Όλοι θέλουμε να βλέπουμε τη δική μας σελίδα να εμφανίζεται πρώτη στις αναζητήσεις της Google. Πως όμως μπορούμε να το πετύχουμε αυτό;
Σύμφωνα με τα στατιστικά της Google, καθημερινά εκτελουνται πάνω από 2,2 εκατομμύρια αναζητήσεις, οπότε ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός και χρησιμοποιεί όλα τα digital εργαλεία που βρίσκονται στη διάθεση του και κυρίως, ό,τι αφορά το SEO.
Το Search Engine Optimization (SEO) είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης ενός website με την εφαρμογή συγκεκριμένων τεχνικών ώστε να επιτευχθούν καλύτερες οργανικές κατατάξεις στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης και αντίστοιχα να αυξηθεί η επισκεψιμότητα του.
Οι SEO Experts της AstroLabs έχουν αναπτύξει συγκεκριμένη μεθοδολογία για την επίτευξη των αποτελεσμάτων και μοιράζονται μαζί σας μερικά απλά SEO βήματα που μπορείτε να κάνετε και εσείς!
1. Δημιουργήστε Blogs και άρθρα που απευθύνονται στο κοινό σας
Η δημιουργία περιεχομένου που απευθύνεται άμεσα στις ανάγκες του κοινού σας, θα βοηθήσει με το SEO σας. Σκεφτείτε πως ουσιαστικά τα blogs σας απαντούν στις ερωτήσεις που θα ψάξουν στο google οι πελάτες σας. Εφόσον δηλαδή σχετίζεται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, οι πιθανοί πελάτες σας θα προσγειωθούν στη σελίδα σας πριν καν χρειαστεί να ολοκληρώσουν μία αγορά ή συναλλαγή.
2. Δώστε αξία στο περιεχόμενο της σελίδας σας
Όσα περισσότερα links οδηγούν στη σελίδα σας, τόσο καλύτερη η κατάταξη σας στις μηχανές αναζήτησης. Προκειμένου όμως οι χρήστες, άλλες σελίδες, blogs κλπ να θέλουν να μοιραστούν κάποιο link που οδηγεί στη σελίδα σας, πρέπει να αξίζει αντικειμενικά σαν περιεχόμενο. Όσο πιο niche (εξειδικευμένη αγορά) τόσο πιο ανταγωνιστικό!
3. Sharing is caring!
Κάθε πότε πατάμε “share” στα social media άλλων σελίδων; Ποιοί είναι οι παράγοντες που οδηγούν σε αυτή την απόφαση; Αυτό πρέπει να έχετε ως γνώμονα όταν δημιουργείτε social media content της σελίδας σας, να σκέφτεστε πρώτα ως χρήστης και μετά ως επιχείρηση. Τι υλικό θα θέλατε να βλέπετε εσείς ώστε να θεωρήσετε πως αξίζει να το μοιραστείτε με τους φίλους σας.
4. Χρησιμοποιήστε πηγές και links
Μη διστάζετε να χρησιμοποιείτε links άλλων πηγών εντός του δικού σας original περιεχομένου όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Το να συμπεριλάβετε links μέσα στο body της σελίδας (όχι στο footer ή στο sidebar) κάνει το website σας να φαίνεται πιο έγκυρο και ανεβάζει τη SEO βαθμολογία σας!
5. Keywords, keywords, keywords!
Με τη χρήση δωρεάν εργαλείων όπως το Keyword Planner της Google, μπορείτε να ανακαλύψετε τα κατάλληλα keywords που σχετίζονται με την επιχείρησή σας και με την αντίστοιχη σειρά σχετικότητας. Βρείτε λέξεις-κλειδιά και φράσεις που σχετίζονται με το περιεχόμενό σας και συμπεριλάβετε τις στην πρώτη και τελευταία παράγραφο της σελίδας σας. Προσδιορίστε δευτερεύουσες λέξεις-κλειδιά και φράσεις και τοποθετήστε τις στις μεσαίες παραγράφους του περιεχομένου σας. Αυτό μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά όταν τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης κατατάσσουν το περιεχόμενό σας για SEO.
6. Μην υποτιμάτε τους τίτλους σας!
Οι τίτλοι και οι περιγραφές των σελίδων σας πρέπει να είναι όσο πιο ελκυστικοί γίνεται, χωρίς όμως να πέφτετε στην παγίδα και να γίνονται “clickbait”, πράγμα που θα ζημιώσει τη σχέση σας με το κοινό σας. Ένας τίτλος πρέπει να είναι ειλικρινής, περιγραφικός και να προκαλείν το ενδιαφέρον του κοινού. Είναι πολύ σημαντικό επίσης να περιέχουν τα keywords με τα οποία θέλετε να σας βρίσκουν. Αφιερώνοντας λίγο περισσότερη προσοχή στους τίτλους, χαρίζετε παραπάνω λόγους στο κοινό για να κλικάρει σε αυτό που βλέπει!
7. Τα Alt Tags “σώζουν” το SEO
Γνωρίζουμε πως μπορεί να φαίνεται ως περιττή δουλειά αλλά τα alt tags των εικόνων που βρίσκονται στη σελίδα σας είναι σημαντικό να είναι πάντα ενημερωμένα. Με το να ανεβάζετε απλά media δεν βοηθάτε το Google Search Engine να αρχειοθετήσει κατάλληλα τη σελίδα σας. Συμπληρώνοντας όμως πληροφορίες μέσα από Alt tags, δίνετε περισσότερο “φως” στις μηχανές αναζήτησης και στην SEO βαθμολογία σας.
9. Αφιερώστε λίγο παραπάνω χρόνο στα URL σας
Μην αφήνετε τα URL σας στην τύχη. Τα περισσότερα CMS εργαλεία (WordPress, Joomla κλπ) δίνουν την επιλογή να τροποποιήσετε τα URL σας ώστε να γίνουν κανονικές λέξεις (με κάποιους περιορισμούς). Όπως επίσης, στην περίπτωση σελιδων στα ελληνικά, προτιμήστε τα URL σας να είναι σε greeklish παρά με ελληνικούς χαρακτήρες.
10. Η αξία ενός αξιομνημόνευτου Domain
Το domain σας είναι η έδρα σας και θέλετε πάντα ο κόσμος να μπορεί να το βρει άνετα και να μην πηγαίνει κατα λάθος σε κάποιον ανταγωνιστή. Προσπαθήστε να βρείτε κάποιο domain που όχι μόνο θα είναι σχετικό με την εταιρεία σας αλλά θα διασφαλίσει ότι τα άτομα που αναζητούν την εταιρεία σας θα σας βρουν. Η συγκεκριμένη τακτική βοηθά και στις αναζητήσεις “exact match” της Google όπου είναι από τους βασικούς παράγοντες SEO για τη σελίδα σας.
11. Τα XML Sitemaps δεν πρέπει να οδηγούν σε κρυμμένους θησαυρούς
Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το XML Sitemap Creator για δημιουργήσετε ένα XML sitemap από το HTML sitemap της σελίδα σας. Ακούγεται πολύπλοκο για κάποιον που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία με το αντικείμενο αλλά είναι μία απαραίτητη διαδικασία για το SEO της σελίδας σας. Μόλις το XML Sitemap είναι έτοιμο μπορείτε να το υποβάλλετε στη Google!
12. Τα Headings είναι το βασικό SEO όπλο σας!
Οι Τίτλοι(Headers , συντομογραφία Η) είναι ένας βασικός παράγοντας SEO σε κάθε σελίδα του website επειδή χρησιμοποιούνται για να μπορούν οι μηχανές αναζήτησης να αντιλαμβάνονται τις πληροφορίες και το περιεχόμενο της σελίδα σας.
Οι μηχανές αναζήτησης “διαβάζουν” το περιεχόμενο του Τίτλου καθώς για αυτές είναι πιο σημαντικό από τα υπόλοιπα. Οι Τίτλοι μιας σελίδας λοιπόν έχουν μια απλή διαβάθμιση σε H1 , H2 και H3 , που είναι και οι πιο σημαντικοί, και φτάνουν μέχρι και το H6.
Δεν μπορείτε όμως να βάλετε οποιοδήποτε περιεχόμενο θέλετε στους Τίτλους. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε λέξεις κλειδιά (και short tail και long tail) καθώς οι μηχανές αναζήτησης όταν θα “διαβάζουν” το website σας θα τις εντοπίζουν, θα τις αναγνωρίζουν και θα δίνουν καλύτερη κατάταξη στο περιεχόμενο σας με βάση τη συνάφεια. Με απλά λόγια δηλαδή θα εμφανίζεστε πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα.
Σαν γενική αρχή λοιπόν ο Τίτλος H1 θα πρέπει να περιέχει τις πιο στοχευμένες λέξεις – κλειδιά που ορίζουν το αντικείμενο της εταιρείας / επιχείρησης. Ο Τίτλος H2 θα πρέπει να περιέχει παρεμφερείς λέξεις κλειδιά με τον Τίτλο H1 αλλά πιο εξειδικευμένες. Τέλος ο Τίτλος H3 έχει τη χρήση υπό-Τίτλου και άρα θα πρέπει να λειτουργεί επεξηγηματικά και βοηθητικά ώς προς τους Τίτλους H1 και H2.
Ιδανικά μπορείτε να σκέφτεστε οτι οι Τίτλοι έχουν τη δομή Ιεραρχίας και άρα όσο πιο μικρό το νούμερο που ακολουθεί έναν τίτλο, τόσο πιο σημαντικός είναι για το SEO της σελίδας σας.
Το SEO είναι μαραθώνιος, όχι σπριντ. Ακολουθώντας αυτούς τους βασικούς κανόνες, θα διαπιστώσετε μακροπρόθεσμα πάρα πολύ θετικά αποτελέσματα στη SEO κατάταξη της σελίδας σας. Το μυστικό συστατικό όμως είναι η συνέπεια και η συνεχής ενασχόληση. Οι SEO experts της AstroLabs μπορούν να σας προσφέρουν μία δωρεάν SEO ανάλυση και αξιολόγηση του website σας.