Με περισσότερους από 1 δις online χρήστες και περισσότερους από 200 εκατομμύρια να επισκέπτονται τουλάχιστον ένα business profile καθημερινά, σίγουρα το instagram δεν είναι για να περνάει στα ψιλά γράμματα στον χώρο τον επιχειρήσεων και μας αποδεικνύει την δυναμική του καθημερινά.

Με αφορμή την τελευταία αλλαγή που είδαμε πριν από λίγες μέρες σε προσωπικά και επαγγελματικά προφίλ του Instagram (κατηγορία Shop στην αρχική οθόνη εκεί που ήταν τα like), θα αναφερθούμε σε όλες αυτές τις αλλαγές που θα κληθούμε να προσαρμοστούμε ως άτομα και επιχειρήσεις.
Η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Instagram πρόσφατα ανακοίνωσε ότι προσθέτει την κατηγορία Reels και την κατηγορία Shop στην αρχική του οθόνη.
• Η καρτέλα Reels διευκολύνει τους χρήστες να ανακαλύψουν σύντομα, διασκεδαστικά βίντεο από δημιουργούς σε όλο τον κόσμο.
• Η καρτέλα Shop προσφέρει έναν καλύτερο τρόπο για σύνδεση με brands και δημιουργούς προκειμένου να ανακαλύψει κανείς νέα προϊόντα.
«Δεν παίρνουμε αυτές τις αλλαγές ελαφρά – δεν είχαμε ενημερώσει την αρχική οθόνη του Instagram για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι δημιουργούν και απολαμβάνουν τον πολιτισμό έχει αλλάξει και ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το Instagram δεν είναι το ότι αλλάζουμε κι εμείς γρήγορα, αλλά ότι δεν αλλάζουμε και γινόμαστε άσχετοι», έγραψε ο επικεφαλής του Instagram Άνταμ Μοζέρι σε ανάρτησή του.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη νέα σχεδίαση και πιστεύουμε ότι δίνει στην εφαρμογή μια πολύ απαραίτητη ανανέωση, ενώ παραμένουμε πιστοί στην βασική μας αξία της απλότητας. Θα συνεχίσουμε να ακούμε τα σχόλιά σας, ώστε να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε το Instagram για εσάς» σημείωσε.
Η καρτέλα Shop είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας και η κατηγορία Reels θα είναι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Κάποιος θα έλεγε ότι είναι ακριβώς σαν το Tik Tok και δεν θα είχε άδικο μιας και όπως θα δείτε τα βήματα που ακολουθείτε για να αναρτήσετε ένα video Reel είναι ακριβώς το ίδιο. Σίγουρα είναι ένας τρόπος – αν πάει καλά αυτό το εγχείρημα – για να μπορέσει το instagram να ανταγωνιστεί το Τik Tok το οποίο ειδικά στις νεαρές ηλικίες ανοίγει ολοένα και περισσότερο την “ψαλίδα” και φεύγει μπροστά με διαφορά. Για τις επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους είναι ένας ακόμη τρόπος να προβληθούν, να πουλήσουν και να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
Τo Instagram Shop όμως δεν είναι μόνο αυτό που νομίζεις.
Αυτή τη στιγμή σου επιτρέπει η εφαρμογή να έχεις ένα μικρό e-shop στο προφίλ σου. Αν έχετε δηλαδή business προφίλ μπορείτε να κάνετε tag τα προϊόντα στο υλικό που ανεβάζετε, φωτογραφίες ή βίντεο και έτσι το κοινό να μαθαίνει απευθείας την τιμή του και άλλα χαρακτηριστικά χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτεί το site σας. Για να προχωρήσει στην αγορά όμως, ακόμη χρειάζεται να κάνει click στο “προβολή στον ιστότοπο” και να συνεχίσει εκεί τα βήματα για να ολοκληρώσει την αγορά του προϊόντος. Αυτό πολύ σύντομα θα αλλάξει καθώς θα μπορείτε να πουλάτε τα προϊόντα σας ολοκληρωτικά μέσω instagram. Το check-out θα γίνεται πανεύκολα κι έτσι θα μειωθούν οι πιθανότητες να χάσετε κάποιον δυνητικό αγοραστή λόγω αργής συνδεσιμότητας ή κακού user experience.
Μα έχω e-shop γιατί να ενεργοποιήσω και το Instagram shopping?
Σύμφωνα με μελέτες περίπου 70% των χρηστών που αγοράζουν online χρησιμοποιούν το Instagram για τις αγορές τους. Το ήδη γνώριμο περιβάλλον του Instagram τους διευκολύνει στο να κάνουν κάποια αγορά και ανακαλύπτουν διαρκώς νέα προφίλ και προϊόντα μέσα από το scrolling και τα hashtags. Η εμπειρία χρήστη (user experience) είναι ευκολότερη από ποτέ.
Checkout on Instagram, το επόμενο βήμα!

Λανσαρίστηκε αρχικά μόνο για τους χρήστες της δημοφιλούς εφαρμογής στις ΗΠΑ, έρχεται όμως και στην Ελλάδα. Με ένα απλό άγγιγμα επάνω στο προϊόν που αναρτάται από το εκάστοτε υποστηριζόμενο brand, θα εμφανίζεται το κουμπί “Checkout on Instagram”. Ο χρήστης θα έχει διάφορες επιλογές όπως για το μέγεθος και το χρώμα ενός ρούχου, αλλά και τη δυνατότητα πληρωμής χωρίς να φύγεις από το Instagram όπως αναφέραμε και παραπάνω.
Το μόνο που θα ζητά η εφαρμογή από τον χρήστη θα είναι το ονοματεπώνυμο, διεύθυνση email, στοιχεία χρέωσης και στοιχεία αποστολής την πρώτη φορά που πραγματοποιεί αγορά μέσα από το Instagram. Από εκεί και έπειτα, τα στοιχεία του χρήστη αποθηκεύονται στην εφαρμογή με απόλυτη ασφάλεια, έτσι ώστε οι επόμενες αγορές να γίνονται ακόμα πιο γρήγορα. Τέλος ο χρήστης θα λαμβάνει και σχετικές ειδοποιήσεις για την εξέλιξη της πορείας του πακέτου του κάτι το οποίο ολοκληρώνει την εμπειρία μιας online αγοράς όπως έχουμε συνηθίσει και από τα e-shop.
Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην πιο εύκολη αλληλεπίδραση και επικοινωνία μεταξύ των χρηστών και των επιχειρήσεων.

Μία άλλη αλλαγή στην οποία προχωράει το instagram σιγά σιγά ακόμη κι ας έχουν περάσει σχεδόν 20 μήνες από την προαναγγελία της, είναι η συγχώνευση των μηνυμάτων.
Το Facebook Messenger συγχωνεύεται με τα μηνύματα του Instagram για την απευθείας σύνδεση των δύο κοινωνικών δικτύων. Το Instagram Direct, η παλιά υπηρεσία μηνυμάτων του Instagram, αντικαθίσταται από το Messenger στους ενεργούς χρήστες, επιτρέποντας για πρώτη φορά την ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων, φωτογραφιών και βίντεο με επαφές και στους δύο λογαριασμούς. Και αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα προς την καθολική συνένωση του Facebook και του Instagram με το WhatsApp, με κρυπτογραφημένη και ως εκ τούτου πιο ασφαλή επικοινωνία μεταξύ των τριών εφαρμογών. Φυσικά για την ενσωμάτωση των δύο εφαρμογών χρειάζεται η γραπτή συναίνεση του χρήστη. Το Facebook θέλει να πείσει όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες του προς αυτή την κατεύθυνση γι’ αυτό και θα προσφέρει τρία «δώρα» σε όσους το αποφασίσουν: δυνατότητα ομαδικής θέασης ενός βίντεο κατά τη διάρκεια βιντεόκλησης, selfie stickers κατά την βιντεόκληση και δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων που θα αυτοδιαγράφονται μετά από προκαθορισμένο χρονικό διάστημα.
Προς το παρόν, η ολική συγχώνευση βρίσκεται υπό δοκιμή σε λίγες χώρες αλλά το Facebook δεσμεύεται ότι σύντομα η επιλογή θα είναι διαθέσιμη σε όλον τον πλανήτη.
Τα ισχυρά Ιnstagram Stories

Όλοι ξέρουμε την δύναμη τους, μεγάλο ποσοστό του κόσμου είναι το μόνο που “βλέπει” στο instagram και οι επιχειρήσεις που το έχουν καταλάβει αυτό, λειτουργούν ανάλογα ανεβάζοντας ελκυστικό – προσεγμένο – προσανατολισμένο για τον χρήστη περιεχόμενο και κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην αγορά. Φαίνεται λοιπόν ότι το Instagram ξεκινά έναν τεράστιο επανασχεδιασμό που καθιστά πολύ πιο εύκολο να παρακολουθήσουμε τα stories. Δοκιμάζει ένα νέο σχεδιασμό που θα επιτρέπει στους χρήστες του να βλέπουν περισσότερα Instagram Stories ταυτόχρονα, τόσο στην αρχική σελίδα όσο και σε μια σελίδα αφιερωμένη αποκλειστικά σε αυτά. Σύμφωνα με μια δοκιμαστική εκδοχή του Instagram, οι χρήστες θα βλέπουν στη home screen δύο σειρές με τα Instagram Stories ενώ ένα κουμπί «See All Stories» θα τους προσφέρει τη δυνατότητα να μεταβαίνουν σε διαφορετική σελίδα όπου θα βρίσκονται όλα συγκεντρωμένα. Μια πρώτη εικόνα του νέου σχεδιασμού έδωσε ο social media manager Julian Gamboa μέσα από ανάρτησή του στο Twitter, αν και παραμένει ασαφές πότε σκοπεύει το Instagram να παρουσιάσει τον νέο σχεδιασμό.
Η έλευση του Keyword search στο Instagram

Μέχρι τώρα μπορείς να αναζητήσεις στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης χρήστες και hashtags. Αυτό θα αλλάξει πολύ σύντομα, η ίδια η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι αγγλόφωνοι χρήστες σε έξι χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΠΑ, της Ιρλανδίας και του Καναδά, θα μπορούν να πραγματοποιήσουν αναζήτηση στην πλατφόρμα χρησιμοποιώντας Keywords. Δεν θα αργήσει πολύ να έρθει και σε εμάς.
Έτσι, για παράδειγμα, εάν στο παρελθόν θέλατε να βρείτε «υγιεινές συνταγές», θα μπορούσατε να αναζητήσετε μόνο αναρτήσεις με ετικέτες #healthyrecipes ή λογαριασμούς με παραλλαγές στις «υγιεινές συνταγές» στο όνομά τους ή στο βιογραφικό τους. Με αυτή την αναβάθμιση το Instagram θα επιτρέψει στους χρήστες να αναζητήσουν οι ίδιοι τα Keywords, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να εμφανίζονται αναρτήσεις που περιέχουν υγιεινές συνταγές, ακόμα και αν λείπει η συγκεκριμένη ετικέτα.
Το επόμενο βήμα; CEO στο Instagram; Η ομάδα της Astrolabs θα είναι εδώ να σας ενημερώνει για όλα τα τελευταία νέα που ενδιαφέρουν εσάς και την επιχείρηση σας στον κόσμο των social media και όχι μόνο…