Προσφορά, έκπτωση, δώρο, λέξεις και έννοιες που σίγουρα θα κάνουν το βλέμμα σου να σταματήσει! Πόσο μάλλον αν πρόκειται για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που σε ενδιαφέρει,
που έχεις ψάξει, έχεις δει τις τιμές που κυκλοφορούν στην αγορά και εμφανίζεται μπροστά σου “αυτή” η ευκαιρία, ακριβώς ότι και όπως το θες, τύχη; Από μηχανής Θεός; Ο Αι Βασίλης νωρίτερα; Όχι, στοχευμένη προώθηση και σωστή εφαρμογή της digital marketing στρατηγικής του εκάστοτε brand.
Ας εξετάσουμε τα δεδομένα από την αρχή. Προσφορά = Αύξηση Πωλήσεων. Επίτηδες δεν αναφέρεται και η αύξηση κέρδους γιατί αν και είναι αλληλένδετα τις περισσότερες φορές, μια προσφορά που δεν έχει στηθεί σωστά μπορεί να προκαλέσει μέχρι και ζημία στην επιχείρηση. Από την άλλη είναι και η κατηγορία των brand που θέλουν να ακολουθήσουν μια πιο luxury στρατηγική, “στα πολυτελή αγαθά δεν υπάρχουν εκπτώσεις” θα μπορούσε να είναι το μότο τους. Όντως δεν θα δείτε την Ferrari 1+1 δώρο, αλλά ας είμαστε αντικειμενικοί και ας κατατάσσουμε το προϊόν μας ρεαλιστικά. Όχι μια έξυπνη προσφορά δεν υποβιβάζει την αξία και την ποιότητα του προϊόντος/υπηρεσίας σας, ίσα ίσα ευχαριστεί τους πελάτες σας που λαμβάνουν με αυτό τον τρόπο την επιβράβευση που έχουν ανάγκη. Από την άλλη αν το κοινό έχει συνυφασμένο το προϊόν σας με προσφορά, μειώνονται στο ελάχιστο οι πιθανότητες να το αγοράσει στην κανονική του τιμή. Πολλές φορές όταν το κοινό δεν είναι πιστό στο brand ένας, μπορεί να αγοράσει ένα παρόμοιο προϊόν για την ίδια χρήση από τον ανταγωνιστή ένας, που εκείνη την περίοδο που δεν είχατε εσείς προσφορά είχες αυτός. Είναι πολύ λεπτή η γραμμή λοιπόν και χρειάζεται συνεχή μελέτη της αγοράς, του ανταγωνισμού και των τάσεων για να υλοποιηθούν οι κατάλληλες ενέργειες που θα οδηγήσουν την επιχείρηση στην κερδοφορία.
Ποιος τύπος προσφοράς είναι ο πιο κατάλληλος για την δική σας επιχείρηση;
1. Προσφορά με Έκπτωση
Ξεκάθαρα ο πιο παλιός και γνωστός τρόπος προσφοράς που δεν έχει χάσει την δυναμική του μιας και η μειωμένη τιμή είναι πάντα ελκυστική. Μείωση τιμών με κάθε ευκαιρία σε φυσικά καταστήματα και e-shop. Είναι ένας τρόπος να κρατηθεί το κοινό σε εγρήγορση, να έχει κάτι να περιμένει ακόμη και να του δημιουργηθεί η ανάγκη για κάποιο προϊόν η υπηρεσία εξαιτίας της χαμηλότερης τιμής.
2. Προσφορά 1+1 Δώρο
Αυτή η συνθήκη του δωρεάν προϊόντος εφαρμόζεται στα προϊόντα χαμηλής συνήθως αξίας αλλά δεν παύει να είναι τόσο δυνατή αγοραστικά που πλέον δημιουργούνται προϊόντα για να πωλούνται μόνο σε προσφορά.
3. Προσφορά Αγοράς Προϊόντος / Υπηρεσίας με Δώρο
Συνήθως δεν έχει να κάνει με το είδος του και μόνο που έχει συμπεριληφθεί σε οτιδήποτε λεκτικό η γραφιστικό, έχει κερδίσει την προσοχή του κοινού. Φυσικά το καλύτερο δυνατό είναι τα δώρα που γίνονται στους καταναλωτές να τους ενδιαφέρουν, να έχουν συνάφεια με το αρχικό προϊόν της επιχείρησής και να τους παρακινούν να γνωρίσουν και άλλα προϊόντα-υπηρεσίες της εταιρείας.
4. Bundles Προϊόντων
Τα Bundles Προϊόντων ή Συνδυαστικά Προϊόντα είναι μία τεχνική πωλήσεων για να πετύχει η επιχείρηση το cross sale ή το up sale αλλά και για να δώσει την ικανοποίηση στον πελάτη ότι με μία συνδυαστική αγορά κέρδισε έκπτωση άρα πέτυχε μία καλύτερη. Παραδείγματα τέτοιων τεχνικών συναντάμε σε πολλές κατηγορίες προϊόντων όπως π.χ. τα ρούχα όπου το σετ μπλούζας και παντελονιού δίνει καλύτερη τιμή από το να το αγοράσει ο πελάτης μεμονωμένα. Επίσης μπορούν να βοηθήσουν στην να “ξεφορτωθεί” stock η επιχείρηση με tricks όπως το να έχει στο bundle ένα περισσότερο ταχυκίνητο προϊόν με ένα που δεν παρουσιάζει την ίδια ζήτηση. Είναι ένας τύπος προσφοράς που τον συναντάμε τόσο στο ηλεκτρονικό όσο και στο παραδοσιακό εμπόριο.
5. Εκπτωτικός Κωδικός
Είναι ένας τύπος προσφοράς συνήθως βλέπουμε στα e-shops, αν και τον συναντάμε αρκετές φορές και σε μορφή έντυπων κουπονιών. Εάν αξιοποιηθεί σωστά μπορεί να έχει πολλά οφέλη για την επιχείρηση όπως την αύξηση των πωλήσεων αλλά και του loyalty των πελατών. Σίγουρα έχετε δει το “Γραφτείτε στο Νewsletter μας για να κερδίσετε 10% στις αγορές σας” ή “Με αγορές άνω των Χ ευρώ δώρο κουπόνι έκπτωσης 15%”, πρόκειται για τεχνικές που παρακινούν το κοινό στο να πραγματοποιήσει αγορές στην πρώτη περίπτωση και στην δεύτερη να αυξήσει πιο εύκολα το ύψος της συναλλαγής. Η συγκεκριμένη τεχνική δίνει στο κοινό την ικανοποίηση της αγοράς με έκπτωση, από κει και πέρα όμως βοηθούν σημαντικά και την επιχείρησή με την συγκέντρωση δεδομένων των χρηστών όπως το email τους ή το κινητό του, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε δεύτερο χρόνο σε καμπάνιες επαναστόχευσης κοινού.
Όποιο τύπο προσφοράς και εάν επιλέξεις, για να αποδώσει δεν αρκεί μόνο η “δυνατή” προσφορά. Πρέπει να στηθεί και να εφαρμοστεί μία κατάλληλη στρατηγική προώθησης ώστε να “επικοινωνηθεί” στο κατάλληλο κοινό και να το πείσει να προχωρήσει στην αγορά. Στην Astrolabs με την βοήθεια των Digital Marketing Experts από το τμήμα Digital Marketing μπορούμε να στήσουμε την κατάλληλη Digital Marketing Στρατηγική που θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις σου είτε στο ηλεκτρονικό είτε στο φυσικό κατάστημα. Όμως μην καθυστερείς γιατί η περίοδος με τις υψηλότερες πωλήσεις του χρόνου έφτασε είναι εδώ! Ρίξε μια ματιά παρακάτω…
● Mid-Season Sales: 1 έως 10 Νοεμβρίου 2020
● Black Friday: 27 Νοεμβρίου 2020 (αν και πλέον έχει καθιερωθεί η Black Week)
● Cyber Monday: 30 Νοεμβρίου 2020
● Περίοδος προσφορών Χριστουγέννων: 1 – 31 Δεκεμβρίου 2020
● Χειμερινές Εκπτώσεις: 11 Ιανουαρίου έως 27 Φεβρουαρίου 2021
Η δική σας επιχείρηση πόσο κατάλληλα προετοιμασμένη είναι για να βγει κερδισμένη;