Είναι προφανές πως το Digital Marketing έχει φέρει δραστικές αλλαγές στο πως προσεγγίζουμε ολιστικά την προώθηση μιας επιχείρησης, όμως ανάλογα τις ανάγκες και τους στόχους κάθε brand, οφείλουμε να δίνουμε διαφορετικό βάρος σε κάθε κανάλι προώθησης.
Αντιλαμβανόμαστε τα social media ως κάτι πιο “χειροπιαστό” καθώς είναι ένα ψηφιακό οικοσύστημα με το οποίο αλληλεπιδράμε με ανθρώπινες συμπεριφορές και δεχόμαστε τις αντίστοιχες διαφημίσεις προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντά μας.
Η ολοένα αυξανόμενη όμως αξία του email marketing κάνει αισθητή την παρουσία της καθημερινά σχεδόν υποσυνείδητα. Παραμένει ένα από τα πιο έμπιστα κανάλια επικοινωνίας λόγω της αμεσότητας του και επειδή δημιουργείται ένας επικοινωνιακός δίαυλος απευθείας με την εταιρεία, χωρίς να χρειάζεται το είδος της πολυεπίπεδης αλληλεπίδρασης που υπάρχει στα social media.
Κάθε επιχείρηση, είτε b2c ή b2b, χρησιμοποιώντας σωστά το email marketing, μπορεί να φτάσει ακόμα πιο κοντά στους στόχους που έχει θέσει ως εταιρεία. Η ομάδα της AstroLabs, ετοίμασε μία λίστα με τους λόγους που πρέπει να εντάξετε το email marketing στη digital στρατηγική της επιχείρησής σας.
1. Εξατομικευμένο Περιεχόμενο
Χωρίζοντας τις mailing λίστες μας ανάλογα με την κατηγορία του πελάτη/συνεργάτη/επαφή κλπ, μας δίνεται η δυνατότητα να μιλήσουμε στη “γλώσσα” του κοινού μας ώστε να του μεταφέρουμε ακριβώς την πληροφορία για την οποία γράφτηκε στη λίστα μας. Κανείς δεν θέλει να λαμβάνει ενημερώσεις για κάτι που του είναι παντελώς αδιάφορο.
Όταν όμως δέχεται ενημερώσεις μόνο για κάτι το οποίο ίσως τον αφορά, τότε δημιουργείται η αίσθηση στους subscribers πως περιεχόμενο που στείλατε έχει δημιουργηθεί ειδικά για αυτούς, με αποτέλεσμα να αισθάνονται την αξία για την οποία παραμένουν εγγεγραμμένοι στις λίστες μας και λαμβάνουν το περιεχόμενο μας. Η εξατομίκευση ξεκινάει από το Θέμα του email και λειτουργεί ως προέκταση του εταιρικού tone of voice καθώς ανάλογα το αντικείμενο της mailing λίστας, μπορούμε να απευνθούμε στο κοινό μας με τον αντίστοιχο τρόπο ώστε να 100% ξεκάθαρος ο σκοπός για τον οποίο στείλαμε το συγκεκριμένο email.
2. Είναι το κανάλι που φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα
Στην ερώτηση πιο είναι το κανάλι με τις περισσότερες πιθανότητες να φέρει πίσω υψηλό ποσοστό ROI (Return On Investment), η απάντηση είναι ξεκάθαρα το email.
Για σχετικά χαμηλό κόστος, η αγορά ενός ετήσιου πακέτου αποστολής newsletter μέσα από κάποια πλατφόρμα όπως το Mailjet ή το Mailchimp, δίνεται η δυνατότητα να στέλνουμε απευθείας στους πελάτες μας τις εμπορικές προσφορές που θέλουμε, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουμε μέχρι πότε θα εμφανιστεί η αντίστοιχη διαφήμιση μας είτε στα social media είτε στα google ads.
Δημιουργώντας μία οπτικά όμορφη σχεδίαση ενός mail που κατευθύνει το χρήση, έχει ξεκάθαρο μήνυμα και call-to-action, γίνεται ακόμα πιο εύκολη και ευχάριστη η εμπειρία να φτάσει ο χρήστης εκεί που θέλουμε στο website της επιχείρησης μας, ολοκληρώνοντας κάποια αγορά ή οποιοδήποτε άλλος είναι ο σκοπός του email.
3. Δυνατοτητα αυτοματοποιησης καθόλη τη διάρκεια της εμπειρίας του πελάτη
Η προετοιμασία και η αποστολή ενημερωτικών newsletter, εταιρικών ενημερώσεων, προσφορών κλπ απαιτεί μεγάλο κομμάτι του χρόνου μας, ειδικά όταν αυτή είναι στα πλαίσια μιας στρατηγικής και προκειμένου να υλοποιηθούν τα επόμενα βήματα μας, πρέπει να ολοκληρωθούν πρώτα αυτά.
Το email marketing όμως μας δίνει την δυνατότητα να αυτοματοποιήσουμε σχεδόν όλα τα στάδια του customer’s journey, της πορείας δηλαδή που θα έχει ο πελάτης μέσα από τα κανάλια και το website μας. Μέσα από online πλατφόρμες και εργαλεία αυτοματοποίησης, ξεκλειδώνεται ένα δυνητικά τεράστιο ποσοστό ROI, το οποίο δεν απαιτεί τη συνεχή αποστολή emails αλλά ένα σωστό χτίσιμο και παρακολούθηση.
Ξεκινώντας με ένα απλό mail που τον καλωσορίζουμε και τον ευχαριστούμε με του ολοκληρώνει την εγγραφή του, δημιουργούμε ήδη τη βάση για ένα συνεχή “διάλογο” μαζί του. Στη συνέχεια, μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες που ορίζουμε εμείς, μπορούμε να τον καθοδηγήσουμε διακριτικά με δικό του όφελος. Αυτό μπορεί να είναι ένα κουπόνι για να ολοκληρώσει την αγορά των προϊόντων που άφησε στο καλάθι του ή μία ενημέρωση για το πότε είναι σε προσφορά κάτι που είναι στη λίστα με τα αγαπημένα του προϊόντα.
Εν ολίγοις δεν χρειάζεται να είμαστε συνέχεια συνδεδεμένοι με τη mailing πλατφόρμα μας ώστε να είμαστε έτοιμοι να κάνουμε τις αντίστοιχες αποστολές αλλά απλά να αξιολογούμε τα αποτελέσματα που φέρνουν μόνα τους οι automated διαδικασίες μας.
4. Ψυχαγωγική & ευχάριστη εμπειρία για τους χρήστες
Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνουμε καθημερινά είναι να τσεκάρουμε το κινητό μας για νέα emails. Πόσο πιθανό είναι να κάτσουμε να διαβάσουμε ένα email το οποίο δεν εμφανίζεται σωστά στις κινητές μας συσκευές; Σχεδόν καθόλου.
Ένα email όμως που έχει φτιαχτεί με γνώμονα την ευχάριστη ανάγνωση του, ανεξάρτητα από τη συσκευή στην οποία το διαβάζει ο χρήστης και περιλαμβάνει διαδραστικά στοιχεία που το καθιστούν μοναδικό, έχει πολύ υψηλότερη πιθανότητα να φέρει το κοινό μας πιο κοντά στους στόχους μας.
Μην σκέφτεστε απλά να ενημερώσετε το κοινό για τις νέες σας προσφορές ή να το παροτρύνετε να συμπληρώσει μία φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Οι email marketing πλατφόρμες μας δίνουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε στοιχεία όπως videos, gifs, quiz, κλπ που μετατρέπουν μία κοινότυπη συνήθεια σε μία ευχάριστη και διαδραστική εμπειρία, χτίζοντας ακόμα περισσότερο την εμπιστοσύνη του κοινού προς το brand μας.
Το email marketing προσφέρει ένα τεράστιο εύρος δυνατοτήτων και ευκαιριών για κάθε εταιρεία, ανεξαρτήτως του κλάδου που ανήκει. Προκειμένου να φέρει τα θετικά αποτελέσματα που μπορεί να φέρει για την εταιρεία, πρέπει να ενταχθεί σε μία ενημερωμένη digital στρατηγική γύρω από τους στόχους της επιχείρησης.
Στοχευμένα μηνύματα, εξατομικευμένες καμπάνιες και συνεχείς πειραματισμοί λόγω των νέων trends μπορούν να απογειώσουν τα κέρδη της επιχείρησής σας μέσα από το κατάλληλο σύστημα αυτοματοποιημένων αποστολών emails το οποίο φυσικά θα πρέπει μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να αναλύεται, να αξιολογείται και να προσαρμόζεται αντίστοιχα.