Οι διαφημίσεις τόσο στη Google όσο και στο Facebook έχουν ένα σκοπό, την αύξηση των online πωλήσεων του e-shop σας. Και οι δύο πλατφόρμες διαθέτουν το δικό τους εξειδικευμένο χώρο και τρόπο δράσης, όμως η πραγματική επιτυχία για την επιχείρηση σας έρχεται όταν συνδυάζετε επιτυχώς και τις δύο σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική διαφημίσεων.
Στην Astrolabs, η πιο συχνή ερώτηση που δεχόμαστε από τους ιδιοκτήτες e-shop είναι “Ποιο κανάλι να επιλέξω για τη προώθηση του e-shop μου; Τη Google ή το Facebook;”. Το συμπέρασμα όμως στο οποίο καταλήγουν μετά από τη συζήτηση και τη διαμόρφωση της στρατηγικής με τους ad experts της εταιρείας είναι ότι το ερώτημα αυτό είναι λανθασμένο καθώς και τα δύο μέσα μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά την επιχείρηση τους. Το πραγματικό ερώτημα λοιπόν είναι με ποιο τρόπο θα μπορέσουν να συνδυάσουν και τις δύο πλατφόρμες διαφήμισης για το μέγιστο όφελος.
Πως όμως οι καμπάνιες Google Shopping και οι διαφημίσεις στο Facebook και στο Instagram αλληλοσυμπληρώνονται τόσο ιδανικά;
Και τα δύο μέσα αποτελούν πραγματικά “γίγαντες” όσο αναφορά τις online πωλήσεις προϊόντων, με τον τρόπο διαφήμισης να έχει αρκετά κοινά σημεία αλλά και μερικές σημαντικές διαφορές όσο αναφορά τη στόχευση αλλά και τα ζητούμενα αποτελέσματα. Ποια όμως είναι τα βασικά πλεονεκτήματα κάθε πλατφόρμας;
Διαφημίσεις Facebook / Instagram: Παρέχουν την πιο λεπτομερή στόχευση κοινού, ιδανική για την προσέλκυση μεγάλου αριθμού δυνητικών πελατών με μεγάλη πιθανότητα πραγματοποίησης αγοράς.
Google Ads – Μοναδική ικανότητα στόχευσης της αγοραστικής πρόθεσης των αγοραστών βάση των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούν ενεργά για τις αναζητήσεις τους.
Facebook και Google Ads – Παρέχουν επιλογές επαναστόχευσης (Retargeting) για την εκ νέου προσέλκυση και επαναφορά του ενδιαφέροντος στους δυνητικούς αγοραστές με σκοπό την πραγματοποίηση μιας αγοράς.
Τόσο η Google όσο και το Facebook λοιπόν χρησιμοποιούν η μια πλατφόρμα τα δυνατά σημεία της άλλης για να προσελκύσουν το μεγαλύτερο δυνατό αριθμό πιθανών αγοραστών για τα προϊόντα σας. Ουσιαστικά η μία αλληλοσυμπληρώνει την άλλη, καθοδηγώντας τους υποψήφιους πελάτες μέχρι την τελική αγορά.
Πως μοιάζει όμως μια τυπική διαδικασία λήψης αποφάσεων που καταλήγει σε μια αγορά, και από ποια βήματα αποτελείται;
1. Οι αγοραστές εντοπίζουν μια ανάγκη – Οι άνθρωποι μπορεί να ξεκινήσουν την αναζήτηση τους από ένα θέμα που τους δυσκολεύει και αναζητούν λύση ή απλά να χρειάζονται ένα καθημερινό προϊόν όπως ένα ζευγάρι παπούτσια ή ένα συγκεκριμένο καλλυντικό
2. Ερευνούν όλα τα προϊόντα που είναι στη διάθεση τους – Σε αυτό το σημείο, αρχίζουν να εξερευνούν όλες τις πιθανές λύσεις και όλα τα διαθέσιμα προϊόντα που θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.
3. Οι αγοραστές συγκρίνουν διαφορετικές επιλογές – Σε αυτό το στάδιο, οι αγοραστές γνωρίζουν τι χρειάζονται και αποφασίζουν για το καλύτερο προϊόν. Είναι συγκριτικές επιλογές αγορών και περιορισμού.
4. Επιλέγουν ένα προϊόν για αγορά – Αυτό είναι το στάδιο της λήψης των αποφάσεων όπου πλέον ξέρουν τι θέλουν, έχουν εξετάσει όλες τις πιθανές επιλογές και βρήκαν το ιδανικό προϊόν για τις ανάγκες τους.
Για παράδειγμα ένας χρήστης μπορεί να δει μια διαφήμιση σας στο Facebook, στο instagram ή ακόμα και σε κάποιο story…
…και αφού τα προϊόντα σας τραβήξουν το ενδιαφέρον του, να αναζητήσει το προϊόν ή το Brand σας στη Google για να μάθει περισσότερα.
Μόλις λοιπόν αυτός ο δυνητικός αγοραστής επισκεφθεί το e-shop σας και δει τα προϊόντα σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις τεχνικές remarketing για να προωθήσετε μέσω δυναμικών διαφημίσεων – τόσο στο Facebook όσο και στο δίκτυο display της Google – τα ακριβή προϊόντα που είδε!
Η τελευταία μορφή διαφήμισης που στοχεύει στην πραγματοποίηση αγοράς από το χρήστη αντλεί τη δύναμή της τόσο από τη Google όσο και από το Facebook. Αναφερόμαστε στις καμπάνιες remarketing μεταξύ των δύο πλατφορμών για να ωθήσετε τους αγοραστές να αγοράσουν το προϊόν από το δικό σας e-shop. Πως μεταφράζεται αυτό όμως πρακτικά;
Όταν ένας πιθανός αγοραστής επισκεφθεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, δει κάποια προϊόντα αλλά δεν αγοράσει, τότε οι διαφημίσεις τύπου remarketing θα τον ακολουθούν στα website που θα επισκέπτεται στη συνέχεια (π.χ. ενημερωτικά , αθλητικά κ.ά.) καθώς και στο feed του τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram , για να του δείξουν και να του υπενθυμίσουν τα προϊόντα που είδε στο e-shop σας και τελικά να τον οδηγήσουν στην πραγματοποίηση αγοράς.
Έτσι μπορείτε, για παράδειγμα, να επαναστοχεύσετε τους χρήστες που αναζήτησαν και έδειξαν ενδιαφέρον για τα προϊόντα σας, αλλά δεν έχουν αγοράσει ακόμη, με μια καμπάνια στο Facebook μέσω διαφημίσεων Dynamic Remarketing Catalogue Ads ή με μια καμπάνια Dynamic Remarketing στο δίκτυο display της Google.
Τι το ιδιαίτερο όμως έχει αυτή η μορφή διαφήμισης;
Έχετε επισκεφθεί ποτέ ένα e-shop, όπου είδατε ένα συγκεκριμένο προϊόν, στη συνέχεια κλείσατε το παράθυρο και είδατε να εμφανίζεται μια διαφήμιση για αυτό ακριβώς το προϊόν στο Facebook ή στο Ιnstagram, λίγο αργότερα; Αυτό ακριβώς!
Για παράδειγμα, ένας χρήστης που προσθέτει ένα συγκεκριμένο αρωματικό κερί στο καλάθι του αλλά δεν το αγοράζει τελικά, θα δει να του εμφανίζονται δυναμικές διαφημίσεις για αυτό ακριβώς το προϊόν καθώς και επιπρόσθετα προϊόντα από την ευρύτερη κατηγορία “αρωματικά κεριά” τόσο στο Facebook όσο και στη Google.
Αυτού του είδους οι διαφημίσεις λοιπόν είναι ιδιαίτερα αποδοτικές γιατί κάθε χρήστης βλέπει εξατομικευμένες διαφημίσεις με βάση τα προϊόντα που είδε ή πρόσθεσε στο καλάθι αλλά δεν αγόρασε ακόμα. Όλες αυτές οι επιλογές στόχευσης βεβαίως προϋποθέτουν ότι έχετε εγκαταστήσει στο e-shop σας το Facebook Pixel και το Google Ads Remarketing Tag, ενώ θα πρέπει επίσης να έχετε ρυθμίσει τα αντίστοιχα events για τα οποία θέλετε να μπορείτε να προβάλετε διαφημίσεις. Π.χ. για προσθήκη στο καλάθι ,έναρξη checkout, προσθήκη στοιχείων πληρωμής, αναζήτηση και προβολή συγκεκριμένου προϊόντος κ.α.
Pro tip: Στοχεύστε και προβάλετε τις διαφημίσεις σας στο κοινό των ανταγωνιστών σας μέσω του δικτύου display της Google και της δημιουργίας ενός Custom Intent κοινού.
Η συγκεκριμένη διαφήμιση σας επιτρέπει να στοχεύσετε ένα προκαθορισμένο κοινό το οποίο λόγω των χαρακτηριστικών του είναι πιο δεκτικό στο να δει τις διαφημίσεις σας.
H δημιουργία ενός τέτοιου κοινού είναι σχετικά απλή. Αρχικά συγκεντρώνετε τα websites των κύριων ανταγωνιστών σας καθώς και τα βασικά keywords που χρησιμοποιεί ο μέσος χρήστης για να αναζητήσει τα προϊόντα σας. Στη συνέχεια δημιουργείτε μια καμπάνια display και πρακτικά ζητάτε από τη Google να δείξει τη διαφήμιση σας είτε σε όσους έχουν επισκεφτεί τα συγκεκριμένα website είτε σε όσους έχουν αναζητήσει κάποια από τα keywords που καταχωρήσατε.
Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνετε να δείξετε τη διαφήμιση σας σε κοινό το οποίο αναζητά ενεργά τα προϊόντα σας, πιθανότατα έχει επισκεφτεί το e-shop κάποιου ανταγωνιστή σας και οι οποίοι δεν έχουν κάνει click σε κάποια από τις άλλες διαφημίσεις που τρέχετε και ίσως ακόμα και να μη γνωρίζουν το Brand σας.
Επομένως η ιδανική στρατηγική για την προσέλκυση νέων αγοραστών είναι ο συνδυασμός των Google και Facebook Διαφημίσεων. Η χρήση λοιπόν των social καναλιών για την προσέγγιση πιθανών αγοραστών και της Google, των dynamic product catalogue ads στα social αλλά και του remarketing για την πραγματοποίηση αγορών δημιουργεί μια ισχυρή στρατηγική μεταξύ των δύο καναλιών με στόχο την αύξηση των πωλήσεων του e-shop σας.