Blogging και social media marketing, είναι τελικά αλληλένδετα, συμπληρώνουν το ένα το άλλο ή το Blog είναι μια διαφορετική κατηγορία από μόνο του;
Το blogging ξεκίνησε ως μια μορφή προσωπικού “ημερολογίου” στο διαδίκτυο και αν και εξελίχθηκε σε πολλούς τομείς η βάση και η λογική του είναι ίδιες. O κάθε χρήστης γράφει προσωπικές εμπειρίες και σκέψεις. Από περιγραφές ταξιδιών και διακοπών μέχρι προτάσεις μαγειρικής ή τεχνικές για χειροτεχνίες, οι ιδέες και η λίστα θεματολογίας είναι πραγματικά ατελείωτη.
Το business blogging είναι μια τακτική content marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου)
O ορισμός του Content Marketing, σύμφωνα με το Content Marketing Institute είναι:
“Το Content Marketing είναι μία τεχνική Marketing που επικεντρώνεται στη δημιουργία και διανομή πολύτιμου και σχετικού περιεχομένου με συνέπεια, στοχεύοντας στην προσέλκυση και «απόκτηση» ενός προσεκτικά προκαθορισμένου κοινού (και να οδηγήσει αυτό το κοινό σε προσοδοφόρα για την επιχείρηση σας δράση)”
Ανεξάρτητα από το αν είστε μια μικρή επιχείρηση ή πολυεθνική εταιρία, το blogging θα έπρεπε να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της digital marketing στρατηγικής σας. Eίναι το μέρος στην ιστοσελίδα σας που συγκεντρώνονται όλα τα νέα της επιχείρησης σας. Μέσα από την δημιουργία ενημερωτικού και δωρεάν online περιεχομένου σε μορφή blog post πληροφορείτε τον καταναλωτή και του δίνετε απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα. Ο στόχος δεν είναι η άμεση πώληση αλλά το brand awareness και η εγκαθίδρυση της εταιρείας σας ως μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών και λύσεων σε πιθανά προβλήματα. Παρά το ότι στην Ελλάδα αρκετές εταιρείες έχουν συνειδητοποιήσει τα οφέλη του blogging κατά ένα σημαντικό βαθμό, υπάρχει ακόμη διστακτικότητα.
Εδώ είναι 4 λόγοι για τους οποίους το brand σας πρέπει να έχει blog post:
- Για να οδηγήσετε την επισκεψιμότητα του κοινού ‘traffic’ στο website σας
- Για να βελτιώσετε το SEO του site σας
- Για να θεωρηθεί το ‘brand’ σας αξιόπιστο και να ξεχωρίσει στον κλάδο του
- Για να αναπτύξετε καλύτερη σχέση με τους πελάτες
Για να οδηγήσετε την επισκεψιμότητα ‘traffic’ στο website σας:
Η κατασκευή blog σας δίνει την ευκαιρία να δημιουργήσετε κατάλληλο περιεχόμενο για τους πελάτες σας. Χρησιμοποιείστε το αυτό σαν μία marketing τακτική για να οδηγήσετε το ‘traffic’ στο website σας. Η επισκεψιμότητα από μόνη της δεν σημαίνει τίποτα, το ζητούμενο είναι αυτοί οι επισκέπτες να μετατραπούν σε δυνητικούς πελάτες, και ιδανικά σε αγοραστές. Κάθε φορά που κάποιος επισκέπτης έρχεται στο site σας για να διαβάσει ένα άρθρο είναι άλλη μια ευκαιρία για εσάς να τον κερδίσετε να τον μετατρέψετε από απλό επισκέπτη σε δυνητικό αγοραστή. Πώς; Μέσα από την προσθήκη ενός Call to action κουμπιού (συνήθως στο τέλος του άρθρου), το οποίο τον οδηγεί στο να κατεβάσει κάποιο δωρεάν eBook σχετικό με το άρθρο που διάβασε, ή οποιοδήποτε άλλο δωρεάν περιεχόμενο έχετε διαθέσιμο που μπορεί να τον ενδιαφέρει. Κάντε το blog στο website σας τη βάση για όλες τις social media πλατφόρμες που έχετε ενεργή παρουσία. Η επιχείρηση σας μπορεί να είναι στο Facebook, στο Twitter, στο Pinterest, στο LinkedIn ή οπουδήποτε αλλού. Δημοσιεύστε links – με σχετικές εικόνες – για τα άρθρα στο blog σας στα social sites σας. Δώστε στους social media followers σας ένα λόγο για να κλικάρουν στα άρθρα σας και να οδηγηθούν στο website σας.

Για να βελτιώσετε το SEO του site σας:
Στην Google για παράδειγμα είναι γνωστό οτι οι χρήστες αναζητούν ενεργά για λύσεις στα προβλήματα τους. Αναζητούν επιχειρήσεις, σαν την δική σας, που πουλάνε προϊόντα με τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες τους. Οι χρήστες εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους μέσα από λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με το περιεχόμενο που αναζητούν. Χρησιμοποιώντας αυτές τις λέξεις κλειδιά στο περιεχόμενό σας, και άλλες τεχνικές SEO, θα εξασφαλίσετε καλύτερη θέση στα αποτελέσματα της Google. Κάθε καινούργιο άρθρο λοιπόν που γράφετε, “διαβάζεται” από τις μηχανές αναζήτησης και αποτελεί μια ακόμη ευκαιρία για εσάς να εμφανιστείτε στα οργανικά αποτελέσματα και να τραβήξετε κόσμο που ενδιαφέρεται για το θέμα του άρθρου στο site σας. Η τακτική παραγωγή περιεχομένου στέλνει επίσης σήμα στην Google να τσεκάρει συχνά το site σας για καινούριο περιεχόμενο το οποίο θα ταξινομεί στα αποτελέσματα για συγκεκριμένες αναζητήσεις. Εν ολίγοις, business blogging σημαίνει στοχευμένο περιεχόμενο που αποφέρει επισκέπτες σε ένα εταιρικό site. Αυτά τα αποτελέσματα ονομάζονται οργανικά, γιατί δεν χρειάζεται να πληρώσετε για την κατάταξη που θα εμφανιστείτε. Η Google ανταμείβει τις ιστοσελίδες εκείνες που έχουν πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο. Για αυτό και οι ιστοσελίδες αυτές εμφανίζονται πρώτες στα αποτελέσματα αναζήτησης που βλέπουν οι χρήστες.
Για να θεωρηθεί το ‘brand’ σας αξιόπιστο και να ξεχωρίσει από τον κλάδο του:
Τα καλογραμμένα άρθρα αποδεικνύουν ότι η εταιρία σας έχει τεχνογνωσία και εμπειρία και έτσι “ανεβαίνει” στα μάτια του κοινού και αυτομάτως θεωρείται αξιόπιστη. Με το να δημοσιεύετε θέματα τα οποία έχουν απήχηση στην αγορά σας και προβάλλουν τις γνώσεις σας, προωθείτε επίσης τις δεξιότητες σας για τη επιχείρηση σας, την υπηρεσία ή το προϊόν σας. Αν είστε έμπορος λιανικής, για παράδειγμα πρέπει να γράφετε blog posts για τα προϊόντα σας. Οι πελάτες σας έτσι θα αντλήσουν τις πληροφορίες που χρειάζονται για τα προϊόντα που θέλουν.
Αν απευθύνεστε σε B2B πελατολόγιο, πρέπει να δημοσιεύετε καλοδιατυπωμένα, εμπεριστατωμένα και ευανάγνωστα άρθρα για τις υπηρεσίες – προϊόντα σας. Μέσα σε αυτά τα άρθρα πρέπει να μιλάτε με τη “γλώσσα” του κοινού σας, έτσι χτίζετε την εμπιστοσύνη μεταξύ σας. Όσο περισσότερο καλά καταρτισμένοι και εξοικειωμένοι με το αντικείμενο σας δείχνετε, τόσο πιο πιθανό είναι ο υποψήφιος πελάτης να σας εμπιστευτεί για να τον προμηθεύσετε με ότι χρειάζεται. Μέσα από αυτή την διαδικασία το κοινό σας γίνεται και ακόμη πιο απαιτητικό απέναντι στους ανταγωνιστές σας γιατί εσείς είστε αυτοί που του παρέχετε γνώση.

Για να αναπτύξετε καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες:
Τα blogs αποτελούν μια άλλη πηγή για να έχετε μια πιο ουσιαστική σύνδεση με το κοινό σας. Με το να συνδέονται οι πελάτες απευθείας στο website σας, μπορούν να γνωρίσουν την επιχείρηση ή το προϊόν σας με μια διαφορετική άνεση μέσω της online εμπειρίας που θα έχουν και να αντλήσουν πολλές περισσότερες λεπτομέρειες για ότι τους ενδιαφέρει.
Με αυτό τον τρόπο χτίζετε την εμπιστοσύνη μεταξύ σας με το να είστε πηγή πληροφοριών. Στους καταναλωτές αρέσει να είναι ενημερωμένοι και πάντα εκτιμούν αυτόν απ τον οποίο μαθαίνουν κάτι. Φυσικά όπως και σε οποιαδήποτε διαδικτυακή παρουσία έχετε, site, social media κλπ, πρέπει να απαντάτε στα σχόλια του κοινού και να αλληλεπιδράτε με τον καταναλωτή σας. Σίγουρα θα υπάρχουν πολλές απορίες για ένα προϊόν ή υπηρεσία που θα κληθείτε να απαντήσετε. Επίσης πολύ σημαντικό σε ένα blog είναι πως γενικά είναι αναζητήσιμο στο site σας και εμφανίζεται για αρκετό καιρό. Τα σχόλια σας λοιπόν σε αυτό διαρκούν περισσότερο απ’ ότι μια απάντηση σε μία ανάρτηση στο Facebook ή το Instagram. Τέλος μπορούν οι απαντήσεις σας να διαβαστούν από τους επόμενους και να τους λύσετε έτσι απορίες με τις επιπρόσθετες λεπτομέρειες που θα έχετε δώσει.
Εάν θέλετε να ανακαλύψτε πως μπορεί και η δική σας επιχείρηση να επωφεληθεί από την εφαρμογή τεχνικών Content Marketing καθώς και μιας ευρύτερης Digital Marketing Στρατηγικής, επικοινωνήστε μαζί μας!