loading
AstroLabs
BLOG

συγχαρητήρια για το νέο σας e-shop! τώρα τι...;

Η δημιουργία του e-shop σας απαίτησε χρόνο και κόπο, όμως τελείωσε επιτυχώς και τώρα μπορείτε να ξεκουραστείτε και να απολαύσετε τους καρπούς των κόπων σας και τις δουλειές σας να ανεβαίνουν! Σωστά;

Δυστυχώς...τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Είναι αλήθεια ότι στην ψηφιακή εποχή, η δημιουργία ενός e-shop σάς φέρνει πιο κοντά στην επιτυχία. Όμως αυτό είναι μόνο το πρώτο και το πιο εύκολο βήμα. Η μεγαλύτερη πρόκληση βρίσκεται στο να κάνετε το ηλεκτρονικό κατάστημά σας να ξεχωρίσει, ώστε να προσελκύσει και να διατηρήσει πελάτες.

Πώς θα το καταφέρετε; Δίνοντας στους επισκέπτες σας αυτό ακριβώς που θέλουν.

 

Τι ζητούν οι Έλληνες σήμερα
Πρόσφατη έρευνα του ELTRUN έδειξε ότι όσο οι Έλληνες χρήστες του Internet ωριμάζουν, απαιτούν το ίδιο και από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα που ήδη έχουν ανταποκριθεί σε ένα μεγάλο ποσοστό. Οι βελτιώσεις τους εντοπίζονται κυρίως στη μεγαλύτερη διαφάνεια που παρουσιάζουν περιλαμβάνοντας στο περιεχόμενό τους ξεκάθαρη πολιτική και «όρους χρήσης» για ακυρώσεις παραγγελιών, επίλυση διαφωνιών, επιστροφή ή αντικατάσταση προϊόντων κλπ.
Σημαντική βελτίωση αποτελεί επίσης και η δυνατότητα πολλαπλών τρόπων πληρωμής που δίνει σήμερα η πλειοψηφία των ελληνικών e-shops.
Αναλυτικότερα, αυτά που ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται να πληρεί για να το προτιμούν οι ‘Ελληνες καταναλωτές συνοψίζονται στα εξής:

 


Πηγή: Ετήσια Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2013-2014, ELTRUN

 
Βλέπουμε ότι οι απαιτήσεις τους χωρίζονται σε τέσσερις γενικές κατηγορίες:

  • Ασφάλεια/ Πιστοποίηση
  • Εξυπηρέτηση
  • Site (Γρήγορο/ Εύχρηστο)
  • Branding

Ας δούμε τώρα περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς μπορείτε κι εσείς να ανταποκριθείτε στις απαιτήσεις των επισκεπτών του e-shop σας, σύμφωνα με αυτές τις κατηγορίες.

#1 Ασφάλεια

Για να εμπνεύσει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον επισκέπτη του ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να διαθέτει πιστοποίηση πληρωμής με τις υπηρεσίες VerifiedbyVisa και MasterCardSecureCode. Με τις υπηρεσίες αυτές κάθε e-shop μπορεί να πιστοποιεί τον κάτοχο της κάρτας, μέσω ενός κωδικού που γνωρίζει μόνο ο κάτοχος και που καλείται να συμπληρώσει όταν πραγματοποιεί μία αγορά.

Επίσης, ενδείκνυται για ένα e-shop να δίνει πολλούς τρόπους πληρωμής, ένας εκ των οποίων θα πρέπει να είναι σίγουρα η πληρωμή μέσω Paypal.

 

#2 Εξυπηρέτηση πελατών & #3 Site

Εξαιρετικές φωτογραφίες
Χρησιμοποιώντας άριστες φωτογραφίες κερδίζουμε διπλά· από τη μια μεριά λύνουμε το πολύ σημαντικό πρόβλημα που παρουσιάζουν οι αγορές από απόσταση: την αδυναμία να δούμε, να πιάσουμε και να δοκιμάσουμε το προϊόν πριν το αγοράσουμε. Δείχνοντας το αντικείμενο καθαρά και από πολλές οπτικές γωνίες, τις οποίες συνδυάζουμε με περιγραφικά κείμενα, μειώνουμε τους κινδύνους αγοράς για το χρήστη.

Επιπλέον, η χρήση καλής ποιότητας φωτογραφιών μάς βοηθάει να προσελκύσουμε το μάτι του επισκέπτη, δημιουργώντας του την επιθυμία να αγοράσει το προϊόν.

Προτείνουμε λοιπόν να κάνετε πάντα επαγγελματική φωτογράφηση για τα προϊόντα του e-shop σας και να αποφεύγετε να χρησιμοποιείτε πρόχειρες φωτογραφίες, τραβηγμένες με κάποιο smartphone.

 


 


Καλογραμμένες περιγραφές που μετατρέπουν τους επισκέπτες σε πελάτες
Τα κείμενα στις περιγραφές των προϊόντων πρέπει να είναι γραμμένα με λέξεις απλές και να αποφεύγεται η χρήση ορολογίας.

Προτιμήστε τις μικρές και ευανάγωστες προτάσεις και συμπεριλάβετε λέξεις που χρησιμοποιούν και καταλαβαίνουν οι πελάτες σας. Ο λόγος πρέπει να είναι «φυσικός» και όχι «ξύλινος», ενώ τα κείμενα θα πρέπει να επικεντρώνονται στα προτερήματα του προϊόντος και στο μοναδικό ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να βρίσκονται στρατηγικά τοποθετημένα Calls To Action (CTAs), που θα «οδηγούν» τον επισκέπτη προς το καλάθι και το ταμείο.

Εύκολη διαδικασία πληρωμής
Όταν ο πελάτης φτάσει στο ταμείο θα πρέπει να φροντίσουμε ξανά να τον διευκολύνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο. Αποφεύγουμε οτιδήποτε μπορεί να του αποσπάσει την προσοχή, όπως banners, ενώ θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και εδώ ξεκάθαρα CTAs που οδηγούν τον επισκέπτη στην πληρωμή.

Επίσης, είναι καλό να δίνουμε τη δυνατότητα μιας γρήγορης συναλλαγής: αν η εγγραφή του επισκέπτη πριν την ολοκλήρωση είναι απαραίτητη, κρατήστε τις απαιτούμενες πληροφορίες που πρέπει να δωθούν στο ελάχιστο. Σε περιπτώσεις που η εγγραφή δεν είναι απαραίτητη δώστε την επιπρόσθετη επιλογή της αγοράς χωρίς εγγραφή.

 

 

Δυνατότητα αποθήκευσης προϊόντων 
Πολλές φορές όταν περιηγούμαστε σε ένα e-shop βλέπουμε προϊόντα που μας αρέσουν αλλά δεν είμαστε έτοιμοι να αγοράσουμε. Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα να αποθηκεύσει ο επισκέπτης τα προϊόντα αυτά τότε μπορεί να τα...ξεχάσει και να εμείς να χάσουμε για πάντα την ευκαιρία της πώλησης.

Δώστε στο δυνητικό πελάτη σας τη δυνατότητα να αποθηκεύσει στο λογαριασμό του τα προϊόντα που του αρέσουν και επαναφέρετέ τον στο ηλεκτρονικό κατάστημά σας χρησιμοποιώντας μεθόδους, όπως το email marketing. Έτσι αυξάνετε τις πιθανότητες της αγοράς και κατά συνέπεια της αύξησης...του τζίρου.

Σχετικά προϊόντα
Βοηθήστε τον δυνητικό πελάτη σας δίνοντάς του ιδέες για περισσότερα προϊόντα και αυξήστε τις πιθανότητες για πολλαπλές αγορές. Για παράδειγμα, αν είστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει καλλυντικά, όπως το REDwater™, μπορείτε με τα «σχετικά προϊόντα» να δώσετε ιδέες για το πώς μπορεί ο επισκέπτης να αποκτήσει ολοκληρωμένη περιποίηση ή να του προτείνετε άλλα προϊόντα που πιθανώς να του αρέσουν.

 

Αξιολογήσεις προϊόντων
Οι αξιολογήσεις προϊόντων (reviews) αποδεδειγμένα αυξάνουν τις πωλήσεις των e-shops. Αυτό συμβαίνει γιατί οι καταναλωτές εμπιστεύονται πολύ περισσότερο τρίτα άτομα χωρίς συμφέρον και με αντικειμενική κρίση, που έχουν δοκιμάσει το προϊόν.

Μη χάσετε λοιπόν αυτή την ευκαιρία: σίγουρα προσφέρετε ένα πολύ καλό προϊόν που λατρεύουν οι πελάτες σας, δώστε τους τη δυνατότητα να το διαφημίσουν οι ίδιοι σε άλλους!

#4 Branding

Αφού έχετε δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που ικανοποιεί τις απαιτήσεις των επισκεπτών του και τους παρέχει άψογη εξυπηρέτηση πελατών, πρέπει να επενδύσετε στη δημιουργία ενός «ονόματος» για αυτό, δηλαδή να χτίσετε ένα δυνατό Brand. Επίσης, είναι απαραίτητο να φέρνετε συνεχώς νέους επισκέπτες στο e-shop σας και να αυξάνετε την αναγνωρισημότητά του (brand awareness).

Φροντίστε για την συνεχή και ολοκληρωμένη παρουσία σας στα social media. Aκόμα δημιουργήστε διαφημιστικές καμπάνιες στη google , ενώ ποτέ μην παραμελήσετε το email marketing.

Τα πράγματα δεν είναι εύκολα.

Είναι όμως ξεκάθαρα.

Με τη δημιουργία ενός e-shop δεν τελειώνει και η δουλειά αλλά απαιτείται πολλή και οργανωμένη προσπάθεια, που αν γίνει σωστά και συστηματικά θα φέρει τα πολυπόθητα αποτελέσματα.

Φροντίστε τους πελάτες σας δίνοντάς τους αυτό που θέλουν και είναι βέβαιο πως θα βγείτε κερδισμένοι!