loading
AstroLabs
BLOG

Ερμηνεύστε σωστά τα Google Analytics του Website σας

Χρόνος ανάγνωσης ~16 '

Το Google Analytics είναι μία από τις κορυφαίες πλατφόρμες για την παρακολούθηση και την ανάλυση της επισκεψιμότητας του ιστότοπου σας. Παρέχει σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το ποιοι επισκέπτονται το website σας, καθώς επίσης παρέχει σημαντικά δεδομένα όπως τι είδε ο επισκέπτης στο site αλλά και πώς έφτασε στην ιστοσελίδα. Παρέχεται δωρεάν από την Google με την προϋπόθεση ότι το website σας δεν λαμβάνει περισσότερες από δέκα εκατομμύρια επισκέψεις το μήνα. 
Αποτελεί βασικό εργαλείο για τα στελέχη του marketing και ειδικά τους digital marketers λόγω του ότι προσφέρει αναλυτικά στοιχεία για την απόδοση του website, των διαφημιστικών καμπανιών που μπορεί να τρέχουν, του κοινού που το επισκέπτεται και άλλες πληροφορίες που μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την απόδοση του. 

Για τις επιχειρήσεις που θέλουν αναπτυχθούν μέσω του διαδικτύου η χρήση του Google Analytics θα βοηθήσει στην εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων σε ότι αφορά την απόδοση της επένδυσης τους, αλλά και των ενεργειών που πρέπει να γίνουν για την βελτίωση των ενεργειών αυτών. Το σημαντικότερό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σήμερα ως Digital Marketers είναι ότι οι επιχειρηματίες δεν μπορούν να «διαβάσουν» τα δεδομένα του Google Analytics ακόμα και σε βασικές αναφορές (report). Για αυτό το λόγο η ομάδα Digital Marketing της Astrolabs ετοίμασε έναν σύντομο οδηγό για τα Google Analytics, ώστε να σας βοηθήσει να κάνετε τα πρώτα βήματα σας σε αυτό το καταπληκτικό εργαλείο. 

Ξεκινώντας θα δούμε τις βασικές καρτέλες που εμφανίζονται στην αριστερή στήλη του Google Analytics πλην της καρτέλας «Προσαρμογή» η οποία είναι για πιο έμπειρους χρήστες.

 

Αρχική Σελίδα
Με την σύνδεση σας στα Google Analytics θα οδηγηθείτε στην Αρχική Σελίδα / Home. Εκεί υπάρχει μία συνοπτική εικόνα βασικών στατιστικών στοιχείων του website σας όπως οι συνολικές επισκέψεις (σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα), οι ενεργοί χρήστες που είναι αυτή την στιγμή στο site, ποιος είναι ο τρόπος απόκτησης χρηστών, από ποιες γεωγραφικές περιοχές είναι οι χρήστες σας και ορισμένα ακόμα στατιστικά. Η αρχική σελίδα είναι ίσως ότι πιο απλό και βασικό υπάρχει στα Google Analytics καθώς δίνει γρήγορα μία εικόνα της απόδοσης του ιστότοπου.

 

Αναφορές / Reports
Οι Αναφορές του Google Analytics χωρίζονται σε 5 βασικές κατηγορίες:
1.    Σε πραγματικό χρόνο / Real Time
2.    Κοινό / Audience 
3.    Απόκτηση / Acquisition 
4.    Συμπεριφορά / Behavior
5.    Μετατροπές / Conversions


Κάθε κατηγορία περιλαμβάνει μία ομάδα επιμέρους αναφορών – reports τα οποία αναλύουν σε μεγαλύτερο βάθος και δίνουν πιο ειδική ανάλυση των δεδομένων. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα παρουσιάσουμε τι μπορείτε να δείτε σε κάθε κατηγορία, για να μπορείτε να βρείτε με μεγαλύτερη ευκολία τα δεδομένα που ψάχνετε.

1.    Σε πραγματικό χρόνο / Real Time
Αυτή η αναφορά σας δείχνει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Μπορείτε λοιπόν να δείτε τη δεδομένη στιγμή πόσοι χρήστες είναι στο site σας, ποιες σελίδες ή άρθρα διαβάζουν, από ποια χώρα είναι, με ποιον τρόπο μπήκαν στο website σας, ποια λέξη κλειδί χρησιμοποίησαν στην Google και βρήκαν το site. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα δεδομένα που εμφανίζονται στις συγκεκριμένες αναφορές αφορούν τα τελευταία πέντε λεπτά και σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις μπορούν να φτάσουν έως και τα τριάντα λεπτά. 
Ας ρίξουμε μία ματιά στις επιμέρους αναφορές που εμφανίζονται στην συγκεκριμένη κατηγορία.

i.    Τοποθεσίες / Locations
Σε αυτήν την αναφορά, μπορείτε να δείτε από ποιες είναι οι χρήστες που είναι αυτή την στιγμή στο website σας καθώς και πόσο χρόνο είναι εκεί. Στον χάρτη κάνοντας click στην χώρα μπορούμε να δούμε και από ποιες περιοχές της χώρας είναι οι επισκέπτες της ιστοσελίδας.

ii.    Πηγές Επισκεψιμότητας / Traffic Sources
Οι πηγές επισκεψιμότητας σάς ενημερώνουν πώς οι χρήστες βρήκαν τον ιστότοπο σας. Έκαναν κλικ σε έναν σύνδεσμο που ανεβάσατε στα Social Media; Πληκτρολόγησαν το URL σας απευθείας; 
Αυτή η αναφορά μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμη, εάν θέλετε να δείτε σε πραγματικό χρόνο πόση επισκεψιμότητα δημιουργεί ένα νέο post που ανεβάστε ή να δείτε την απόδοση μιας νέας σελίδας με εκπληκτικό περιεχόμενο που ανεβάσατε.

iii.    Περιεχόμενο / Content
Σε αυτή την αναφορά μπορείτε να δείτε σε ποιες σελίδες είναι αυτήν την στιγμή οι επισκέπτες του site. Πιο συγκεκριμένα μπορείτε να δείτε τον τίτλο της σελίδας, τη διεύθυνση URL και το ποσοστό των ενεργών χρηστών σε μια συγκεκριμένη σελίδα.

iv.    Συμβάντα / Events
Τα συμβάντα σε πραγματικό χρόνο σας επιτρέπουν να παρακολουθείτε στο Google Analytics τις προσαρμοσμένες αλληλεπιδράσεις που έχετε δημιουργήσει και έχουν οι χρήστες με το site σας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει κλικ σε διαφημίσεις, λήψεις αρχείων όπως e-books, προβολές βίντεο κ.α..
Μπορείτε να προσαρμόσετε περαιτέρω τα δεδομένα προβάλλοντας "Εκδηλώσεις (Τελευταία 30 λεπτά)" για να δείτε συμβάντα την τελευταία μισή ώρα ή κάντε κλικ σε μια κατηγορία συμβάντων για να δείτε τη δραστηριότητα συγκεκριμένη για αυτήν την κατηγορία.

v.    Ε. Μετατροπές / Conversions
Με την συγκεκριμένη αναφορά μπορείτε σε πραγματικό χρόνο να δείτε εάν οι στόχοι που έχετε θέσει ολοκληρώνονται. Οι στόχοι μπορεί να είναι για ένα e-shop το να μπει μία παραγγελία ή μπορεί για ένα site να είναι η συμπλήρωση μίας φόρμας επικοινωνίας. Σε κάθε περίπτωση εδώ βλέπετε πως οι χρήστε αλληλοεπιδρούν με τους στόχους αυτούς και εάν αυτοί επιτυγχάνονται. 


2.    Κοινό / Audience
Οι αναφορές του κοινού μπορούν να σας δώσουν σημαντικά στοιχεία για τους επισκέπτες του website σας. Μέσα από τις επιμέρους αναφορές μπορείτε να δείτε τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών, τα ενδιαφέροντα τους, από ποια γεωγραφική περιοχή είναι κ.α. 
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να στοχεύσετε καλύτερα συγκεκριμένες ενότητες του κοινού σας. Υπάρχουν δύο βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να θυμάστε:
•    Πρέπει να ορίσετε τα είδη κοινού που θέλετε να παρακολουθήσετε.
•    Η Google παρουσίασε μια αναφορά κοινού που σας επιτρέπει να βλέπετε πώς ανταποκρίνεται το κοινό σας σε καμπάνιες επαναληπτικού μάρκετινγκ.

i.    Ενεργοί Χρήστες / Active Users
Αυτή η αναφορά σας επιτρέπει να παρακολουθείτε χρήστες που έχουν επισκεφτεί τον ιστότοπο σας τις τελευταίες 1, 7, 14 ή 30 ημέρες.
Αυτές οι πληροφορίες σας βοηθούν να μετρήσετε το ενδιαφέρον του κοινού.
Για παράδειγμα, εάν έχετε μεγάλο αριθμό ενεργών χρηστών 1 ημέρας αλλά παρατηρήσετε δραστική μείωση στα 7, 14 και 30, αυτό μπορεί να υποδηλώνει αποσύνδεση με το κοινό σας.

ii.    Αξία Χρόνου Ζωής / Life Time Value
Με το report “αξία χρόνου ζωής” θα πάρετε δεδομένα για το κοινό που έχει προκύψει μέσα από ενέργειες όπως καμπάνιες Google Ads, Email marketing, κ.α. Ουσιαστικά υπολογίζει τη μακροπρόθεσμη αξία των χρηστών που αποκτήθηκαν μέσω διαφορετικών ενεργειών .
Στη συνέχεια, μπορείτε να ταξινομήσετε κάθε κοινό απόκτησης και να δείτε τις μέσες ολοκληρώσεις στόχων, τις προβολές σελίδας, τα έσοδα και ούτω καθεξής.

iii.    Ανάλυση Κοόρτης / Cohort Analysis
Μια κοόρτη είναι μια ομάδα χρηστών που δεσμεύονται από ένα κοινό χαρακτηριστικό, για παράδειγμα, χρήστες που αποκτήθηκαν σε μια συγκεκριμένη ημέρα.
Η συγκεκριμένη αναφορά σας δείχνει όλους τους χρήστες που έχουν κάτι κοινό μεταξύ τους. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να ορίσετε μια κοόρτη ως την ημέρα που ξεκίνησε μία προωθητική ενέργεια όπως είναι ένα Giveaway. Στη συνέχεια, θα μπορούσατε να προβάλετε δεδομένα σχετικά με τους χρήστες που διέδρασαν με την συγκεκριμένη ενέργεια όπως που ζουν, εάν χρησιμοποιούσαν tablet, εάν πραγματοποίησαν αγορά και ούτω καθεξής. 

iv.    Είδη Κοινού / Audiences
Αυτή η αναφορά σας επιτρέπει να σπάσετε το κοινό σας σε πιο εξειδικευμένα είδη κοινού και να τα εφαρμόσετε σε άλλες αναφορές των analytics. Για παράδειγμα οι χρήστες που βλέπουν προϊόντα από ένα συγκεκριμένο brand στο e-shop μπορούν να οριστούν ως ένα ειδικό κοινό.
Μπορείτε να δημιουργήσετε και να εφαρμόσετε έως και 20 είδη κοινού κάθε φορά.

v.    Εξερεύνηση Χρηστών / User Explorer
H αναφορά “Εξερεύνηση Χρηστών” αναλύει τη συμπεριφορά συγκεκριμένων χρηστών και όχι μιας ομάδας χρηστών με κάποιο κοινό χαρακτηριστικό όπως γίνεται με την “Ανάλυση κοόρτης”. Τα δεδομένα για συγκεκριμένους χρήστες παρέχουν πληροφορίες σχετικά με το τι οδήγησε έναν συγκεκριμένο χρήστη να κάνει μια πολύ μεγαλύτερη από τη μέση αγορά ή τις ενέργειες που έκανε ένας χρήστης πριν εγκαταλείψει το καλάθι του. Πιο αναλυτικά μπορείτε να δείτε για κάθε χρήστη δεδομένα όπως τη μέση διάρκεια περιόδου σύνδεσης, το ποσοστό εγκατάλειψης, τα έσοδα και το ποσοστό μετατροπών στόχου.

vi.    Δημογραφικά Στοιχεία / Demographics
Σε αυτήν την αναφορά θα βρείτε δημογραφικά στοιχεία του κοινού που επισκέπτεται το site όπως η ηλικία και το φύλλο. Μπορείτε να δείτε π.χ. τον μέσο χρόνο παραμονής στο site των ανδρών ηλικίας 35-44 ετών. Τα δεδομένα αυτά θα βοηθήσουν σημαντικά για να καταλάβετε ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνονται τα προϊόντα ή υπηρεσίες και θα σας βοηθήσουν να στήσετε περισσότερο στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες.

vii.    Ενδιαφέροντα / Interests
Η αναφορά αυτή θα σας βοηθήσει να στοχεύσετε χρήστες οι οποίοι έχουν συγκεκριμένα ενδιαφέροντα όπως για παράδειγμα οι χρήστες που αγαπούν τα προϊόντα τεχνολογίας. 
Για να έχετε πρόσβαση στα συγκεκριμένα δεδομένα πρέπει πρώτα να ενεργοποιηθούν οι δυνατότητες επαναληπτικού μάρκετινγκ και διαφήμισης στα Google Analytics. Εφόσον ενεργοποιηθούν μπορείτε να δείτε δεδομένα για τους χρήστες βάση:
•    Κατηγορίες συνάφειας π.χ. Φαγητό / Λάτρεις Μαγειρικής / 30 Minute Σεφ
•    Τμήματα εντός της αγοράς π.χ. Ενδύματα & Αξεσουάρ / Γυναικεία Ρούχα
•    Άλλες κατηγορίες π.χ. Τέχνες και ψυχαγωγία / Διασημότητες και ψυχαγωγικά νέα

viii.    Γεωγραφικά Κριτήρια / Geo
Στην συγκεκριμένη αναφορά μπορείτε να βρείτε δεδομένα σχετικά με την τοποθεσία και τη γλώσσα των χρηστών σας. 

ix.    Συμπεριφορά
Από αυτή την αναφορά θα μπορείς να καταλάβεις αν οι νέοι χρήστες επιστρέφουν στο website σου και αν ασχολούνται όντως με το περιεχόμενο σου – το γνωστό engagement δηλαδή που έχω αναφέρει σε πολλά προηγούμενα άρθρα. Μπορείς να δεις πληροφορίες όπως: Νέοι έναντι επανερχόμενων, Συχνότητα και προσφατότητα και Αφοσίωση.

x.    Τεχνολογία / Technology 
Η αναφορά “Τεχνολογία” μας δίνει δεδομένα για το Πρόγραμμα περιήγησης και το λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιούν οι χρήστες που επισκέπτονται την ιστοσελίδα καθώς και από ποιο δίκτυο – provider (Cosmote, Vodafone, Wind) συνδέονται στο internet.

xi.    Κινητό / Mobile 
Αυτή η αναφορά σας σας παρέχει δεδομένα σχετικά με το τι είδους συσκευές (υπολογιστές, κινητά, tablet) χρησιμοποιούν οι χρήστες που επισκέπτονται το website σας. Επίσης μπορείτε να δείτε ακόμα και το μοντέλο της συσκευής π.χ. Apple Iphone X.
Τα στοιχεία που λαμβάνεται από την συγκεκριμένη αναφορά θα “δείξουν” εάν έχετε απώλειες στο κοινό που σας επισκέπτεται από mobile συσκευές και θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε εάν ο ιστότοπος σας χρειάζεται βελτιστοποίηση ως προς το responsive σχεδιασμό.

xii.    Προσαρμογή / Custom
Στην συγκεκριμένη αναφορά σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε εσείς και να συγκρίνετε τμήματα χρηστών, για τα οποία θέλετε να εξάγετε συμπεράσματα. Για παράδειγμα μπορείτε να δείτε πόσοι από τους νέους χρήστες που επισκέφθηκαν το website σου ήρθαν από μηχανές αναζήτησης.
Η ταξινόμηση των δεδομένων μπορεί να γίνει βάσει προσαρμοσμένων μεταβλητών ή καθορισμένων από τον χρήστη.

xiii.    Συγκριτική Αξιολόγηση / Benchmarking
Η αναφορά αυτή είναι πολύ σημαντική καθώς σας δίνει την δυνατότητα να συγκρίνεται δεδομένα του Website σας με συγκεντρωτικά δεδομένα από άλλου site του κλάδου σας. Συγκρίνετε τον εαυτό σας με τον υπόλοιπο κλάδο με βάση υποκατηγορίες, όπως κανάλια, τοποθεσία και συσκευές. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα δεδομένα για να βρείτε χαμένες ευκαιρίες.

xiv.    Ροή Χρηστών / Users Flow
Σε αυτή την αναφορά έχετε την δυνατότητα να δείτε με γραφιστική παρουσίαση την ροή των χρηστών μέσα στο site σας με βάση κάποια μεταβλητή. Η προεπιλεγμένη μεταβλητή είναι η χώρα, άρα μπορείτε να δείτε ανά χώρα πως πλοηγήθηκαν οι χρήστες στο site σας. Αντίστοιχα μπορείτε να επιλέξετε την μεταβλητή “Κοινωνικό Δίκτυο” και να δείτε πως κινήθηκαν οι χρήστες που επισκέφθηκαν το site ανά κοινωνικό δίκτυο. 

 

3.    Απόκτηση / Acquisition Reports
Τα reports που αφορούν την “Απόκτηση” είναι πολύ σημαντικά καθώς μας δίνουν δεδομένα για το πως έχει προκύψει η επισκεψιμότητα στον ιστότοπο, δηλαδή από ποια κανάλια καθώς επίσης και πως “κινήθηκαν” οι χρήστες στο site αφού μας δίνουν πληροφορίες για το πόσο χρόνο έμειναν, πόσες σελίδας είδαν και εάν ολοκληρώθηκε κάποια – μετατροπή / αγορά από την επίσκεψη.

i.    Σύνολο Επισκεψιμότητας / All Traffic 
Στο “Σύνολο Επισκεψιμότητας” μπορείτε να δείτε ποια κανάλια επισκεψιμότητας φέρνουν τις επισκέψεις στο site. Με τους επιμέρους δείκτες μπορείτε να κατανοήσετε ποια είναι τα κανάλια που αποδίδουν καλύτερα στο site. Οι δείκτες είναι οι εξής:
•    Απόκτηση
  o    Χρήστες
  o    Νέοι χρήστες
  o    Περίοδοι σύνδεσης
•    Συμπεριφορά
  o    Ποσοστό εγκατάλειψης
  o    Σελίδες / περίοδο σύνδεσης
  o    Μέση διάρκεια περιόδου σύνδεσης
•    Μετατροπές
  o    Ποσοστό μετατροπών ηλεκτρονικού εμπορίου
  o    Συναλλαγές
  o    Έσοδα

ii.    Google Ads
Εφόσον τρέχετε καμπάνιες στα Google Ads, η ενότητα αυτή θα σας δώσει τα απαραίτητα δεδομένα για να δείτε ποιες καμπάνιες αποδίδουν και ποιες χρειάζονται βελτίωση. Για να έχετε πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα πρέπει να προηγηθεί διασύνδεση των Google Ads με τα Google Analytics.

iii.    Search Console
Ακόμη μία σημαντική αναφορά για τον ιστότοπο σας καθώς μέσα από εδώ θα δείτε την απόδοση του site σε σχέση με τα οργανικά αποτελέσματα του Google Search. Για να μπορέσετε να δείτε τα σχετικά δεδομένα πρέπει να έχει ενεργοποιηθεί το Google Search Console για την ιστοσελίδα σας και μετά να γίνει σύνδεση του Google Analytics Account με το Google Search Console του website σας.

iv.    Κοινωνικά Δίκτυα / Social
Στην συγκεκριμένη αναφορά θα δείτε δεδομένα σχετικά με το κοινό που επισκέπτεται το site σας μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Οι επιμέρους δείκτες παρουσιάζουν πιο αναλυτικά τα δεδομένα και θα σας βοηθήσουν ώστε να καταλήξετε σε συμπεράσματα για το ποια Social Media λειτουργούν καλύτερα με το κοινό σας.

v.    Καμπάνιες / Campaigns
Η αναφορά “Καμπάνιες” αναλύει τα δεδομένα των επισκέψεων και τα αποτελέσματα ως προς τους στόχους που έχουν τεθεί, από τις διαφημιστικές καμπάνιες που τρέχετε είτε αυτές αφορούν τα Google Ads, είτε Facebooks Ads καθώς επίσης και τις SEO campaigns. 

 

4.    Συμπεριφορά (Behavior reports)
Οι αναφορές συμπεριφοράς παρέχουν δεδομένα σχετικά με τις ενέργειες που κάνουν οι χρήστες στον ιστότοπο σας, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης ιστότοπου, του περιεχομένου που βλέπουν, της ταχύτητας φόρτωσης των σελίδων κ.λπ.
Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν στην αποκάλυψη περιοχών όπου ο ιστότοπος σας δεν λειτουργεί όπως έχει προβλεφθεί.

i.    Διάγραμμα Συμπεριφοράς / Behavior Flow 
Το Διάγραμμα συμπεριφοράς είναι παρόμοιο με την Ροή Χρηστών, με διαφορά ότι η προεπιλεγμένη μεταβλητή είναι η Σελίδα Προορισμού, άρα μπορείτε να δείτε το ταξίδι του χρήστη μέσα στο site σας με βάση την σελίδα στην οποία προσγειώθηκε. Η συγκεκριμένη αναφορά θα σας βοηθήσει να αξιολογήσετε κατά πόσο τα landing pages στα οποία οδηγείτε του χρήστες, σας βοήθησαν στην εκπλήρωση του στόχου που είχατε θέσει. 

ii.    Περιεχόμενο Ιστοτόπου / Site Content
Η αναφορά “Περιεχόμενο Ιστοτόπου” θα σας σώσει δεδομένα για τις σελίδες του website σας και πιο συγκεκριμένα οι επιμέρους δείκτες θα σας ενημερώσουν για τα εξής:
•    Όλες οι σελίδες: μετρήσεις αφοσίωσης για κάθε σελίδα του ιστότοπου σας.
•    Αναλυτικές πληροφορίες περιεχομένου: μετρήσεις αφοσίωσης για καταλόγους και σελίδες του ιστότοπου σας. 
•    Σελίδες προορισμού: μετρήσεις απόκτησης, συμπεριφοράς και μετατροπών για τις σελίδες προορισμού του ιστότοπου σας.
•    Δείτε αν οι σελίδες προορισμού προσελκύουν χρήστες και συμβάλλουν στις μετατροπές με τον τρόπο που αναμένατε.
•    Σελίδες εξόδου: μετρήσεις εξόδου για τις σελίδες που ανοίγουν τελευταίες οι χρήστες στον ιστότοπο σας.

iii.    Ταχύτητα ιστότοπου / Site Speed 
Στην αναφορά “Ταχύτητα Ιστότοπου” θα βρείτε πληροφορίες σχετικά με τον χρόνο που απαιτείτε για να φορτώσει το περιεχόμενο του site σας. Υπάρχει η δυνατότητα να ταξινομήσετε την επισκεψιμότητα με βάση το είδος της συσκευής που χρησιμοποιεί ο χρήστης και να δείτε εάν προκύπτουν π.χ. μεγαλύτεροι χρόνοι φόρτωσης στις mobile συσκευές. 

iv.    Αναζήτηση ιστότοπου / Site Search 
Στην συγκεκριμένη ενότητα θα δείτε τι ψάχνουν οι χρήστες στον μηχανισμό αναζήτησης του ιστότοπου σας. Τα δεδομένα αυτά θα σας βοηθήσουν δείτε κατά πόσο οι στοχευμένες καμπάνιες τρέχετε αυξάνουν την αναζήτηση συγκεκριμένων όρων στο site σας.

v.    Συμβάντα / Events 
Η αναφορά “Συμβάντα” παρουσιάζει τα αποτελέσματα της αλληλεπίδρασης των χρηστών με συγκεκριμένες συμπεριφορές που θέλετε να καταγράφονται. Για παράδειγμα η συμπλήρωση μίας φόρμας, το κατέβασμα ενός αρχείου pdf, η προβολή ενός βίντεο.

vi.    Εκδότης
Αυτή η αναφορά αφορά τα websites που έχουν διαφημιστικούς χώρους της Google, οπότε είναι απαραίτητο τα Google Analytics να έχουν συνδεθεί με Google AdSense ή Ad Exchange.  Εφόσον υπάρχει η παραπάνω διασύνδεση θα σας δοθεί πρόσβαση σε δεδομένα σχετικά με τον τρόπο δημιουργίας εσόδων από τον ιστότοπο σας, συμπεριλαμβανομένων των εμφανίσεων και των κλικ.

vii.    Πειράματα
Η αναφορά Πειράματα δεν είναι πλέον διαθέσιμη στα Google Analytics, έχει αντικατασταθεί από το Google Optimize, το οποίο παρέχει καλύτερα αποτελέσματα και αναφορές.

 

5.    Μετατροπές / Conversions Reports
Η τελευταία κατηγορία αναφορών του Google Analytics σας δίνει πληροφορίες σχετικά την αποτελεσματικότητα του website σας ως προς τις μετατροπές που επιτυγχάνονται σε αυτό. Ως μετατροπές μπορούν να ορίζονται οι ολοκληρωμένες αγορές σε ένα e-shop ή η συμπλήρωση μίας φόρμας εγγραφής σε ένα site.

i.    Στόχοι
Στην αναφορά “Στόχοι” μπορείτε να δείτε δεδομένα σχετικά με την επίτευξη των στόχων που έχετε θέσει. Για να είναι λειτουργική η αναφορά πρέπει πρώτα να έχετε θέσει τους αντίστοιχους στόχους όπως η συμπλήρωση μίας φόρμας εγγραφής, το κατέβασμα ενός αρχείου, η τοποθέτηση προϊόντος στο καλάθι και άλλα. Η διαδικασία γίνεται μέσα από τις ρυθμίσεις του Google Analytics και είναι για χρήστες με περισσότερη εμπειρία, οπότε εάν χρειάζεται να θέσετε στόχους καλό είναι να το ζητήσετε από την εταιρεία που έχει κατασκευάσει το site σας ή έχει αναλάβει το digital marketing για την επιχείρηση σας. 

ii.    Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Στην συγκεκριμένη αναφορά μπορείτε να δείτε τα δεδομένα που έχουν να κάνουν ως επί το πλείστων  με τις συναλλαγές που γίνονται στο e-shop σας, όπως πωλήσεις, τζίρος είτε ανά προϊόν είτε ανά κατηγορία. Η επιμέρους κατηγοριοποίηση της αναφοράς μπορεί να σας δώσε επιπλέον δεδομένα για τα εξής:
•    Αγοραστική συμπεριφορά
•    Συμπεριφορά ολοκλήρωσης συναλλαγής
•    Απόδοση προϊόντος 
•    Απόδοση πωλήσεων
•    Απόδοση λίστας προϊόντων
Για να γίνει η καταγραφή των δεδομένων και για να έχετε την δυνατότητα να τα δείτε στον Google Analytics λογαριασμό σας, πρέπει πρώτα να προστεθεί στο e-shop σας ο κώδικας ηλεκτρονικού εμπορίου.

iii.    Πολυκαναλικές Διοχετεύσεις
Η επισκεψιμότητα στο site σας προκύπτει από πολλά κανάλια, αντίστοιχα και οι χρήστες μπορούν να βρουν το ιστότοπο σας μέσα από διάφορα κανάλια. Μπορεί λοιπόν ένας χρήστης να επισκέφθηκε το e-shop σας μέσω μιας διαφήμισης στο Facebook, τελικά όμως να ολοκλήρωσε την αγορά ενός προϊόντος χάρη σε μια  διαφήμιση επαναληπτικού μάρκετινγκ των Google Ads που τον ακολουθούσε. 
Η αναφορά “Πολυκαναλικές διοχετεύσεις” θα σας δώσει δεδομένα για την διαδρομή μεταξύ των καναλιών των χρηστών που ολοκλήρωσαν αγορά.
Όπως και στην αναφορά “Ηλεκτρονικό Εμπόριο” πρέπει και για αυτήν την αναφορά να προστεθεί στο e-shop σας ο κώδικας ηλεκτρονικού εμπορίου.

 

Η Google εμπλουτίζει συνεχώς τα Google Analytics με νέες αναφορές για να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερο στοχευμένα δεδομένα και να σας βοηθήσει να εξάγετε καλύτερα συμπεράσματα για την απόδοση του ιστότοπου σας. Εάν θέλετε να εμβαθύνετε περισσότερο στα Google Analytics μπορείτε να παρακολουθήσετε τα δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα* στην Ακαδημία Analytics της Google ακολουθώντας το παρακάτω link.

https://analytics.google.com/analytics/academy/ 

* Τα μαθήματα είναι στα αγγλικά.