Η Black Friday και η Cyber Monday έχουν καθιερωθεί και στην ελληνική αγορά πλέον ως από τις σημαντικότερες αγοραστικές μέρες της χρονιάς για σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις και βλεπουμε μάλιστα αυτές οι προσφορές να μην ισχύουν μόνο για αυτές τις μέρες αλλά για όλη την εβδομάδα τους.
Φέτος, λόγω των εξελίξεων στα πλαίσια των μέτρων προστασίας που καλούμαστε να πάρουμε όλοι, η Black Friday θα έχει ιδιαίτερη έμφαση κυρίως στο online κομμάτι και στο e-commerce παρά στις ουρές που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε έξω από τα μαγαζιά τα τελευταία χρόνια.
Η Digital Marketing ομάδα της AstroLabs ετοίμασε μία must-read λίστα προκειμένου στις 27 Νοεμβρίου η επιχείρησή σας να είναι έτοιμη για να υποδεχθεί το online κοινό για τις αγορές του!
Ταχύτητα Website

Σιγουρευτείτε πως η ταχύτητα της σελίδας σας είναι γρήγορη τόσο κατά την επίσκεψη από κάποια διαφήμιση όσο και κατά την πλοήγηση εντός του site. Όταν ένας χρήστης επισκέπτεται τη σελίδα σας και αυτή δε φορτώνει γρήγορα, η πιθανότητα αυτός ο χρήστης να ολοκληρώσει κάποια αγορά στο μέλλον είναι λιγότερη από 44%.
Αφιερώστε χρόνο και βεβαιωθείτε πως κάθε μέρος του website σας λειτουργεί κανονικά με τη πιο γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης που μπορεί να επιτευχθεί. Το τεχνικό κομμάτι του website σας δεν πρέπει να είναι εμπόδιο για το κοινό σας αλλά λόγος να το επισκεφτεί ξανά.
Checkout, please!

Η διαδικασία του checkout και της πληρωμής πρέπει να είναι όσο πιο άμεση και εύκολη γίνεται και με όσες περισσότερες επιλογές πληρωμής προκειμένου ο πελάτης να αισθανθεί άνετα με το να πραγματοποιήσει αγορά από αυτό.
Προτιμήστε να μην είναι υποχρεωτική η εγγραφή στο website για τη διαδικασία αγοράς αλλά να μπορεί και κάποιος ως απλός επισκέπτης να αγοράσει τα προϊόντα σας με λίγα κλικ. Όσα λιγότερα κλικ χρειάζεται να πατήσει κάποιος, τόσο πιο ευχαριστημένος θα είναι από τη διαδικασία αγοράς και θα επιστρέψει και στο μέλλον.
Κάντε τα απαραίτητα BackUp στο site σας

Ένα μεγάλο τεχνικό πρόβλημα που θα “ρίξει” το site σας τη χειρότερη στιγμή, μπορεί να στοιχίσει στην επιχείρηση σας πάρα πολύ. Μιλήστε άμεσα με τους developers που έχουν αναλάβει το site σας προκειμένου να βεβαιωθούν πως υπάρχουν BackUps για τα πάντα και καθε τεχνικό κομμάτι που απαρτίζει τη σελίδα σας είναι επαρκώς ενημερωμένο.
Η κατάλληλη τεχνική προετοιμασία από τώρα, θα σας σώσει σε περίπτωση που συμβεί κάποιο τεχνικό σφάλμα και η σελίδα θα σας είναι ξανά online γρήγορα και με σιγουριά.
Το site σας επίσης θα δεχθεί πάρα πολύ υψηλή επισκεψιμότητα εκείνη την περίοδο. Βεβαιωθείτε από το τμήμα τεχνικής υποστήριξής σας πως ο server στον οποίο είναι στημένο το site σας, διαθέτει τα απαραίτητα resources ώστε να “σηκώσει” το επιπλέον traffic και να μην υπάρχει κίνδυνος και πέσει το site!
Ξεκινήστε “διάλογο” μέσα από E-mail marketing καμπάνιες

Στα πλαίσια των newsletter που στέλνετε ανά τακτικά χρονικά διαστήματα στο κοινό σας, πρέπει να ξεκινήσετε να αναφέρεστε στην επερχόμενη Black Friday ώστε το κοινό σας να μάθει από εσάς πρώτα με άμεσο τρόπο για εκπτώσεις του.
Ξεκινήστε ενημερωτικά newsletter με κατηγορίες προϊόντων που θα μπουν σε έκπτωση ώστε το κοινό σας να μπορεί να κανονίσει το διαθέσιμο budget του.
Προτιμήστε να ανταμείψετε το κοινό σας που έχει αγοράσει πολλές φορές από εσάς δίνοντας του μία αποκλειστική ματιά στα προϊόντα που θα μπουν σε έκπτωση, πριν αυτή η πληροφορία ξεκινήσει να επικοινωνείται από το site και τα social media σας. Το κοινό που σας έχει εμπιστευτεί στο παρελθόν, θα αισθανθεί δικαιωμένο για την προτίμηση του καθώς θα το κάνετε να αισθανθεί ξεχωριστό και πως εκτιμάτε το brand loyalty που έδειξε!
Όταν όμως τελειώσει και η Cyber Monday, μη σταματήσετε εκεί την επικοινωνία. Στείλτε τους ξανά mail ζητώντας τους feedback για τις τιμές σας, την εμπειρία που είχαν στο site σας, τις καμπάνιες σας κλπ ώστε να καταλάβουν πως πραγματικά τους ακούτε και θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη γνώμη τους για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών σας.
Αγκαλιάστε το hype στα Social Media (και όχι μόνο)

Είναι ζωτικής σημασίας να σχεδιάσετε μία ολοκληρωμένη digital καμπάνια από την αρχή μέχρι το το τέλος του Black Friday/Cyber Monday.
Το hype (δηλαδή ο online “χαμούλης”) που θα δημιουργήσετε με αναρτήσεις και online περιεχόμενο πρέπει να προϊδεάσει το κοινό σας πως είστε ήδη σχεδόν έτοιμοι για τη μεγάλη εμπορική γιορτή. Μη διστάζετε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που ρωτάτε το ίδιο σας το κοινό το τι θα θέλανε να δουν από εσάς ως κομμάτι των Black Friday εκπτώσεων και να το πραγματοποιήσετε, επαληθεύοντας την εμπιστοσύνη που σας έδειξε το κοινό σας μιλώντας μαζί σας στα social media.
Ξεκινήστε ήδη να δημιουργείτε την αισθητική της καμπάνιας σας, τα εικαστικά και τα κείμενα σας σωστά προσαρμοσμένα για κάθε social media channel και δείτε πως το κοινό άμεσα θα ενδιαφερθεί για αυτό που του δείχνετε. Όμως πρέπει να μην ξεχνάτε κάτι πολύ βασικό που αφορά τη σχέση σας με το κοινό…
Μην υποτιμάτε τις έρευνες αγοράς του κοινού

Οι Έλληνες σε ποσοστό 56% χαρακτηρίζουν τις περισσότερες τιμές παραπλανητικές και πως δεν είναι εκπτώσεις που ανταποκρίνονται στο επίπεδο που διαφημίζουν. Το κοινό έχει πολλά εύχρηστα εργαλεία αναζήτησης της διακύμανσης των τιμών στη διάθεση του, θα πρέπει όντως κάποιες εκπτώσεις να είναι πραγματικά ελκυστικές και ειλικρινείς.
Δώστε έμφαση πχ στο να προσφέρετε combo deals που να περιλαμβάνουν περισσότερα από 1 προϊόντα ώστε η προσφορά αυτή να είναι μοναδική στο site σας και γύρω από αντίστοιχες τέτοιες ευκαιρίες να χτίσετε την καμπάνια σας. Έτσι στα μάτια του κοινού δεν θα είστε ακόμη μία εταιρεία που άλλα υποσχέθηκε και άλλα έδωσε αλλά τους παρείχε μία πραγματικά ελκυστική προσφορά που δεν είδαν άλλη αντίστοιχη σε ανταγωνιστές (όχι τόσο σαν τιμή αλλά “unique offer).
Η χρήση του social proof μας έχει διδάξει πως το word-of-mouth είναι πανίσχυρο εργαλείο και μπορεί να απογειώσει την καμπάνια της επιχείρησής σας. Ο ευχαριστημένος πελάτης θα το μοιραστεί με τους φίλους αλλά ο δυσαρεστημένος πελάτης θα το μοιραστεί με τους πάντες.
Χρειάζεστε βοήθεια για την προετοιμασία της επιχείρησής σας για τη Black Friday; Η ομάδα της AstroLabs είναι στη διάθεση σας!