Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε B2B κλάδους συχνά θεωρούν το βίντεο ένα δευτερεύον μέσο και δεν επενδύουν ιδιαίτερα στα αντίστοιχα κανάλια επικοινωνίας και πιο συγκεκριμένα στο YouTube.
Και όμως! Το κοινό τους περιμένει όλο και περισσότερες oπτικοποιημένες πληροφορίες με τη μορφή βίντεο προϊόντων, “How To” , Tips αλλά και συμβουλών καθώς προσπαθεί να μάθει για ένα brand ή να ανακαλύψει νέους συνεργάτες.
Και σε περίπτωση που χρειάζεστε ένα επιπλέον κίνητρο για να προσθέσετε το YouTube στη ψηφιακή στρατηγική σας, σκεφτείτε ότι καθημερινά οι χρήστες του παρακολουθούν πάνω από 100 εκατομμύρια ώρες βίντεο, ενώ σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Google, σχεδόν τα τρία τέταρτα των B2B πελατών αναζητούν και παρακολουθούν κάποιο βίντεο πριν προβούν σε μια απόφαση αγοράς ή συνεργασίας.
To YouTube είναι η 2η μεγαλύτερη πλατφόρμα σε επισκεψιμότητα στον κόσμο

Η ύπαρξη ενός YouTube καναλιού με κατάλληλα διαμορφωμένο περιεχόμενο οφελεί και σε κάτι ακόμα πιο σημαντικό, το SE0. Ας μη ξεχνάμε ότι η πλατφόρμα του YouTube ανήκει ουσιαστικά στη Google οπότε εάν για παράδειγμα έχετε ένα βίντεο που φέρνει καλά αποτελέσματα και χρησιμοποιεί τα κατάλληλα keywords που αναζητά το κοινό σας και το ενσωματώσετε σε ένα blog post στο website σας, αυτό θα βοηθήσει και το SEO της ιστοσελίδας σας.
Αντίστοιχα, η προσθήκη ενός βίντεο στο blogpost αυξάνει και την πιθανότητα να παραμείνει ένας χρήστης στο website σας , το οποίο από μόνο του είναι ένας δείκτης για τη Google πως το περιεχόμενο σας είναι υψηλής αξίας και άρα έχετε καλύτερο ranking.
To video ως μέσο , έχει πολλές μορφές. Είναι εκπαιδευτικό , είναι ψυχαγωγικό, είναι ενημερωτικό, αλλά πάντα είναι και ένα δυνητικό εργαλείο marketing που βοηθάει τους χρήστες στη λήψη αποφάσεων.
Συνδυάζοντας λοιπόν όλα τα παραπάνω είναι απολύτως λογικό να θέλει μια επιχείρηση B2B να θέλει να διαφημιστεί στο YouTube, τη μεγαλύτερη πλατφόρμα προβολής video παγκοσμίως.

Ποιες είναι οι δυνατότητες στόχευσης που έχει μια επιχείρηση στο YouTube;
Το YouTube ως πλατφόρμα της Google διαθέτει πολλές εξελιγμένες επιλογές στόχευσης του κοινού που ενδιαφέρει τη δική σας επιχείρηση. Μπορείτε να επιλέξετε που θα προβληθεί η διαφήμιση σας με βάση τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, τα ενδιαφέροντα των χρηστών , συγκεκριμένες θεματικές ενότητες ή ακόμα και στόχευση με βάση συγκεκριμένων YouTube καναλιών.
Ποια είναι τα είδη διαφημίσεων που μπορεί μια επιχείρηση να χρησιμοποιήσει στο YouTube;
1. Skippable in-stream ads

Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις έχουν διάρκεια τουλάχιστον 12 δευτερόλεπτα με το χρήστη να έχει τη δυνατότητα να «φύγει» από τη διαφήμιση μετά από τα πρώτα 5 δευτερόλεπτα. Μπορούν να προβληθούν πριν την έναρξη, ή κατά τη διάρκεια ενός βίντεο.
Εσείς χρεώνεστε μόνο εάν οι χρήστες αποφασίσουν να συνεχίσουν να βλέπουν τη διαφήμιση σας μετά τα πρώτα 5 δευτερόλεπτα.
2.Non-skippable in-stream ads

Εφόσον θέλετε να περιορίσετε τον αριθμό των χρηστών που προσπερνάνε τη skippable in-stream διαφήμιση σας μπορείτε να επιλέξετε την εκδοχή της που δε δίνει τη δυνατότητα παράλειψης.
Αυτό θα σας βοηθήσει ιδιαίτερα εφόσον ο σκοπός της διαφήμισης σας δεν είναι η άμεση πώληση αλλά το χτίσιμο του brand awareness σας. Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις μπορούν να έχουν διάρκεια έως 15 δευτερόλεπτα.
Εσείς χρεώνεστε ανά CPM, δηλαδή ανά 1.000 εμφανίσεις της διαφήμισης σας.
3. Bumper ads

Μια πιο εξειδικευμένη μορφή των non-skippable in-stream ads είναι τα bumper ads τα οποία έχουν μέγιστη διάρκεια τα 6 δευτερόλεπτα, δεν έχουν δυνατότητα παράλειψης από το χρήστη και χρησιμοποιούνται κυρίως για να μεταδώσουν ένα ιδιαίτερα σύντομο και περιεκτικό μήνυμα στο κοινό για να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του.
Εσείς χρεώνεστε ανά CPM, δηλαδή ανά 1.000 εμφανίσεις της διαφήμισης σας.
4. Video discovery ads
Το συγκεκριμένο είδος διαφήμισης μοιάζει πάρα πολύ -τόσο οπτικά όσο και ως λειτουργία- με τα αποτελέσματα των διαφημίσεων αναζήτησης στη Google.
Εμφανίζεται μαζί με τα οργανικά αποτελέσματα όταν ο χρήστης πραγματοποιήσει μια αναζήτηση στο YouTube .Έτσι εφόσον το βίντεο σας και η περιγραφή του είναι συναφή με την αναζήτηση του χρήστη αυτό θα εμφανιστεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων.
Εσείς χρεώνεστε μόνο εφόσον ο χρήστης κάνει click στη διαφήμιση σας, όπου και μεταφέρεται στο κανάλι σας εκεί που βρίσκεται το video για να το παρακολουθήσει.
5. Outstream ads
Πρόκειται για ένα είδος διαφημίσεων που είναι διαθέσιμα μόνο στο δίκτυο συνεργατών της Google και όχι στο YouTube. Eίναι ειδικά σχεδιασμένες για κινητές συσκευές και έχουν στόχο την προσέλκυση δυνητικών πελατών με το όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος.
Πρακτικά οι συγκεκριμένες διαφημίσεις ξεκινούν αυτόματα να παίζουν χωρίς ήχο δίνοντας τη δυνατότητα στο χρήστη είτε να πατήσει πάνω στη διαφήμιση για να ανοίξει ο ήχος ή να κάνουν swipe και να την προσπεράσουν.
Εσείς χρεώνεστε ανά vCPM, δηλαδή ανά 1.000 εμφανίσεις της διαφήμισης σας οι οποίες πρόλαβαν να παίξουν τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα της διαφήμισης σας.
6. Masterhead ads
Ο συγκεκριμένος τύπος διαφήμισης είναι διαθέσιμος κατ’ αποκοπή καθώς το κόστος του είναι ιδιαίτερα υψηλό για μια μικρομεσαία επιχείρηση. Ουσιαστικά πρόκειται για ενοικίαση του συγκεκριμένου χώρου για ένα συμφωνημένο χρονικό διάστημα.
Χρησιμοποιείται κυρίως από πολύ μεγάλες εταιρείες για να επιτύχουν μέγιστη προβολή σε μικρό χρονικό διάστημα όταν θέλουν να προωθήσουν ένα νέο προϊόν, μια κλαδική δραστηριότητα όπως π.χ. μια έκθεση ή να δημιουργήσουν brand awareness για προϊόντα μαζικής κατανάλωσης.
Pro tip: Video ad sequencing:
Το video ad sequencing δεν είναι ένα επιπλέον είδος διαφήμισης αλλά μια ρύθμιση που μπορεί να εφαρμοστεί σε αρκετές από τις παραπάνω διαφημίσεις.
Πρακτικά επιτρέπει τη προβολή στο χρήστη μιας ομάδας video με τη σειρά που επιθυμείτε εσείς. Η ομάδα αυτή μπορεί να αποτελείται είτε από διαφορετικά video είτε από ένα video που έχει κοπεί σε πολλά κομμάτια.
Με αυτό τον τρόπο αρχικά αποφεύγουμε την κόπωση του κοινού το οποίο μπορεί να βλέπει συνεχώς την ίδια διαφήμιση από την εταιρεία σας. Επίσης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την αλληλουχία αυτών των video για να δημιουργήσουμε μια διήγηση σε μορφή ιστορίας όπου ο χρήστης θα θέλει να δει τη συνέχεια ή να περιγράψουμε βήμα βήμα μια διαδικασία, όπου κάθε βήμα θα είναι και ένα video με το χρήστη να βλέπει το επόμενο στη συνέχεια και ούτω καθεξής.
Η δημιουργία ενός πετυχημένου καναλιού YouTube καθώς και στοχευμένου διαφημίσεων δεν απαιτούν απαραίτητα μεγάλο budget. Σίγουρα όμως απαιτούν σχεδιασμό, χρόνο και επιμονή για συνεχή βελτίωση.