαφήμιση με ένα εικαστικό που έχετε μάθει απ’έξω. Σίγουρα σας προκαλεί κακή εντύπωση και ας είμαστε ειλικρινείς, εφόσον ενοχλεί εσάς, γιατί το κοινό σας να έχει διαφορετική αντίδραση; Υπάρχει λοιπόν ένα όριο ανάμεσα στο να δημιουργούμε μια οπτική ταυτότητα ώστε να καταλαβαίνει ο χρήστης ασυναίσθητα ότι πρόκειται για ένα συγκεκριμένο brand και στο να κουράζουμε το κοινό.
Φυσικά είναι αντιληπτό ότι όσο αναφορά τις διαφημίσεις, η συνεχής δημιουργία νέων εικαστικών είναι πιθανότατα μια από τις πιο χρονοβόρες διαδικασίες. Και όμως, υπάρχουν μερικοί τρόποι που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε στο μέτρο του δυνατού το χρόνο που απαιτείται για την παραγωγή αρκετών νέων εικαστικών:
Αναζητήστε μια καινούργια έμπνευση
Το να δείτε άλλα δημιουργικά, είτε ανταγωνιστών είτε από άλλους τομείς που δεν έχουν σχέση με τον δικό σας, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για ένα πρώτο brainstorming. Εδώ αναζητάτε κυρίως ένα νέο layout, ένα ιδιαίτερο τόνο γραφής (ToV) , μια νέα κεντρική ιδέα στην οποία μπορείτε να πατήσετε για να ξεκινήσετε το νέο σας υλικό.
Bonus tip: Το Facebook διαθέτει τη δική του σελίδα που έχει ως σκοπό να σας βοηθήσει να ανανεώνετε τα εικαστικά σας, μέσα από την προβολή case studies μεγάλων brands, και μπορείτε να την δείτε εδώ.
Χρησιμοποιήστε stock εικόνες
Mία αντίληψη που συναντάμε συχνά ως agency είναι ότι όλα τα δημιουργικά πρέπει να είναι εντελώς μοναδικά και να παράγονται κατά παραγγελία. Αυτό είναι ταυτόχρονα λάθος αλλά και σωστό! Σωστό γιατί το απόλυτα ιδανικό θα ήταν να υπάρχει πάντα η δυνατότητα πραγματοποίησης φωτογραφήσεων σε τακτικά χρονικά διαστήματα για να παράγεται μοναδικό υλικό. Είναι όμως και λάθος καθώς το μέγεθος και η δυναμική πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν τους επιτρέπουν να πραγματοποιούν τέτοιου είδους φωτογραφήσεις αρκετά συχνά. Θα πρέπει δηλαδή να μην έχουν υλικό;
Φυσικά και όχι! Δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό στο να χρησιμοποιήσετε stock φωτογραφίες που θα επιλέξετε μέσα από μια πληθώρα εξειδικευμένων websites. Ειλικρινά, μερικές από αυτές είναι πραγματικά απίστευτες και θα απογειώσουν τα δημιουργικά των διαφημίσεων σας εφόσον χρησιμοποιηθούν σωστά.
Χρησιμοποιήστε online εργαλεία σχεδίασης
Για να δημιουργήσετε νέα εικαστικά για τις διαφημίσεις σας δεν χρειάζεται να είστε expert σε επαγγελματικά προγράμματα όπως το Photoshop ή το Adobe Illustrator. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο εύκολο online εργαλείο σχεδίασης όπως το Canva, όπου με λίγες κινήσεις μπορείτε να σχεδιάσετε το νέο σας υλικό.
2 – Θέστε σωστό στόχο για την καμπάνια σας
Η αλήθεια είναι ότι το Facebook διαθέτει αρκετούς τρόπους βελτιστοποίησης για τους στόχους που θέτετε στην καμπάνια σας οι οποίες μερικές φορές μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση.
Αρχικά όσο αναφορά το κόστος, μία βασική αρχή είναι ότι στον πίνακα που βλέπετε στο Facebook κατά τη διαδικασία επιλογής στόχου, όσο πιο δεξιά είναι ο στόχος που επιλέγετε, τόσο πιο ακριβή θα είναι γενικά και η καμπάνια σας.
Επιπλέον κάθε κύρια κατηγορία στόχου που θα επιλέξετε (Awareness, Consideration ή Conversion) έχει τις δικές της ενέργειες για τις οποίες μπορεί να βελτιστοποιήσει την καμπάνια σας.
Επομένως εάν η καμπάνια σας έχει ως σκοπό να επηρεάσει τη λήψη μιας απόφασης αγοράς ενός χρήστη (στόχος Consideration) μπορείτε να επιλέξετε να παραμετροποιηθεί – ανάμεσα σε άλλα – για click σε link που οδηγούν στο website σας (Traffic), για αύξηση των αλληλεπιδράσεων όπως like και share (Engagement) ή για να λάβετε μηνύματα στο inbox από χρήστες που ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο της διαφήμισης σας (Messages).
3 – Επιλέξτε τη σωστή στρατηγική υποβολής προσφορών / προϋπολογισμού
Όσον αφορά τη διαχείριση του προϋπολογισμού μιας καμπάνιας, το Facebook διαθέτει πάρα πολλές επιλογές οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά εργαλεία στα χέρια ενός ατόμου που έχει ιδιαίτερη εμπειρία στο χώρο της οnline διαφήμισης. Μπορούν όμως εξίσου να δυσκολέψουν κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώρο της διαφήμισης.
Για παράδειγμα, μια βασική επιλογή είναι ο ημερήσιος προϋπολογισμός σε σχέση με τον προϋπολογισμό συγκεκριμένης διάρκειας.
Ο ημερήσιος προϋπολογισμό συμβάλλει στην εξισορρόπηση του ποσού που ξοδεύει η καμπάνια ώστε αυτός να παραμένει σταθερός καθημερινά. Οι καμπάνιες σας λοιπόν θα εξακολουθούν να προσπαθούν να αποδώσουν όσο το δυνατόν περισσότερες μετατροπές (με βάση το στόχο που ορίσατε) δαπανώντας ταυτόχρονα τον ημερήσιο προϋπολογισμό σας, ανεξάρτητα από την απόδοση.
Από την άλλη ο προϋπολογισμός συγκεκριμένης διάρκειας συμβάλλει στην όσο το δυνατόν καλύτερη βελτιστοποίηση (με βάση το στόχο που ορίσατε) μέσα σε ένα διάστημα συγκεκριμένων ημερών. Εδώ όπως γίνεται αντιληπτό δεν επιτυγχάνουμε πάντα τον ημερήσιο στόχο δαπανών, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη την ουσιαστική αποτίμηση των αποτελεσμάτων της καμπάνιας.
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις στρατηγικές προσφορών για διαφημίσεις η Astrolabs έχει ετοιμάσει ένα εξειδικευμένο άρθρο που μπορείτε να βρείτε εδώ.
4 – Τμηματοποιήστε σωστά το κοινό σας
Το ιδανικό setup για τις διαφημίσεις σας θα ήταν να είναι ξεχωριστή η κάθε καμπάνια με ξεχωριστές ομάδες διαφημίσεων και συγκεκριμένα διαφημιστικά κοινά ώστε να μπορείτε να κάνετε εύκολα διορθώσεις και βελτιστοποιήσεις για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
Μερικές φορές όμως το να περιορίζεις πάρα πολύ το κοινό μπορεί να πλήξει τις καμπάνιες σας, καθώς το Facebook χρειάζεται μια σταθερή ροή δεδομένων ώστε να συνεχίσει να παραμετροποιεί σωστά τις διαφημίσεις με βάση τους στόχους που έχετε θέσει εξαρχής.
Εάν χωρίζετε το κοινό σας λοιπόν σε πολύ μικρές και υπερβολικά συγκεκριμένες λίστες και το τοποθετείτε σε διαφορετικά σύνολα διαφημίσεων, οι διαφημίσεις σας πιθανότατα δε θα βγουν ποτέ από τη φάση εκμάθησης (Learning) του Facebook, και άρα δε θα αποδώσουν ποτέ με βάση την πραγματική δυναμική τους.
Bonus tip: Όσο μικρότερο είναι το κοινό στο οποίο διαφημίζεστε τόσο υψηλότερο CPM (κόστος ανά 1.000 εμφανίσεις) θα πληρώνετε. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα είναι πιο ακριβό να προσεγγίσετε το ίδιο ακριβώς κοινό εάν το έχετε χωρίσει σε 6 διαφορετικά σύνολα διαφημίσεων αντί για 2-3.
5 – Ελέγξτε την αλληλοεπικάλυψη των κοινών σας
Με όλες τις διαφορετικές επιλογές στόχευσης που σας παρέχει το Facebook, είναι ιδιαίτερα εύκολο να δημιουργηθούν πολλά διαφορετικά κοινά τα οποία όμως τελικά προσπαθούν να προσεγγίσουν τους ίδιους χρήστες. Το πρόβλημα λοιπόν που δημιουργείται είναι ότι δε θα είναι σαφές ποιες επιλογές στόχευσης λειτουργούν καλύτερα.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι ένας χρήστης βρίσκεται μέσα σε δύο διαφορετικά κοινά και κάνει μια σημαντική ενέργεια για εσάς, μια μετατροπή, π.χ. μια αγορά. Το Facebook θα προσπαθήσει να «δει» ποιο κοινό έφερε τη μετατροπή για να του δείξει πιο συχνά τις διαφημίσεις σας. Όμως επειδή δεν μπορεί να ξεχωρίσει το χρήστη μιας και ανήκει σε δύο κοινά, θα χρησιμοποιήσει αυτό το οποίο χρονικά είναι πιο πρόσφατο, χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι αυτή η ομάδα κοινού έχει τις καλύτερες προοπτικές για αύξηση των μετατροπών/αγορών από τη διαφήμιση σας.
To Facebook διαθέτει ένα εργαλείο που μπορεί να σας βοηθήσει να δείτε την αλληλοεπικάλυψη των αποθηκευμένων κοινών σας, το Audience Overlap Tool, το οποίο μπορείτε να βρείτε στο section «Advertise» του Business Manager της επιχείρησης σας.
6 – Επιλέξτε που θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας
Το συνολικό δίκτυο που διαθέτει το Facebook και το Instagram είναι τεράστιο και αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις σας μπορούν να εμφανίζονται σε πολλές τοποθετήσεις – Placements.
Όταν δημιουργείτε τη διαφήμιση σας και φτάνετε στο σημείο να επιλέξετε τα Placements της σίγουρα θα μπείτε στον πειρασμό να θελήσετε να διαλέξετε σε ποια από αυτά θα εμφανίζεται.
Αυτό όμως δεν είναι πάντα προς το συμφέρον σας, καθώς το κοινό το οποίο θα στοχεύσετε θα είναι πάντα το ίδιο ανεξάρτητα από τον αριθμό των Placements που θα επιλέξετε τελικά. Το κοινό θα βασίζεται πάντα στις αρχικές επιλογές στόχευσης που έχετε κάνει κατά το στάδιο δημιουργίας του διαφημιστικού κοινού.
7 – Μεταφέρετε το κοινό από την αρχή του funnel στο στάδιο της αγοράς
Το τελευταίο λάθος που βλέπουμε συχνά είναι η έλλειψη συνέπειας. Το Facebook έχει πολλούς διαφορετικούς στόχους για κάθε καμπάνια, με τον καθένα να εστιάζει σε διαφορετικό τομέα. Είναι όμως κατασκευασμένοι να συνεργάζονται αρμονικά για να δημιουργήσουν ένα customer journey για τον χρήστη και να τον μετατρέψουν σε πελάτη της επιχείρησης σας.
Αυτό το Customer Journey, γίνεται γιατί όπως βλέπετε και στο παραπάνω γράφημα, όλο το κοινό αρχικά συγκεντρώνεται στην κορυφή μιας “χοάνης” (funnel) , από την οποία ύστερα φιλτράρεται προς τα κάτω με βάση τις διαφημίσεις που βλέπει, μέχρι τελικά να φτάσει στο τέλος αυτού του funnel και να μετατραπεί σε πελάτη της επιχείρησης σας
Διαβάστε εδώ περισσότερα για το τι κρύβεται πίσω από μια αποδοτική Digital Διαφήμιση και πως μπορεί να επωφεληθεί η επιχείρηση σας από αυτήν.