Μία χρονιά γεμάτη εκπλήξεις, δυσκολίες και προκλήσεις φτάνει στο τέλος της. Ο digital κόσμος ήταν αυτός που μας κράτησε συνδεδεμένους με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, την επικαιρότητα, το εργασιακό μας περιβάλλον και όλο τον κόσμο. Τα social media είναι το πρώτο περιβάλλον στο οποίο βλέπουμε να συμβαίνουν αληθινές αλλαγές σε πραγματικά χρόνο οι οποίες καθορίζουν ένα τεράστιο μέρος του digital lifestyle μας.
Η digital marketing ομάδα της AstroLabs, όπως και πολλοί άλλοι marketers παγκοσμίως, έπρεπε να προσαρμόσει άμεσα τις στρατηγικές των πελατών στις νέες συνθήκες για την καλύτερη δυνατή ψηφιακή επικοινωνία. Μέσα πειράματα, έρευνες, case studies, αναλύσεις και προσωπικές εμπειρίες, ετοιμάσαμε μία λίστα με τα trends που αναμένουμε να παίξουν το πρωταγωνιστικό ρόλο στα Social Media κατά τη διάρκεια του 2021!
Το Social Commerce θα συνεχίσει να ανεβαίνει
Η προϊοντική προώθηση μέσα από Social Media είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι των διαφημιστικών ενεργειών που χρησιμοποιούν τα brands τα τελευταία χρόνια, μέσα στο 2020 όμως είδαμε τα Facebook & Instagram shops να καθιεροποιούνται ως ένα από τα βασικά κανάλια πωλήσεων και να λειτουργούν ουσιαστικά ως “mini websites”.
Η αμεσότητα του Shop Tab που βρίσκεται πλέον στο Instagram (διαβάστε περισσότερα για αυτό εδώ) καθιστά την ανακάλυψη νέων ηλεκτρονικών καταστημάτων μία εύκολη και ευχάριστη browsing εμπειρία που επηρεάζει και θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο στο πως διαμορφώνονται οι online καταναλωτικές συνήθειες του κοινού!
Το επόμενο level του User-Generated Content (UGC)
Το TikTok ήταν αναμφισβήτητα στο κέντρο του ενδιαφέροντος εξαιτίας της αμεσότητας των video του, του αυθορμητισμού των trends του και πόσο προσβάσιμο και εύκολο είναι να δημιουργήσεις περιεχόμενο.
Ως Remixing ορίζεται το User-Generated Content (δηλαδή το περιεχόμενο που δημιουργόυν οι χρήστες όπως videos, photos & memes) που χρησιμοποιεί ήδη υπάρχοντα templates, formats κλπ και ο χρήστης το χρησιμοποιεί για να εκφράσει αυτό που θέλει. Στο TikTok είδαμε πολλά τέτοια “challenges” τα οποία δε χρησιμοποιούν μόνο χρήστες αλλά και brands. Μέσα στο 2021 λοιπόν, το Remixing θα παίξει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στο social media content εταιρειών καθώς το κοινό σε μία post-covid εποχή, ταυτίζεται πολύ πιο άμεσα με ενέργειες που φαινομενικά θα μπορούσαν να τις είχαν φτιάξει και οι ίδιοι με το κινητό τους.
Τέλος, παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον αφού είναι οι τεχνικοί περιορισμοί είναι ίδιοι για όλους (δε χρειάζεται επαγγελματικό photo/video studio) αλλά αυτό που ξεχωρίζει πραγματικά είναι η δημιουργικότητα και η επικαιροποίηση του περιεχομένου.
Ο διάλογος ως Marketing
Το κοινό δεν αναζητά πλέον μόνο τις καλύτερες τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες στα social media, υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι αναζήτησης των τιμών και δεν είναι εκεί πλέον το βασικό τους ενδιαφέρον.
Αντιθέτως, δίνουν έμφαση σε brands που προσπαθούν διαρκώς μέσα από τις social media ενέργειες τους να μιλήσουν με το κοινό, να αλληλεπιδράσουν μαζί του και να τοποθετηθούν σε καίρια ζητήματα, δείχνοντας την κοινωνική & εταιρική ευθύνη αυτών των εταιριών.
Το κοινό μπορεί εύκολα να ανιχνεύσει πότε μία επιχείρηση είναι “αυθεντική” ως προς την επικοινωνία της και όταν ένα brand επενδύει σε αυτό, το αποτέλεσμα είναι πάντα η εμπιστοσύνη του κοινού προς αυτή.
Εξυπηρέτηση πελατών μέσα από Social Media
Η φετινή χρονιά βρήκε αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα να μην μπορεί να απαντά έγκαιρα σε τηλεφωνήματα πελατών λόγω της μεταφοράς σχεδόν όλης της κίνησης από φυσική σε ηλεκτρονική. Το κοινό δεν θέλει όμως πάντα να μπαίνει στον κόπο να συμπληρώνει e-mail για να ρωτήσει αν πχ είναι διαθέσιμο κάποιο προϊόν και για αυτό προτιμάει να στείλει ένα μήνυμα σε κάποια social media σελίδα της εταιρείας.
Ένα αξιοπρεπές custom service στα social media μέσα μία συνδυαστική σειρά αυτοματοποιημένων απαντήσεων και επικοινωνίας με εκπρόσωπο, δημιουργεί τη θετική εντύπωση στον πελάτη πως οι ανάγκες του είναι στο επίκεντρο του brand και θα γνωρίζει στο μέλλον πως δεν χρειάζεται η επικοινωνία με αυτό το brand να είναι “μπλέξιμο”. Στέλνει απλά ένα social media message!
Τα Online Events ως μέρος της Digital ζωής μας
Ακόμα και όταν έρθει η στιγμή στο μέλλον μπορούμε να έχουμε ξανά τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε ζωντανά events, συναυλίες, συνέδρια κλπ, τα online & virtual events είναι εδώ για να μείνουν.
Τα online events είναι σαφώς πιο προσβάσιμα και ανοιχτά για νέο κοινό που μπορεί να μην τα παρακολουθούσε αλλιώς όμως πρέπει τα brands που τα διοργανωνουν να κοιτάνε ένα βήμα πιο μακριά από το να ετοιμάζουν απλά ένα zoom call. Streams, interactive συνέδρια, συμμετοχή με online games, AR περιβάλλον (ή αλλιώς επαυξημένη πραγματικότητα, η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στις κινητές συσκευές για να “εμπλουτίσουν” με ψηφιακά στοιχεία την εικόνα) είναι απλά μερικά από τα δημιουργικά στοιχεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στα πλαίσια online events για να κερδίσουν το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή του κοινού, με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με τη διοργάνωση ενός μεγάλου φυσικού event.
Καθώς θα μπαίνουμε σιγά σιγά στο 2021, οι νέες εξελίξεις θα συνεχίσουν να διαμορφώνουν το digital τοπίο. Όσα brand προσαρμοστούν τη στρατηγική τους στη νέα online κανονικότητα και στοχεύσουν στο να δημιουργήσουν αληθινές σχέσεις με ένα κοινό που είναι συνέχεια online, θα πετύχουν όχι μόνο τους στόχους που έθεσαν αλλά θα δημιουργήσουν και μία εικόνα που οι πελάτες θα εκτιμούν. Τα ονόματα και οι τιμές μπορεί να ξεχνιούνται σε βάθος χρόνου, οι θετικές εμπειρίες όμως μένουν.