Τι είναι το BrandManual
Τα brand guidelines ή αλλιώς brand manual, είναι πρακτικά ένα εγχειρίδιο που περιλαμβάνει τους κανόνες επικοινωνίας της εταιρικής σας επωνυμίας & ταυτότητας. Αυτό το εγχειρίδιο μπορεί να είναι σε ψηφιακή ή και έντυπη μορφή και περιλαμβάνει συνήθως στοιχεία όπως:
- Λογότυπο: Έγχρωμες & Ασπρόμαυρες εκδοχές του logo μας μαζί με κανόνες ορθής του χρήσης ώστε να μη χρησιμοποιείται λάθος σε οποιοδήποτε μέσο.
- Χρωματική Παλέτα: ο συνδυασμός Primary & Secondary χρωμάτων που έχουμε επιλέξει πολλές φορές κάνει τη διαφορά. Διαβάστε περισσότερα για το πως τα χρώματα μπορούν να επηρεάσουν την επιτυχία του website σας
- Γραμματοσειρά: Ποια είναι τα font families που χρησιμοποιεί η εταιρεία σας και σε ποιες περιπτώσεις
- Σλόγκαν / Δήλωση / Branded Hashtags: Το λεγόμενο “catchphrase” της επιχείρησής σας πρέπει να είναι κάτι σύντομο, περιεκτικό & ξεχωριστό. Δύσκολος συνδυασμός, το γνωρίζουμε, αλλά πάρα πολύ σημαντικός!

Η αρμονική χρήση μερικών απλών και συμφωνημένων οδηγιών δημιουργούν «ρυθμό» και συνδέει στοιχεία της εταιρείας σας στο υποσυνείδητο του κοινού όταν αυτό τα βλέπει online. Η απόφαση όμως για τα στοιχεία του brand identity μας πρέπει να γίνεται μετά από έρευνα καθώς αποτελεί τον “πυρήνα” από τον οποίο πηγάζει οποιαδήποτε οπτικοποιημένη πληροφορία σκοπεύουμε να επικοινωνήσουμε.
Με το να ακολουθούμε το manual μας, γίνεται πιο εύκολη και η δημιουργία περιεχομένου και βρίσκουμε τις σωστές λύσεις που αρμόζουν στην εικόνα της εταιρείας μας.
Η αξία των κανόνων του BrandManual
Τα brand guidelines δεν απευθύνονται μόνο στο κοινό και στους συνεργάτες αλλά και στο εσωτερικό της επιχείρησης σας, προκειμένου τα οπτικά στοιχεία του brand να χρησιμοποιούνται με το σωστό τρόπο. Τέτοιοι κανόνες συνήθως περιλαμβάνουν χρωματικές χρήσεις, πότε βάζουμε κενά, σε ποια σημεία ενός εγγράφου χρησιμοποιούμε το λογότυπο, τα hashtags που συνοδεύουν μία αναφορά του στα social media κλπ.

Δεν πρέπει να θεωρηθεί ποτέ δεδομένο πως από τη στιγμή που ετοιμάσατε ένα brand manual, θα γνωρίζουν την ορθή χρήση του και όλοι οι συνεργάτες σας. Αφιερώστε χρόνο και για την κατασκευή ενός τμήματος στο website σας όπου είναι διαθέσιμο για download όλα τα βασικά στοιχεία του brand identity σας και της χρήσης του. Θα εκπλαγείτε από το πόσο πιο εύκολες θα γίνουν οι συνεργασίες σας και πόσο θα κερδίσετε σε αναγνωρισιμότητα με το να μπορούν να βρουν εύκολα πχ το λογότυπο σας σε καλή διάσταση καθώς και κάποια βασικά marketing templates με οδηγίες!
Συνέπεια & Συνέχεια
Κάποιος που επισκέπτεται τα social media της εταιρείας σας ή το site σας, λαμβάνει στα πρώτα δευτερόλεπτα όλη την οπτική πληροφορία που χρειάζεται για να σχηματίσει μία πρώτη γνώμη για το brand σας και να αντιληφθεί το σκοπό σας. Είναι ουσιαστικά η “βιτρίνα” σας και πρέπει να είναι πάντα καλογυαλισμένη, ολοκληρωμένη και να μαγνητίζει το ενδιαφέρον του κοινού που σας αφορά.
Η online παρουσία όμως μιας εταιρείας που θέλει να είναι αναγνωρίσιμη, πρέπει να χαρακτηρίζεται από εικαστική & αισθητική συνέπεια σφαιρικά σε όλα τα κανάλια της. Έτσι το κοινό την αναγνωρίζει ως αξιόπιστη και αντιλαμβάνεται πως δεν αφήνει λεπτομέρειες στην τύχη αλλά φροντίζει για μία αποδοτική επικοινωνία.

Όταν για παράδειγμα η εταιρεία σας έχει να παρουσιάσει έναν μεγάλο αριθμό νέων προϊόντων ή υπηρεσιών, η προετοιμασία του online περιεχομένου για την προώθηση τους μπορεί να φαίνεται κουραστική διαδικασία. Χρησιμοποιώντας σωστά όμως τα brand guidelines, έχετε στη διάθεση σας τα εργαλεία που χρειάζεστε ώστε να διατηρήσετε αισθητική συνέπεια έυκολα και γρήγορα και να μην σταματάει ποτέ ο “διάλογος” με το κοινό σας.
Αναγνωρισιμότητα
Η πετυχημένη αναγνωρισιμότητα ενός brand είναι μαραθώνιος και όχι αγώνας δρόμου. Δεν γίνεται από τη μία στιγμή στην άλλη αλλά είναι μία επένδυση που δίνει πάντα προστιθέμενη αξία στην εταιρεία και οδηγεί το brand σε μία θέση διάκρισης που ξεχωρίζει μαζί με τους κορυφαίους του κλάδου.
Θέτοντας στόχους μέσα από το BrandManual
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η δημιουργία ενός Brand Manual λειτουργεί όταν γίνεται μετά από εκτενέστατη έρευνα, παρόμοια με όταν δημιουργούμε μία digital στρατηγική. Κάθε στοιχείο του είναι σημαντικό και πρέπει να εξυπηρετεί κάποιο σκοπό. Το κοινό που στοχεύουμε “βομβαρδίζεται” καθημερινά με πληροφορίες και έχουμε στη διάθεση μας ελάχιστο χρόνο από την καθημερινότητα του ώστε να του επικοινωνήσουμε αυτό που θέλουμε μέσα από την online παρουσία μας.
Όμως, ένα brand manual που δημιουργήθηκε με βάση τους στόχους της επιχείρησης και τηρείται ευλαβικά, όχι μόνο είναι ικανό να εκτοξεύσει την εικόνα της επιχείρησης αλλά τη βοηθά ώστε να αποκτήσει μία θέση στο καθημερινό browsing του κοινού μας χωρίς να είναι “πιεστική” και κουραστική.
Μήπως ήρθε η στιγμή για ένα rebranding της επιχείρησης σας και τη δημιουργία μιας νέας οπτικής ταυτότητας του brand σας; Επικοινωνήστε μαζί μας και το creative team της AstroLabs θα “απογειώσει” την online & offline παρουσία σας μέσα από ένα Brand Manual προσαρμοσμένο στους στόχους σας και σε πλήρη αρμονία με το Digital Strategy της εταιρείας σας!