Πουλάτε προϊόντα και έχετε επαγγελματικό προφίλ στο Instagram;
Η ετικέτα με την τιμή και τις πληροφορίες των προϊόντων σας είναι πολύ πιο σημαντική απ’όσο νομίζετε.
Τα καταστήματα στο Instagram και οι αναρτήσεις που μπορούν να σε οδηγήσουν σε αγορά μέσω των ετικετών τιμής, μπορούν να προσφέρουν μια εντυπωσιακή εμπειρία αγορών μέσα στην εφαρμογή Instagram, που επιτρέπει στους καταναλωτές να ανακαλύπτουν νέα προϊόντα, να τα αγοράζουν άμεσα ή και να τα αποθηκεύουν για να τα δούνε αργότερα. Στις ΗΠΑ η πλατφόρμα του Instagram έχει δώσει την δυνατότητα στους χρήστες να ολοκληρώνουν την αγορά τους χωρίς να εγκαταλείπουν την εφαρμογή και αυτό έχει ακόμη περισσότερα οφέλη, οπότε καλό είναι να προσαρμοστούμε γιατί έρχεται και σε εμάς.
Για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, όπου δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμη η πρόσβαση στη λειτουργία ολοκλήρωσης αγοράς εντός του Instagram, εξακολουθούν να υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες για την αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων στα e-shop τους. Σύμφωνα με μια ανάλυση του Big Commerce σε 50 brands, οι αναρτήσεις στο Instagram με ετικέτα αγοράς αύξησαν την επισκεψιμότητα ιστοτόπων κατά 1.416%.
Το Instagram δείχνει ξεκάθαρα ότι άρχισε να δίνει προτεραιότητα στα Instagram Shops.
Πρόσφατα έγινε αναδιάταξη των εικονιδίων στην εφαρμογή για να δοθεί προτεραιότητα στις δυνατότητες του Instagram Shop. Το εικονίδιο Shop είναι τώρα τοποθετημένο στο κάτω μέρος της οθόνης, στο σημείο που ήταν το εικονίδιο για το Like με αποτέλεσμα ασυναίσθητα το δάκτυλο σου να οδηγείται εκεί. Φυσικά τίποτα δεν είναι τυχαίο και η συγκεκριμένη αλλαγή ωθεί τους χρήστες να κάνουν πιο εύκολα αγορές στην πλατφόρμα.
Καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές αρχίζουν να αναζητούν προϊόντα στο Instagram, θέλουν το περιεχόμενο να εμφανίζει τις ετικέτες προϊόντων (product tags) με τα χαρακτηριστικά και την τιμή τους. Επομένως είναι σημαντικό να γίνουν τα product tags βασικό μέρος της στρατηγικής των αναρτήσεων σας στο Instagram. Αυτό θα σας δώσει την ευκαιρία να δημιουργήσετε μια νέα πελατειακή βάση και να προσελκύσετε ξανά το κοινό για να τους επιτρέψετε να αγοράσουν.
Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να μοιράζεστε τακτικά εικόνες προϊόντων σε όλους τους τύπους περιεχομένου σας, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι δεν γίνεται βαρετό για το κοινό σας, φτάνοντας στο άλλο άκρο δηλαδή όπως π.χ. αποκλειστικά φωτογραφίες προϊόντων με τιμές.
Βελτιστοποιήστε τo Product Tagging σύμφωνα με την συμπεριφορά του καταναλωτή στο Instagram.
Όπως με όλες τις πτυχές του social media marketing, χρειάζεστε μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική για να επωφεληθείτε περισσότερο από το Instagram Shop. Όταν διαμορφώνετε τη στρατηγική σας, σκεφτείτε το τρόπο με το οποίο οι καταναλωτές χρησιμοποιούν το Instagram.
Δεν έρχονται στο Instagram για να κάνουν αγορές παρόλο που αρκετές φορές αυτό είναι το τελικό αποτέλεσμα. Το κοινό που παρακολουθεί το περιεχόμενό σας δεν αφιερώνει πολύ χρόνο στις αναρτήσεις σας, άρα όταν βλέπουν ένα προϊόν που τους αρέσει, πρέπει να τους ενθαρρύνετε να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα, πρέπει να κάνετε τη διαδικασία γρήγορη και εύκολη για αυτούς. Όσο πιο απλό είναι, τόσο πιο πιθανό είναι να αγοράσουν.
Για να αναπτύξετε περιεχόμενο βελτιστοποιημένο ως προς τη συμπεριφορά των καταναλωτών στο Instagram, λάβετε υπόψη αυτά τα σημεία:
• Να είστε συνετοί στον αριθμό των ετικετών προϊόντων που χρησιμοποιείτε. Μην υπερφορτώνετε μια εικόνα ή ένα βίντεο με πάρα πολλές ετικέτες ή μην επικαλύπτετε την μια ετικέτα με την άλλη, ώστε οι χρήστες να μπορούν να τα αγγίξουν εύκολα.
• Να τοποθετείτε ετικέτες μόνο για προϊόντα τα οποία φαίνονται στην αντίστοιχη φωτογραφία ή βίντεο και όχι π.χ. για παρόμοια προϊόντα που ταιριάζουν στην περιγραφή, για την αποφυγή σύγχυσης των χρηστών που βλέπουν ετικέτες για προϊόντα που δεν εμφανίζονται.
• Προσθέστε τις ετικέτες προϊόντων σε όλες τις αναρτήσεις με προϊόντα. Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες μπορούν απλώς να πατήσουν την ετικέτα για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό το προϊόν, αντί να χρειάζεται να επισκεφτούν το προφίλ σας για να βρουν τον σύνδεσμο στο βιογραφικό σας και να περιπλανηθούν στον ιστότοπό σας για να βρουν το αντίστοιχο προϊόν.
• Εφόσον η ολοκλήρωση αγοράς εντός της εφαρμογής δεν είναι ακόμα διαθέσιμη στη χώρα μας, συνδέστε κάθε προϊόν απευθείας στη δική του σελίδα στο e-shop σας, ώστε οι πελάτες να μην χρειάζεται να αναζητήσουν τον ιστότοπο για να βρουν οτιδήποτε, αλλά να μεταφέρονται αυτόματα.
Τέλος, επιλέξτε εικόνες που αντικατοπτρίζουν την ποικιλομορφία του κοινού σας. Διασφαλίστε ότι τo κοινό σας βλέπει τον εαυτό του στο περιεχόμενο που δημοσιεύετε, έτσι θα τους βοηθήσετε να αποφασίσουν αν το προϊόν που τους παρουσιάζετε είναι κατάλληλο για αυτούς. Είναι σημαντικό να λάβετε τα παραπάνω υπόψη σας για κάθε δημοσίευση και ιστορία που δημοσιεύετε στο Instagram.
Δώστε προτεραιότητα στα βίντεο Instagram με product tag
Τα οφέλη από τη χρήση βίντεο στο Instagram είναι τεράστια. Η κίνηση ενός βίντεο και ο ήχος (για τους λίγους χρήστες που δεν το έχουν σε λειτουργία σίγασης) “εμποδίζει” την κύλιση στη ροή ή αλλιώς scrollαρισμα γιατί τραβά την προσοχή.
Σε ένα βίντεο, μπορείτε να δείξετε για το προϊόν σας το πως κατασκευάζεται, την χρήση του και γιατί το επιλέγουν οι πελάτες σας. Για παράδειγμα:
• Δημιουργήστε βίντεο με χρηστικές οδηγίες για τα προϊόντα σας
• Αναδείξετε τα μοναδικά χαρακτηριστικά του προϊόντος σας.
• Δείξτε πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα προϊόντα σας και τα οφέλη από τη χρήση τους.
• Απαντήστε στις πιο συχνές ερωτήσεις (FAQ) σχετικά με τα προϊόντα σας.
Πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια ποικιλία τύπων βίντεο στον προγραμματισμό του περιεχομένου σας για ιστορίες, reels, IGTV και δημοσιεύσεις ροής, ώστε το κοινό σας να μπορεί να διαλέγει τους τύπους περιεχομένου που προτιμά.
Ιστορίες Instagram
Σύμφωνα με έρευνα του Instagram, το 58% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για μια επωνυμία ή ένα προϊόν αφού το είδαν σε Stories. Αυτό καθιστά τις Ιστορίες ένα εξαιρετικό μέρος για να μοιράζεστε προϊόντα και να προσθέτετε ετικέτες για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο κατάστημά σας στο Instagram. Εάν διαθέτετε τη δυνατότητα Swipe-Up, είναι ακόμη καλύτερη η εμπειρία του κοινού που οδηγείτε απευθείας εκεί που πρέπει και στο e-shop σας.
Η αποθήκευση των καλύτερων ιστοριών, που περιλαμβάνουν τα προϊόντα σας, σε highlight του Instagram είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τους νέους επισκέπτες του προφίλ σας να μάθουν περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτά.
IGTV
Εάν έχετε καθυστερήσει τη χρήση του IGTV, ίσως θελήσετε να το ξανασκεφτείτε. Το IGTV καταλαμβάνει 4 φορές περισσότερο χώρο στη ροή Εξερεύνησης από τις απλές αναρτήσεις ροής και 2 φορές περισσότερο από το Reels, βελτιώνοντας την προβολή της επωνυμίας και των προϊόντων σας
Επιλογή περιεχομένου με ετικέτα προϊόντος στους οδηγούς Instagram
Οι οδηγοί Instagram είναι ένα είδος εικονικού καταλόγου ή περιοδικού μέσα στην πλατφόρμα Instagram. Αυτή η δυνατότητα σας επιτρέπει να επιμεληθείτε μια συλλογή αναρτήσεων ή καταχωρίσεων προϊόντων από την επιχείρησή σας ή άλλους δημόσιους λογαριασμούς. Κάθε οδηγός περιλαμβάνει μια εικόνα εξωφύλλου, έναν τίτλο και μια σύντομη εισαγωγή και κάθε ανάρτηση στον οδηγό μπορεί να περιλαμβάνει μια περιγραφή.
Ακολουθούν τρεις τύποι οδηγών, παραδείγματα που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε
για να αναδείξετε τα προιόντα σας.
Gift Guides: Συγκεντρώστε έναν οδηγό δώρων για βασικές ημερομηνίες δώρων όπως τα Χριστούγεννα, η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ή η Ημέρα της Μητέρας. Προβάλετε τα προϊόντα σας, καθώς και προϊόντα από άλλους ίσως και συνεργάτες που μπορεί το περιεχόμενο τους να αρέσει στο κοινό σας. Όταν προβάλλετε προϊόντα άλλων επιχειρήσεων, θα μπορούσατε ενδεχομένως να προσεγγίσετε και το κοινό τους εάν επιλέξουν να μοιραστούν τον οδηγό σας.
Topical Roundups: Η ομαδοποίηση συμπληρωματικών προϊόντων σε έναν οδηγό μπορεί να βοηθήσει τους αναγνώστες να λάβουν αποφάσεις αγοράς. Για παράδειγμα, εάν είστε brand μόδας, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε έναν οδηγό “Τι να φορέσετε σε έναν καλοκαιρινό γάμο” με φορέματα, παπούτσια, κοσμήματα και προϊόντα ομορφιάς. Και λίγους μήνες αργότερα, παρουσιάστε άλλα προϊόντα σε έναν οδηγό “Τι να φορέσετε σε έναν χειμερινό γάμο”.
FAQs – Συνήθεις Ερωτήσεις: Η στρατηγική περιεχομένου σας πρέπει να απαντά στις πιο συχνές ερωτήσεις του κοινού σας, ώστε να μπορούν πιο εύκολα να αποφασίσουν να αγοράσου να από εσάς. Στη συνέχεια, μπορείτε να ομαδοποιήσετε όλο αυτό το περιεχόμενο σε έναν οδηγό Instagram για εύκολη πρόσβαση.
Υπενθυμίστε στο κοινό σας να αποθηκεύει τα προϊόντα στη λίστα επιθυμιών τους στο Instagram
Οι χρήστες του Instagram μπορούν να ανακαλύψουν προϊόντα μεταβαίνοντας σε προφίλ επιχειρήσεων και βλέποντας αναρτήσεις με ετικέτες προϊόντων στη ροή τους, Ιστορίες, reels, εξερεύνηση και IGTV. Στις ΗΠΑ, οι έμποροι μπορούν επίσης να προσθέσουν ετικέτες σε προϊόντα κατά τη διάρκεια των μεταδόσεων Instagram Live
Όταν οι χρήστες ανακαλύπτουν προϊόντα που τους αρέσουν, μπορούν να αποθηκεύσουν προϊόντα με ετικέτες σε μια συλλογή αγορών, την οποία το Instagram ονόμασε στρατηγικά «Wishlist». Αυτό σημαίνει ότι μπορούν εύκολα να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν την αγορά τους αργότερα και θα τους υπενθυμίζουν το προϊόν κάθε φορά που επισκέπτονται τη λίστα επιθυμιών τους, κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για προϊόντα με μεγαλύτερο χρόνο ζωής και όχι εποχιακά.
Το Instagram περιγράφει τα καταστήματα ως έναν τρόπο για τους χρήστες να «See, tap, shop» να βλέπουν δηλαδή, να οδηγούνται στις λεπτομέρειες και να ψωνίζουν, από χρήστες γίνονται καταναλωτές και οι ευκαιρίες να ανακαλύψουν προϊόντα στη ροή τους πλέον γίνεται παντού! Πατώντας στην ετικέτα προϊόντος, οι πελάτες μπορούν να ανακαλύψουν γρήγορα περισσότερα για το προϊόν, να διαβάσουν τους οδηγούς και να αγοράσουν ένα προϊόν είτε εντός εφαρμογής (μόνο στις Η.Π.Α.) είτε μέσω του καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου τους. Τα καταστήματα Instagram έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την εμπειρία αγορών απλή και ανώδυνη.