Το κοινό μας “βομβαρδίζεται” καθημερινά με εκατοντάδες διαφημίσεις και έχουμε ελάχιστα δευτερόλεπτα στη διάθεση μας ώστε να τραβήξουμε την προσοχή του κατά τη διάρκεια του καθημερινού του scrolling στο Facebook & Instagram.Τα design trends μπορεί αλλάζουν συνεχώς, υπάρχουν όμως δοκιμασμένες μέθοδοι και εικαστικές επιλογές που έχουν scroll-stopping δυναμική κατά τη διάρκεια του καθημερινού browsing. Οι Digital Marketing Experts της AstroLabs ετοίμασαν μία λίστα με απλά Do’s and Don’ts στο δημιουργικό κομμάτι του σχεδιασμού Facebook & Instagram διαφημίσεων ώστε να βελτιώσετε την βελτιστοποείσεται την απόδοση των Social Media Ads σας!
Προσαρμόστε το περιεχόμενο στο κοινό που απευθύνεται η καμπάνια
Ο στόχος της κάθε καμπάνιας είναι διαφορετικός καθώς μπορεί να αφορά προσέλκυση leads, πωλήσεις, website traffic ή οτιδήποτε εφάπτεται με τους σκοπούς που έχουμε θέσει.
Όπως ακριβώς το δημιουργικό προσαρμόζεται στον σκοπό, έτσι πρέπει να προσαρμόζεται και στη διαφοροποίηση του κοινό. Με άλλη “γλώσσα” μιλάμε στο κοινό που είναι οικείο μαζί μας και θέλουμε να μας επισκεφθούν ξανά και με άλλη σε όσους καλούμε να μας μάθουν για πρώτη φορά.
Less is more
Ένα φορτωμένο και “busy” design, χωρίς ξεκάθαρο μήνυμα, δύσκολα τραβάει την προσοχή. Το περιεχόμενο του εικαστικού και ο σκοπός του πρέπει να είναι ξεκάθαρος και χρησιμοποιώντας τη χρωματική παλέτα της εταιρικής σας ταυτότητας, μπορείτε να δημιουργήσετε minimal αλλά ισχυρά σχέδια!
Motion is life
Ενώ το facebook διαθέτει μεγάλη ποικιλία σε ad formats με την οποία μπορούμε να πειραματιστούμε κατά τη διαδικασία παραγωγής περιεχομένου, η πλειοψηφία των διαφημίσεων που βλέπουμε στο news feed είναι απλές στατικές. Τραβήξτε το ενδιαφέρον του κοινού με motion γραφικά, 3D εικόνες και gifs!
Adapting is surviving!
Πολλές φορές μένουμε στάσιμοι σε εικαστικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούμε για τις διαφημίσεις μας καθώς έχουμε δει πως φέρνουν αποτελέσματα. Οι τάσεις όμως εξελίσσονται και το κοινό, έστω υποσυνείδητα, αντιλαμβάνεται ποια brands είναι πάντα ένα βήμα μπροστά και ο πιο εύκολος και άμεσος τρόπος να επικοινωνηθεί αυτό είναι μέσα από το δημιουργικό των διαφημίσεων.
Να είστε “on board” με το Brand Manual σας
Τα μοναδικά στοιχεία της εταιρικής σας ταυτότητας, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο blog, δημιουργούν «ρυθμό» και συνδέει στοιχεία της εταιρείας σας στο υποσυνείδητο του κοινού όταν αυτό τα βλέπει online. Είναι λογικό επομένως, όταν βλέπει αυτά τα στοιχεία τα οποία έχει συνηθίσει, να έχουν αλλάξει πλήρως (χωρίς να μιλάμε για rebranding), τότε είναι πιθανό το κοινό που μας ακολουθεί ήδη να μπερδευτεί και να μη δώσει καν σημασία. Η συνέπεια στην οπτική επικοινωνία, καθόλη τη διάρκεια των διαφημιστικών Facebook & Instagram campaigns, δεν πρέπει να διαταράσσεται αλλά πάντα να “τρέχει” παράλληλα με με κάποια νέα δημιουργική πρόταση!
“Κοίτα με στα μάτια”
Σύντομο ψυχολογικό hack: Είτε πρόκειται για stock φωτογραφία, είτε για εταιρική φωτογραφία, προτιμήστε πάντα αυτές που κάποιο άτομο της φωτογραφίας κοιτάει απευθείας την κάμερα. Το φαινόμενο αυτό δημιουργεί μία αμεσότητα με το κοινό και αυξάνει τις πιθανότητες να σταματήσει ώστε να διαβάσει τη διαφήμιση!
Χρησιμοποιήστε User Generated Content
Συχνά βλέπουμε μεγάλες και ακριβές διαφημιστικές παραγωγές να φέρνουν χαμηλότερα αποτελέσματα σε σύγκριση με short videos, selfies, user photos κλπ που έχουν δημιουργηθεί από το κοινό μετά από προτροπή κάποιας εταιρείας για διαφημιστική χρήση. Το λεγόμενο UGC, δημιουργεί μία εικόνα αμεσότητας, ανθρώπινου χαρακτήρα με το οποίο μπορεί να ταυτιστεί το κοινό πιο εύκολα από ό,τι με μία καλογυαλισμένη και πιο “απόμακρη” παραγωγή. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε UGC από συνεργάτες ή πελάτες καθώς, στο τέλος της ημέρας, μιλάμε πάντα για “κοινωνικά” δίκτυα και όχι τηλεοπτικά κανάλια!
Ξεκάθαρο Call To Action
Όσα περισσότερα είναι αυτά τα οποία “ζητάμε” από το κοινό μέσω της διαφήμισης μας, τόσο πιο πιθανό είναι να μην ασχοληθεί καν. Το CTA (Call to action) πρέπει να είναι μοναδικό και ξεκάθαρο για βέλτιστα αποτελέσματα και να επικοινωνείτε τόσο από την λειτουργικότητα της διαφήμισης, όσο και σαν κομμάτι του κειμένου που τη συνοδεύει.
Λειτουργική & συνεπής εικαστικά Landing Page
Μπορεί να μην είναι άμεσα σχετική με το σχεδιασμό της διαφήμισης αλλά πρέπει να αντιμετωπίζουμε όλη την εμπειρία χρήστη συνολικά κατά τη διάρκεια αλληλεπίδρασης με τις διαφημισεις μας. Οφείλουμε να σεβόμαστε το χρόνο και το “κλικ” του κοινού και να τους οδηγούμε σε σελίδες που να εφάπτονται εικαστικά με το δημιουργικό των διαφημίσεων μας ώστε το κοινό αυτό να μας επισκεφτεί ξανά και ξανά.
Μηπως ήρθε η στιγμή για μία συνεχή ροή από δημιουργικές, ενδιαφέρουσες και ξεκάθαρες social media καμπάνιες, που θα “απογειώσουν” τα metrics τα οποία έχετε θέσει ως στόχο;
Επικοινωνήστε μαζί μας ώστε η ομάδα της AstroLabs να αναλάβει την προώθηση της εταιρείας σας μέσα από το σχεδιασμό, ανάπτυξη και παρακολούθηση social media διαφημίσεων βασισμένες στόχους σας και σε πλήρη αρμονία με το Digital Strategy του brand σας!