Όταν σκέφτεστε ποια ψηφιακή πλατφόρμα είναι κατάλληλη για την προώθηση της επιχείρησης σας, ίσως το Instagram να μην είναι η πρώτη σας σκέψη. Κι όμως, το Instagram αποτελεί μια ισχυρή ψηφιακή πλατφόρμα/εργαλείο που αν η επιχείρηση την αξιοποιήσει σωστά, μπορεί να την εκτοξεύσει! Το Instagram έχει μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση σε σχέση με τα υπόλοιπα ψηφιακά μέσα. Προσφέρει την αίσθηση πως «αλληλεπιδράς» με άνθρωπο και όχι απλά με μια αυστηρή εταιρεία ή επιχείρηση και αυτό είναι ένα μεγάλο αβαντάζ του Instagram για τις επιχειρήσεις. Είναι θα λέγαμε μια κατά βάση οπτική πλατφόρμα, η οποία παρέχει την ευκαιρία στις εταιρείες να αναδείξουν την προσωπικότητά τους, την ανθρώπινη πλευρά τους και τη σύνδεσή τους με το κοινό τους. Σύμφωνα με την WebFX το 80% των χρηστών στο Instagram που ακολουθούν εταιρικούς λογαριασμούς έχουν την τάση να ψάχνουν το τι κάνουν οι εταιρείες. Ακόμα, προσφέρει την δυνατότητα να καλλιεργήσετε σχέσεις με υπάρχοντες πελάτες, αλλά και να αναπτύξετε ένα εξ ολοκλήρου νέο κοινό στον λογαριασμό σας. Για να χαρακτηριστεί όμως επιτυχημένη μια παρουσία στα social media, χρειάζεται να υπάρχει μια ολοκληρωμένη στρατηγική. Οι Digital Marketing Experts της AstroLabs προσφέρουν 5+1 Instagram Marketing tips για την B2B επιχείρησή σας, για να αυξήσετε το brand awareness και το engagement εφαρμόζοντας τις σωστές στρατηγικές μάρκετινγκ.
Στο σημερινό άρθρο, θα αναφέρουμε μερικές επιτυχημένες στρατηγικές αυτού του είδους που βρίσκουν εφαρμογή στις B2B επιχειρήσεις. Πάμε να τις δούμε!
Αυτά είναι τα 5 + 1 Instagram Marketing Tips για Β2Β επιχειρήσεις:
- Δημιουργήστε ένα σύντομο αλλά περιεκτικό Instagram bio:
Το Instagram bio, η σύντομη περιγραφή δηλαδή που υπάρχει στο προφιλ σας στο Instagram και αποτελεί την πρώτη εντύπωση της επιχείρησής σας στον χρήστη. Σκεφτείτε πως είναι το about us στο website σας, αλλά οι πληροφορίες χρειάζεται να αποδοθούν μέσα σε 150 χαρακτήρες, με έναν παράλληλα δημιουργικό και άμεσο τρόπο. Είναι σημαντικό το Instagram bio να περιέχει τα παρακάτω:
- Tagline/Slogan.
- Μια σύντομη περιγραφή με το τι κάνετε.
- Την αποστολή σας.
- Ενδεχομένως και έτος ίδρυσης.
- Εταιρικά
- Κάποια emojis που να ταιριάζουν στο brand σας.
- Προσθέστε link με το website σας και τα υπόλοιπα social media σας.
- Προσθέστε πληροφορίες όπως τοποθεσία και στοιχεία επικοινωνίας. (Τηλέφωνο και email).
- Χρησιμοποιήστε τα σωστά hashtags για να προσελκύσετε νέο κοινό:
Δεν νοείται λογαριασμός Instagram χωρίς hashtags! Πόσο μάλλον για τους επαγγελματικούς λογαριασμούς B2B επιχειρήσεων. Για τις B2B επιχειρήσεις συνιστάται μια μίξη από branded hashtags, εταιρικά hashtags δηλαδή αλλά και content hashtags. Τα branded hashtags ενθαρρύνουν τον κοινό να τα χρησιμοποιούν όταν δημοσιεύουν κάτι σχετικό με την επιχείρησής σας. Ακόμα, τα branded hashtags κατηγοριοποιούν το περιεχόμενό σας, ιδίως εάν έχετε πολλές κατηγορίες, επιχειρηματικά τμήματα, προϊόντα ή υπηρεσίες. Απεναντίας τα non-branded hashtags, που μπορεί να είναι τα content hashtags, τα οποία επιλέγονται κάθε φορά ανάλογα με το δημοσιευμένο περιεχόμενο συνδέουν το περιεχόμενο σας με μια μεγαλύτερη θεματολογία στο Instagram και αυτό προσφέρει την δυνατότητα για μεγαλύτερη έκθεση σε νέο κοινό.
Τον Μάρτιο του 2018, το Instagram προσέφερε την δυνατότητα τα hashtags να εμφανίζονται ως σύνδεσμοι στο bio. Χρησιμοποιήστε λοιπόν το κύριο εταιρικό σας hashtag στο Instagram bio, για να ενθαρρύνετε το κοινό σας να το χρησιμοποιήσει και αυτό με τη σειρά του στις δημοσιεύσεις του.
Extra tip: Σε κάθε post, χρησιμοποιήστε 3 με 5 hashtags. Αποτελεί τον ιδανικό αριθμό.
- Ώρα να αναδείξτε τον χώρο σας και την εταιρική σας κουλτούρα!
Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο για content από το να προβάλετε μέσω του Instagram τους χώρους εργασίας σας, την τοποθεσία της επιχείρησής σας, τα meeting rooms, τα εργαστήρια σας ή ακόμα και στιγμές με τους συνεργάτες σας. Ακόμα, και δημοσιεύσεις με την ομάδα της εταιρίας η οποία έχει μαζευτεί για το μεσημεριανό της γεύμα. Με αυτή την προβολή των behind-the-scenes επιτυγχάνετε να αναδεικνύετεστο κοινό την εταιρική σας κουλτούρα, και όπως προαναφέραμε δημιουργείτε μια πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση στο brand σας.
- Χρησιμοποιήστε user-generated content (UGC).
Προωθώντας την επιχείρηση σας μέσω των branded hashtags, το κοινό θα ξεκινήσει να τα χρησιμοποιεί. Το user-generated content (UGC), δηλαδή το υλικό που παράγεται από τους χρήστες και σχετίζεται με την επιχείρησή σας είναι πολύ σημαντικό, καθώς αναδεικνύει το loyalty που έχει το κοινό μαζί σας και αυτό προσδίδει σημαντική αξιοπιστία στην B2B επιχείρησή σας.
- Προωθήστε τα events και τις εκθέσεις που συμμετέχετε!
Πολλές B2B επιχειρήσεις λαμβάνουν μέρος σε αρκετά events και εκθέσεις ώστε να προωθήσουν την επιχείρηση τους σε νέο κοινό. Κατά την συμμετοχή σας, σας προτείνουμε να προωθήσετε την οποιαδήποτε συμμετοχή σας μέσω του Instagram.
Για να ενισχύσετε το awareness (αναγνωρισιμότητα) στις δημοσιεύσεις των event ή των εκθέσεων που πρόκειται να συμμετάσχετε, είναι σημαντικό να ακολουθήσετε τα εξής tips:
- Κάντε tag τους διοργανωτές ή τους χορηγούς του event στις περιγραφές των δημοσιεύσεων.
- Αναζητήστε τα ακριβή hashtags του event για να προσθέσετε στις δημοσιεύσεις σας.
- Προσθέστε επίσης την τοποθεσία του event.
Ένα ακόμα extra tip, αν πρόκειται για την συμμετοχή σας σε ένα μεγάλο event ή έκθεση είναι να σκεφτείτε το ενδεχόμενο συνεργασίας με κάποιον influencer ή brand ambassador, ώστε να πάρει μεγαλύτερη έκταση αναδεικνύοντας τις δράσεις των εργαζόμενων σας και γενικότερα των συμμετοχόντων της έκθεσης. Οι διοργανωτές θα ενθουσιαστούν αν δουν πως οι συμμετεχόντων αλληλεπιδρούν μαζί τους στα social media. Είναι πολύ σημαντικό να κερδίσετε την προσοχή τους με τα mentions και τα hashtags.
- Δημιουργήστε Instagram Lead Generation Ads
Γνωρίζουμε πως το Instagram «ευνοεί» περισσότερο το περιεχόμενο φίλων και οικογενειών και όχι τόσο των επιχειρήσεων. Παρόλα αυτά η εφαρμογή προσφέρει τη δυνατότητα των διαφημίσεων, ούτως ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις να «σερβίρουν» το μήνυμα του σε στοχευμένο κοινό. Η πλατφόρμα του Instagram με βάση την εταιρεία topdesignfirms.com, συλλέγει περίπου το 70% των προσωπικών δεδομένων, και με αυτόν τον τρόπο η πλατφόρμα προβάλει την διαφήμιση στον κατάλληλο κοινό. Με τις καμπάνιες Lead Generation μπορεί η B2B επιχείρησή σας να προσεγγίσει το κατάλληλο κοινό, αλλά και να δημιουργήσει δυνητικούς πελάτες που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Στη σύγχρονη επιχειρηματική πραγματικότητα, η προώθηση της επιχείρησης σας στο Instagram αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας αποτελεσματικής ψηφιακής στρατηγικής. Με τη βοήθεια των παραπάνω 5+1 συμβουλών από τους Digital Marketing Experts της AstroLabs, μπορείτε να αξιοποιήσετε το Instagram ως ισχυρό εργαλείο για την προώθηση της B2B επιχείρησής σας.
Μην ξεχνάτε πως το Instagram δεν είναι απλώς μια πλατφόρμα, αλλά μια ευκαιρία να συνδεθείτε με το κοινό σας, να αναδείξετε την ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησής σας και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη και το ενδιαφέρον του. Με τη σωστή προσέγγιση, το Instagram γίνεται ένα ισχυρό εργαλείο που μπορεί να εκτοξεύσει την επιτυχία της B2B επιχείρησής σας. Καλή επιτυχία!