Google Ads ή Facebook Ads: Ποια πλατφόρμα διαφημίσεων ταιριάζει στη δική σας επιχείρηση;
Όσον αφορά τη ψηφιακή διαφήμιση επί πληρωμή, τόσο τα Google Ads όσο και τα Facebook Ads είναι οι μεγαλύτεροι παίκτες στην αγορά. Πώς μπορεί όμως μια επιχείρηση να γνωρίζει ποια από τις δύο πλατφόρμες είναι η καλύτερη για τις ανάγκες της; Σύμφωνα με τους ad experts της Astrolabs, ο σωστός δρόμος είναι μια συνδυαστική προσέγγιση διότι έτσι μια επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από τα δυνατά σημεία της κάθε πλατφόρμας ενώ ταυτόχρονα μπορεί να εναλλάσσει το διαφημιστικό budget και τη στρατηγική της ανάλογα με τις τρέχουσες ανάγκες.
Στην Astrolabs κατανοούμε ότι όλες οι επιχειρήσεις έχουν διαθέσιμο ένα συγκεκριμένο προϋπολογισμό για το μάρκετινγκ και το να αποφασίσουν ποιο τμήμα αυτού θα χρησιμοποιήσουν για online διαφημίσεις μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά δύσκολο. Ένας ακόμη λόγος που συμβάλει σε αυτό είναι η αδυναμία πλήρους κατανόησης των διαφορών μεταξύ Google Ads και Facebook Ads. Γι’ αυτό το λόγο στην Astrolabs αναλάβαμε να λύσουμε όλες τις απορίες σας, καθώς μια σύγκριση μεταξύ των δύομπορεί να αποφέρει σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας κάθε πλατφόρμας.
Τι είναι τα Google Ads?
Οι εξελίξεις στην τεχνολογία μας δίνουν τόσο ως marketeers όσο και ως καταναλωτές περισσότερες επιλογές από ό,τι θα μπορούσαμε να φανταστούμε. Ως αποτέλεσμα, έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο βρίσκουμε, μεταδίδουμε και λαμβάνουμε τις πληροφορίες, ενώ έχει αλλάξει και ο τρόπος με τον οποίον πραγματοποιούμε τις αγορές μας.
Το Google -με έτος ίδρυσης το 1998 – είναι μια μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιείται από το 92% των διαδικτυακών χρηστών για κάθε τους αναζήτηση, η οποία κυριολεκτικά δίνει χιλιάδες αποτελέσματα σχετικά με προϊόντα, συμβουλές, βίντεο, τοπικές επιχειρήσεις και πολλά άλλα μέσα σε ένα κλάσμα του δευτερολέπτου. Το Google επεξεργάζεται σήμερα περισσότερα από 40.000 ερωτήματα αναζήτησης κάθε δευτερόλεπτο και περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια την ημέρα.
Τα Google Ads έχουν γίνει μια από τις μεγαλύτερες και πιο δημοφιλείς πλατφόρμες διαφήμισης pay per click στον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο όταν ένας χρήστης κάνει κλικ στη διαφήμισή του. Φυσικά υπάρχουν και άλλες μηχανές αναζήτησης οι οποίες χρησιμοποιούν παρόμοιες τεχνικές, ωστόσο, το Google χρησιμοποιείται τόσο συχνά από καταναλωτές και διαφημιζόμενους που ο όρος “πληρωμένη αναζήτηση” συσχετίζεται περισσότερο με το Google Ads.
Εκτός όμως από τα Google Search Ads, που είναι και η πιο διαδεδομένη μορφή διαφήμισης στο Google, η εταιρεία παρέχει μια πληθώρα συμπληρωματικών τύπων διαφήμισης. Έτσι μια επιχείρηση μπορεί να διαφημίσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε δυνητικούς πελάτες μέσα από το Google Display Network, όπου εκεί υπάρχει η δυνατότητα να προσεγγίσει άτομα εκτός των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης του Google, μέσω κειμένων, εικόνων και προβολών banner βίντεο που εμφανίζονται καθώς οι χρήστες περιηγούνται στο διαδίκτυο, χρησιμοποιούν εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα ή παρακολουθούν βίντεο. Εξίσου χρήσιμες σε μια επιχείρηση είναι οι Retargeting Ads καθώς η αύξηση της επισκεψιμότητας είναι το πρώτο βήμα για τη μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες όμως οι περισσότεροι είναι απίθανο να πραγματοποιήσουν αγορά ή να παρέχουν οποιαδήποτε πληροφορία αμέσως. Έτσι ο συγκεκριμένος τύπος διαφήμισης επιτρέπει σε μια επιχείρηση να επαναστοχεύει τους χρήστες που ήδη έχουν επισκεφτεί το website της και να τους θυμίζει τα προϊόντα και της υπηρεσίες που παρέχει.
Μία ακόμα μορφή διαφημίσεων η οποία παρουσιάζει αυξημένη χρήση, ιδιαίτερα όταν υπάρχει και eshop, είναι τα Google Shopping Ads. Οι συγκεκριμένες καμπάνιες προσφέρουν μια εξαιρετική εμπειρία στο χρήστη που αναζητά συγκεκριμένα ένα προϊόν και το Google του εμφανίζει εικόνες, τιμές και κριτικές για στοιχεία που πιστεύει ότι είναι συναφή. Εάν οι αγοραστές κάνουν κλικ στη διαφήμιση, μεταβαίνουν απευθείας στη συγκεκριμένη σελίδα προϊόντος στο eshop της επιχείρησης.
Τι είναι τα Facebook Ads?
Ενώ λοιπόν τα Google Ads αναφέρονται ευρέως ως «αναζήτηση επί πληρωμή», οι διαφημίσεις του Facebook έχουν τον τίτλο των “paid social”. Η αλλαγή των συμπεριφορών και των προτύπων των καταναλωτών έχει αναμφισβήτητα ενισχύσει τα social media που επιτρέπουν στους καταναλωτές να συνδεθούν με τους φίλους τους, να βαθμολογήσουν τις εμπειρίες τους και να αλληλοεπιδράσουν με προϊόντα και επιχειρήσεις που τους ενδιαφέρουν.
Βασικό συστατικό της δημοφιλίας του Facebook στους marketeers ως διαφημιστική πλατφόρμα είναι ο αριθμός των ενεργών χρηστών που διατηρεί, 1.69 δισεκατομμύρια οι οποίοι και αυξάνονται συνεχώς. Επομένως δεν προξενεί καμία εντύπωση το γεγονός ότι μόνο για το 2019 τα Facebook Ads αντιπροσώπευαν το 22% του συνόλου των διαδικτυακών διαφημιστικών δαπανών και το 83% του συνόλου των διαφημίσεων σε κοινωνικά δίκτυα.
Ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Facebook έναντι του Google είναι το γεγονός ότι γνωρίζει την κοινωνική συμπεριφορά μας καλύτερα. Μπορεί να μην το γνωρίζουμε πλήρως, αλλά υποσυνείδητα αποκαλύπτουμε πληροφορίες στο Facebook για τον εαυτό μας περισσότερο από όσο σκοπεύουμε.
Ναι, το Facebook συλλέγει πολλά δεδομένα. Ίσως περισσότερα από όσα καταλαβαίνουμε. Οι σελίδες που μας αρέσουν, τα θέματα με τα οποία ασχολούμαστε, οι φίλοι μας, η ημερομηνία γέννησής μας, η τρέχουσα τοποθεσία μας, οι διακοπές μας το 2019 κ.ο.κ. Φανταστείτε τι αξία έχει μια τέτοια βάση δεδομένων για διαφημιζόμενους που θέλουν να στοχεύσουν συγκεκριμένους χρήστες καθώς η συμπεριφορά έχει τεράστιο αντίκτυπο στη λήψη μιας απόφασης για κάποια αγορά.
Για τον παραπάνω λόγο, τα Facebook Ads παραμένουν δημοφιλή σε πολλούς ιδιοκτήτες επιχειρήσεων καθώς προσφέρουν τη δυνατότητα εντοπισμού του πελάτη-στόχου τους και διαφημίζονται μόνο σε άτομα που είναι πραγματικά πιθανό να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία τους. Κάτι που δεν μπορούν να προσφέρουν πολλές πλατφόρμες διαφήμισης, τουλάχιστον όχι με τόση λεπτομέρεια.
Google Ads vs Facebook Ads – Πώς λειτουργούν
Τα Google Ads επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να στοχεύουν χρήστες βάσει του ερωτήματος αναζήτησης που εισάγουν στο Google, γνωστό και ως λέξεις-κλειδιά.
Από την πλευρά του ο χρήστης, όταν πραγματοποιεί αναζήτηση στο Google για μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί, στην κορυφή κάθε σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης, οι αρχικές καταχωρίσεις είναι οι προωθούμενες διαφημίσεις που έχει πληρώσει η κάθε επιχείρηση.
Από την πλευρά της διαφημιζόμενης εταιρείας, τα Google Ads της επιτρέπουν να δημιουργήσει καμπάνιες που θα εμφανίζονται μόνο όταν οι χρήστες αναζητούν μια λέξη-κλειδί για την οποία θέλει να διαφημιστεί. Για ακόμη πιο στοχευμένη προσέγγιση, οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να στοχεύουν άτομα που αναζητούν τις λέξεις-κλειδιά σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Με αυτόν τον τρόπο δεν σπαταλούν διαφημιστικό budget σε έναν πελάτη στην Αθήνα που πιθανότατα δεν θα επισκεφθεί ποτέ το γκαράζ επισκευής αυτοκινήτων τους στην Αλεξανδρούπολη.
Μόλις δημιουργηθούν αυτές οι καμπάνιες, οι διαφημίσεις της επιχείρησης μπαίνουν σε μια διαδικασία υποβολής προσφορών με άλλες διαφημιζόμενες επιχειρήσεις που έχουν επιλέξει παρόμοιες λέξεις-κλειδιά. Στη συνέχεια, το Google θα εμφανίσει τη διαφήμιση με την καλύτερη προσφορά και με το πιο σχετικό περιεχόμενο.
Μία από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις είναι ότι όποια επιχείρηση έχει τον μεγαλύτερο διαφημιστικό προϋπολογισμό «κερδίζει» αυτόματα την προβολή των διαφημίσεων της. Αυτό όμως δεν ισχύει καθώς το Google επικεντρώνεται κυρίως στην ποιότητα και τη συνάφεια των διαφημίσεων, όχι στο ποσό που ξοδεύουν οι διαφημιζόμενες εταιρείες.
Φυσικά υπάρχει μια πληθώρα εργαλείων που παρέχει το Google για τη δημιουργία αυτών των καμπανιών, τα οποία οι PPC experts της Astrolabs γνωρίζουν πως να χρησιμοποιήσουν προς όφελος της δικής σας επιχείρησης.
Τα Facebook Ads από την άλλη πλευρά, επιτρέπουν σε μια επιχείρηση να στοχεύσει τις διαφημίσεις της σε άτομα με βάση τις συμπεριφορές και τα μοτίβα που επιλέγει ως στόχευση. Σε αντίθεση με τα Google Ads, δεν βασίζεται στο ερώτημα αναζήτησης του χρήστη. Όχι μόνο παρέχει ένα ευρύ φάσμα επιλογών στόχευσης με βάση τα δημογραφικά στοιχεία, αλλά επιτρέπει σε μία διαφημιζόμενη εταιρεία να στοχεύει χρήστες βάσει των συμπεριφορών, του τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει.
Μία από τις πιο ισχυρές λειτουργίες του Facebook είναι η δυνατότητα της διαφημιζόμενης επιχείρησης να δημιουργεί αυτό που είναι γνωστό ως “lookalike audience”. Δηλαδή να ανεβάσει πληροφορίες πελατών από τις δικές της βάσεις δεδομένων στο Facebook, το οποίο στη συνέχεια τις φιλτράρει με βάση τα δικά του ποιοτικά χαρακτηριστικά και να δημιουργήσει το “lookalike” κοινό. Αυτό επιτρέπει στη διαφημιζόμενη επιχείρηση να αυξήσει την αποτελεσματικότητα και την πιθανή απήχηση των διαφημίσεών της, στοχεύοντας σε νέους δυνητικούς πελάτες που παρουσιάζουν τα ίδια ενδιαφέροντα και την ίδια καταναλωτική συμπεριφορά με τους υπάρχοντες πελάτες της.
Για αυτούς τους λόγους, μία επιχείρηση πρέπει να βεβαιωθεί ότι γνωρίζει πραγματικά το δυνητικό πελάτη της. Αυτό από μόνο του είναι μια χρονοβόρα και αναλυτική διαδικασία στην οποία μπορεί να σας βοηθήσει ένας από τους ad experts της Astrolabs δημιουργώντας ένα ψηφιακό προφίλ του πελάτη της επιχείρησή σας.
Στην παρούσα καθημερινότητα, όπου όλοι στρέφονται στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης για να πραγματοποιήσουν την έρευνά τους και να πάρουν τις αποφάσεις τους, ο τρόπος με τον οποίο τα Google Ads και τα Facebook Ads ανταλλάσσουν πληροφορίες και αλληλοσυμπληρώνονται είναι απίστευτος.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι μια ιδιαίτερη εφαρμογή που πραγματοποίησε το τμήμα digital marketing της Astrolabs σε έναν εταιρικό πελάτη και αφορά τη δημιουργία ενός κύκλου ανανέωσης και επαναφοράς του κοινού από τα Google ads στα Facebook Ads και αντίστροφα. Η λειτουργία του είναι πολύ απλή:
Οι λίστες με τα κοινά:
• Δημιουργούμε μια λιστα κοινού όπου συγκεντρώνουμε όλους τους χρήστες που επισκέπονται το website μας είτε οργανικά είτε μέσω των Google Ads.
• Δημιουργούμε μέσω του Facebook pixel μια λίστα με όσους έχουν επισκεφτεί το website μας και το Facebook μέσω του αλγόριθμου του αντιστοιχεί όσους περισσότερους μπορεί με ενεργά προφίλ στην πλατφόρμα του.
• Χρησιμοποιούμε την παραπάνω λίστα για να δημιουργήσουμε μια νέα “lookalike” λίστα με κοινό παρόμοιο με αυτό που επισκέπτεται το website της επιχείρησης.
Οι διαφημίσεις:
• Δημιουργούμε μια διαφήμιση Traffic όπου το ζητούμενο είναι ο χρήστης να επισκεφτεί το website της επιχείρησης. Εδώ χρησιμοποιούμε το κοινό “lookalike” που δημιουργήσαμε παραπάνω. Έτσι νέοι δυνητικοί πελάτες, με τους οποίους η επιχείρηση δεν έχει αλληλεπιδράσει ακόμα, μπορούν να την ανακαλύψουν. Το όφελος εδώ είναι ότι γεμίζει η πρώτη λίστα που ανοίξαμε και συλλέγει τους επισκέπτες στο website, τους οποίους στοχεύουμε ταυτόχρονα με μια καμπάνια Display Ads στο Google και άρα έτσι η επιχείρηση εμφανίζεται μπροστά σε δυνητικούς πελάτες χωρίς οι ίδιοι να την έχουν αναζητήσει ενεργά.
• Δημιουργούμε μια διαφήμιση Engagement χρησιμοποιώντας το δεύτερο κοινό που δημιουργήσαμε παραπάνω με τη βοήθεια του Facebook pixel. Καθώς αυτό είναι κοινό που έχει ήδη επισκεφτεί τουλάχιστον μια φορά το website της επιχείρησης, εδώ ο σκοπός είναι να εμφανιστούμε μπροστά του σε ένα διαφορετικό μέσο από αυτο στο οποίο μας αναζήτησε και έτσι να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης και το authority της στον τομέα που δραστηριοποιείται.
Συνοψίζοντας λοιπόν όλες τις παραπάνω πληροφορίες , στην Astrolabs πιστεύουμε ότι μια επιχείρηση πρέπει να έχει παρουσία και στις δύο πλατφόρμες ψηφιακής διαφήμισης. Πολύ απλά δεν θα πρέπει να είναι Google Ads ή Facebook Ads αλλά Google Ads και Facebook Ads.