Τον τελευταίο μήνα η Google μας απασχόλησε κυρίως αρνητικά καθώς σε σύντομο χρονικό διάστημα οι υπηρεσίες της “έπεσαν” δύο φορές με τα αποτελέσματα να είναι εμφανή κυρίως στους χρήστες του Gmail και του YouTube αλλά και σε μικρότερο βαθμό των υπολοίπων υπηρεσιών που παρέχει.
Η ίδια η Google δήλωσε μετά από τις δύο συνεχόμενες περιπτώσεις που μας απογοήτευσε : “Να είστε βέβαιοι ότι η αξιοπιστία του συστήματος αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα στην Google και κάνουμε συνεχείς βελτιώσεις για να βελτιώσουμε τα συστήματά μας”
Ήταν ο λόγος πίσω από την κατάρρευση οι αλλαγές που έρχονται στην Google αλλά και όσες ήδη έχουν δρομολογηθεί; Δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι παρά μόνο να ελπίζουμε ότι δεν θα ξανά συμβεί κάτι τέτοιο και να προσαρμοστούμε εμείς αλλά και η επιχείρηση μας στο νέο περιβάλλον που δημιουργεί η Google.
Διαβάστε για τις 3+1 αλλαγές στις οποίες προχωρά η Google και δείτε πως θα επηρεάσουν την δική σας επιχείρηση.
1. Google Maps
Η εφαρμογή θα αλλάξει ριζικά και πλέον δε θα είναι απλά μία εφαρμογή αναζήτησης που δίνει οδηγίες μετάβασης σε μια επιχείρηση, αλλά θα υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ χρηστών και επιχειρήσεων.
Διαφορετικό feed και διάδραση εντός της εφαρμογής:
Με αυτήν τη νέα δυνατότητα, οι χρήστες των Χαρτών της Google θα έχουν πρόσβαση στις πιο πρόσφατες κριτικές, φωτογραφίες και αναρτήσεις που έχουν προστεθεί στους Χάρτες από άτομα που ακολουθούν καθώς και από τοπικούς εμπειρογνώμονες.
Μηνύματα από και προς τις επιχειρήσεις:
Οι εταιρείες που έχουν επαληθεύσει την καταχώρηση τους θα μπορούν να στέλνουν μηνύματα στους πελάτες απευθείας από την εφαρμογή, επιτρέποντας στους “ερευνητές” να αλληλεπιδρούν με την επιχείρηση και να κάνουν ερωτήσεις. Αντίστοιχα τα μηνύματα από τους πελάτες θα εμφανίζονται στην ενότητα “Βusiness messages” στην νέα ενημερωμένη καρτέλα της εφαρμογής.
Πληροφορίες απόδοσης για τις επιχειρήσεις:
Αυτή η ενημέρωση εστιάζει αποκλειστικά στις επιχειρήσεις και θα παρακολουθεί την απόδοση μιας εταιρείας μετρώντας τον αριθμό των πελατών που ξεκίνησαν αναζητώντας πληροφορίες για την επιχείρηση από τους Χάρτες και την Αναζήτηση, πως αλληλεπίδρασε η επιχείρηση μαζί τους αλλά και πόσοι τελικά βρήκαν την πληροφορία που αναζητούσαν.
Πλέον η αφοσίωση και η εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων απέναντι στους χρήστες της Google θα είναι μετρήσιμη γι’ αυτό και αν για κάποιο λόγο μέχρι στιγμής δεν δίνατε τόσο μεγάλο βάρος στο Google My Business ως μέσο επικοινωνίας ήρθε η στιγμή να το αλλάξετε!Χρειάζεται να ενημερώνεται τακτικά τις τοποθεσίες των καταστημάτων σας καθώς και τις πληροφορίες όπως το ωράριο αλλά και των φωτογραφιών.
Εικόνες Street View από χρήστες:
Οι χρήστες των Χαρτών Google θα μπορούν να υποβάλλουν τις δικές τους εικόνες “Street View” από τα κινητά τους τηλέφωνά. Συγκεκριμένα, ο καθένας θα μπορεί να καταγράψει μια σειρά συνδεδεμένων εικόνων ενώ κινείται στο δρόμο και στη συνέχεια να τα δημοσιεύει. Η Google με τη σειρά της θα περιστρέφει, θα τοποθετεί και θα συνδυάζει τις εικόνες αυτόματα για να επιτύχει το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Όσον αφορά την ποιότητα των εικόνων και της απόδοσης των χρωμάτων και σ’ αυτό τον τομέα θα υπάρξουν αλλαγές στο Google Maps. Η λειτουργία βασίζεται στην τρέχουσα χρωματική κωδικοποίηση της εφαρμογής και εισάγει περισσότερη λεπτομέρεια στο είδος του εδάφους. Τα χρώματα επιτρέπουν στους χρήστες να διακρίνουν μέρη όπως “παραλίες ή έρημoυς, μπλε λίμνες, ποτάμια, ωκεανούς και χαράδρες”. Οι αλλαγές μπορούν επίσης να εντοπίσουν το χιόνι στα βουνά και την πυκνότητα του πρασίνου στο χάρτη.Aυτό βοηθά τους χρήστες να εξερευνήσουν μια περιοχή με κάθε λεπτομέρεια, πριν προγραμματίσουν να το επίσκεφτούν. Σε κλάδους όπως ο τουρισμος θα είναι πολύ σημαντικό να είναι πλήρως ενημερωμένο από τις επιχειρήσεις το περιεχόμενο ώστε ο χρήστης να παίρνει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση. Τέλος αυτή η νέα και πιο αναλυτική προβολή των χαρτών θα βοηθήσει τους χρήστες να εντοπίζουν ακριβώς πού βρίσκονται τα “πεζοδρόμια, οι διαβάσεις και λοιπές προσβάσεις”, κάτι που η εταιρεία πιστεύει ότι θα βοηθήσει ιδιαίτερα και τους χρήστες με ειδικές ανάγκες.
2. Google Photos.
Η Google προχώρησε στον επανασχεδιασμό της εφαρμογής Google Photos επιτρέποντας στους χρήστες να βρίσκουν πιο εύκολα αυτό που αναζητούν.
Έχει χωριστεί πλέον σε τρεις κύριες καρτέλες, ”Φωτογραφίες – Αναζήτηση -Βιβλιοθήκη”, που κάνουν πιο εύκολη αλλά και διασκεδαστική την εμπειρία χρήσης, είτε ψάχνει να βρει κάτι στις φωτογραφίες του, είτε απλά τις τακτοποιεί. Ως μέρος της νέας καρτέλας αναζήτησης, υπάρχει μία διαδραστική προβολή χάρτη των φωτογραφιών και των βίντεο σας. Μπορείτε να κάνετε pinch και ζουμ σε όλο τον κόσμο για να εξερευνήσετε φωτογραφίες των ταξιδιών σας, να δείτε πού έχετε τραβήξει τις περισσότερες φωτογραφίες ή να βρείτε μια φωτογραφία από κάποιο ταξίδι σας.
Μία σημαντική υπηρεσία που προσφέρει το Google Photos και ίσως να μην έχουμε δώσει την απαραίτητη σημασία είναι το Google print. Με λίγα κλικ και χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις επεξεργασίας φωτογραφιών, μπορείτε να παραγγείλετε εκτυπωμένα άλμπουμ, τα οποία θα σας σταλούν όπου εσείς επιλέξετε! Πέρα από οικογενειακές φωτογραφίες και τις αγαπημένες σας στιγμές από τις διακοπές, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε την υπηρεσία Premium για την δημιουργία εταιρικού προϊοντικού καταλόγου ή ακόμα και την παρουσίαση κάποιου προϊόντος με διαφορετικό στυλ και προσωπικό χαρακτήρα.
3. Google Docs, Sheets και Slides
Τα Google Docs, Sheets και Slides θα μπορούν πλεον να ανοίγουν τα αρχεία του Microsoft Office για επεξεργασία.
Αυτή η αλλαγή που έχει αρχίσει και γίνεται μέρος της καθημερινότητάς μας από τις 15 Δεκέμβρη έχει χαροποιήσει πάρα πολύ κόσμο που χρησιμοποιεί τα Google Docs για επαγγελματική και εκπαιδευτική χρήση. Μέχρι σήμερα, τα αρχεία Office άνοιγαν σε κατάσταση προεπισκόπησης και οι χρήστες έπρεπε είτε να μεταβούν σε κατάσταση επεξεργασίας είτε να κατεβάσουν το αρχείο. Όταν επιχειρούσαν να ανοίξουν ένα αρχείο Word, ένα φύλλο εργασίας Excel, ή μια παρουσίαση του PowerPoint κατέληγαν σε μια έκδοση προεπισκόπησης της εφαρμογής. Η προεπισκόπηση όμως δεν μπορούσε να υποστεί επεξεργασία, οπότε ήταν απαραίτητο ένα επιπλέον βήμα, είτε η μετάβαση σε κατάσταση επεξεργασίας είτε το κατέβασμα του αρχείου.Πλέον η κατάσταση επεξεργασίας του Office θα είναι προεπιλεγμένη για όλους τους τύπους αρχείων συμβατούς με το Office (.docx, .doc, .ppt, .pptx, .xls, .xlsx, .xlsm). Η μόνη εξαίρεση είναι τα έγγραφα που είναι προστατευμένα με κωδικό, τα οποία θα συνεχίσουν να ανοίγουν σε κατάσταση προεπισκόπησης. Η ααφαίρεση αυτού του επιπλέον βήματος κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και η Google προωθεί το νέο αυτό χαρακτηριστικό ως ένα ακόμα πλεονέκτημα, ειδικά για τους επιχειρηματικούς πελάτες.
4. Tik Tok και Instagram Stories στη Google;
Αντί να χρειάζεται να ανοίξετε μεμονωμένες εφαρμογές για να παρακολουθήσετε σύντομα βίντεο, η Google δοκιμάζει μια νέα δυνατότητα που θα σας επιτρέψει να παρακολουθείτε βίντεο απευθείας από τα αποτελέσματα αναζήτησης. Για την Google, η αξιοποίηση της μαζικςή δημοτικότητα ςαυτών των βίντεο χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσει το δικό της περιεχόμενο θα την βοηθήσει να διατηρήσει τους χρήστες που αναζητούν ψυχαγωγικό περεχόμενο δίνοντάς τους επιλογές στη δική της εφαρμογή. ”Τα βίντεο από το Instagram και το TikTok είναι οι νεότερες προσθήκες προς αυτή την κατεύθυνση” δήλωσε ο εκπρόσωπος της Google στην TechCrunch, παρόλο που η εταιρεία αρνήθηκε να σχολιάσει επίσημα τα σχέδια. Προφανώς είναι πολύ νωρίς για να ξέρουμε λεπτομέρειες καθώς και η ίδια η Google δεν αποκαλύπτει πολλά αλλά σίγουρα είναι μία αλλαγή που μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω εφόσον δεν θα χρειάζεσαι συνδρομή σε άλλες εφαρμογές για να βλέπεις το περιεχόμενό τους.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι έρχονται εξίσου πολλές αλλαγές και σε άλλες υπηρεσίες της Google όπως το Google Drive, αλλά και στις πολιτικές σε ότι αφορά τα account των χρηστών καθώς λογαριασμοί οι οποίοι είναι ανενεργοί θα διαγράφονται μετά από συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Τέλος δοκιμάστε να πείτε κι εσείς “Hey Google, sing the New Year’s song.” στον Google Assistant σας, για να λάβετε τις πιο ψηφιακές και μελοποιημένες ευχές!