Ο κόσμος του digital marketing είναι γεμάτος buzzwords, με σκοπό περισσότερο να εντυπωσιάσουν παρά να διοχετεύσουν την απαραίτητη, συγκεντρωμενη γνώση στους μη-μυημένους στο ολοένα και αναπτυσσόμενο ψηφιακό τοπίο.
Το Digital Marketing Funnel δεν είναι σίγουρα ένα από αυτά τα buzzwords. Αντιθέτως, είναι ίσως ο πιο σημαντικός οδηγός στρατηγικής που μας βοηθάει καθημερινά να περιηγηθούμε στα -συνήθως- αχαρτογράφητα νερά του ψηφιακού κόσμου.
Για όσους δεν το γνωρίζουν ήδη, ένα digital marketing funnel αποτελεί την καταγραφή των βημάτων που καλείται να πάρει ένας prospect (υποψήφιος πελάτης) από το να μην γνωρίζει το brand σας μέχρι να γίνει πελάτης. Ουσιαστικά, το digital marketing funnel χαρτογραφεί το ταξίδι που ακολουθεί το κοινό μέχρι να ολοκληρωθεί η πώληση. Κάθε στάδιο του funnel έχει συγκεκριμένους στόχους οι οποίοι αντιμετωπίζονται με διαφορετικές τακτικές. Όπως καταλαβαίνετε, περνάμε μέσα από marketing funnels καθημερινά χωρίς να μας γίνεται άμεσα αντιληπτό.
Υπάρχουν κάποια κακά νέα και μερικά καλά νέα. Τα κακά νέα είναι ότι δεν υπάρχει το “One Funnel To Rule Them All”. Δεν υπάρχουν παρακάμψεις και η διαδρομή δεν είναι σχεδόν ποτέ γραμμική. Είναι ένας διαρκής διάλογος, μια παλινδρομική κίνηση του εκκρεμούς. Τα καλά νέα είναι ότι μπορεί να ακούγεται δύσκολο, αλλά ακολουθώντας 3 μόνο βασικούς κανόνες, μπορείτε να σχεδιάσετε ένα digital marketing funnel, που ταιριάζει στους στόχους σας:
– Ξεκινήστε απλά
– Δοκιμάστε
– Βελτιστοποιήστε
Με αυτό το σκεπτικό, ας εξετάσουμε το ταξίδι που κάποιος περνάει όταν εισέρχεται στο Astro-Funnel, το δικό μας Digital Marketing Sales Funnel!
Στάδιο 1ο – PLAN:
Το online περιεχόμενο σας είναι η ταυτότητα του brand σας. Πρέπει να αντικατοπτρίζει τις αξίες, την αποστολή και το τι προσφέρει η εταιρεία στον υποψήφιο πελάτη. Το website σας είναι η εικόνα που θέλετε να προβάλετε στον κόσμο και εμείς είμαστε εδώ για να σας το σχεδιασουμε και να το αναπτύξουμε.
Στάδιο 2ο – REACH:
Ο ιστότοπός σας είναι έτοιμος, τα κομμάτια έχουν τοποθετηθεί στη θέση τους, αλλά ο κόσμος πρέπει να είναι σε θέση να σας ανακαλύψουν και εσείς πρέπει να έχετε τη δυνατότητα να επικοινωνήσετε με την πιθανή πελατειακή σας βάση. Οι αναζητήσεις σε μηχανές αναζήτησης και τα προφίλ σε social media είναι μόνο μερικοί από τους δρόμους που μπορούν να οδηγήσουν στο website σας, αλλά το ίδιο το website πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο εύκολα “ορατό” από τις μηχανές αναζήτησης. Μέσω Search Engine Optimization και Local Search Optimization τεχνικών, οι σωστές λέξεις-κλειδιά που καταχωρούνται στις αναζητήσεις στο Google θα οδηγήσουν το κοινό στην εταιρεία και μέσω των καμπανιών Pay Per Click, οι σωστές διαφημίσεις θα φτάνουν στους κατάλληλους ανθρώπους ανά πάσα στιγμή.
Στάδιο 3ο – ACT:
Η συντήρηση και η συνοχή είναι βασικοί παράγοντες που καθορίζουν την επιτυχία της online παρουσίας ενός brand. Το website σας πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένο ως προς το περιεχομενο και τις τεχνικές δυνατότητες του. Επίσης, ένα blog με νέα που αφορούν το brand και τη βιομηχανία της εταιρείας, μπορεί πάντα να βοηθήσει. Τέλος, είναι αυτονόητο ότι το website σας πρέπει να είναι πάντα ασφαλές από διαδικτυακές επιθέσεις, με κάθε byte δεδομένων που είναι αποθηκευμένο να είναι αδιαπέραστο από οποιαδήποτε παραβίαση. Ο πελάτης σας σας εμπιστεύεται με πολύ προσωπικές πληροφορίες και θα πρέπει πάντα να αισθάνεται ασφαλής σχετικά με αυτή την απόφαση.
Στάδιο 4ο – CONVERT:
Πόσοι από αυτούς που καταλήγουν στον ιστότοπό σας πραγματοποιούν μια αγορά; Υπήρχε κάτι που τους αποθάρρυνε στην πορεία; Πώς θα τα πάρουμε πίσω; Επέστρεψαν στο website σας για να ολοκληρώσουν μια αγορά αφού ξανα είδαν κάποιο προϊόν μέσω remarketing; Ήταν αρκετά ικανοποιημένοι για να εγγραφούν στο newsletter σας; Μήπως έκαναν unsubscribe λίγο καιρό αργότερα ; Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που απαντάμε καθημερινά για να πετύχουμε ένα θετικό και ικανοποιητικό ποσοστό μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη.
Στάδιο 5ο- ENGAGE:
Ο πελάτης ολοκλήρωσε την αγορά του και έχει φύγει από το website, αλλά η αποστολή μας δεν τελείωσε εκεί. Πρέπει τώρα να αρχίσουμε έναν συνεχή διάλογο με αυτόν τον νέο πελάτη και να τον κάνουμε να αισθανθεί μέρος της κοινότητας του brand μας. Η γνώμη μετά τη αγορά είναι κρίσιμη, καθώς κάθε πελάτης μπορεί επίσης να επηρεάσει τους δικούς του κύκλους θετικά ή αρνητικά. Μέσα από E-mail και Social Media Marketing διασφαλίζουμε ότι η συζήτηση συνεχίζει όχι μόνο να ενδιαφέρει το κοινό αλλά και να το κάνει να θέλει να ασχοληθεί με το περιεχόμενο που τους παρέχουμε.
Λοιπόν, αυτό ήταν έτσι; Τελειώσαμε;
Φυσικά και όχι!
Όπως είπαμε και παραπάνω, οι συνεχές δοκιμές και η βελτιστοποίηση αποτελούν τα βασικά συστατικά ενός επιτυχημένου digital marketing funnel και ευτυχώς έχουμε όλα τα εργαλεία για να διασφαλίσουμε ότι κάθε φάση του λειτουργεί ομαλά και σε συγχρονισμό με τις ανάγκες των πελατών μας. Υπάρχουν συγκεκριμένα metrics που πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη, να αναλύουμε και να αποφασίζουμε αν μας συμφέρει να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο της ψηφιακής μας στρατηγικής ή να κάνουμε ένα βήμα πίσω, να επαναξιολογήσουμε και να προχωρήσουμε πιο αποτελεσματικά από πριν!