Γιατί έχει σημασία η LinkedIn στρατηγική;
Αυτό που διαφοροποιεί το LinkedIn από τα υπόλοιπα social media κανάλια είναι οι δυνατότητες που προσφέρει για τις B2B εταιρείες που το επιλέγουν ως μέρος της digital marketing στρατηγικής τους.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των δυνητικών B2B πελατών που βρίσκονται στα social media, προέρχονται από το LinkedIn. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι η πλατφόρμα χρησιμοποιείται από πολλούς κορυφαίους επαγγελματίες των αντίστοιχων κλάδων και σημαντικούς decision-makers της βιομηχανίας. Μία εταιρεία B2B που δραστηριοποιείται ενεργά στο LinkedIn, καταφέρνει και ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές χάρη στην εικόνα που προβάλλει στα άτομα που παίρνουν καθοριστικές εμπορικές αποφάσεις του κλάδου της.
Η ομάδα της AstroLabs, ετοίμασε μία λίστα με τα βήματα που πρέπει να κάνετε για να εντάξετε αποτελεσματικά το LinkedIn Marketing στηn digital στρατηγική της B2B επιχείρησής σας!
1. Θέστε στόχους

Πριν σχεδιάσετε την κατάλληλη LinkedIn στρατηγική, πρέπει να θέσετε τους αντίστοιχους στόχους σας και τι αποτελέσματα θα θέλατε να δείτε, ώστε το περιεχόμενο των αναρτήσεων αλλά και η συνολική σας παρουσία να είναι πλήρως συγχρονισμένα.
Οι πιο συνηθισμένοι στόχοι της χρήσης LinkedIn Marketing περιλαμβάνουν το brand awareness, την προσέλκυση leads και την αύξηση πωλήσεων. Οι στόχοι σας όμως πρέπει να είναι ρεαλιστικοί, μετρήσιμοι και σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Η επίτευξη τους μπορεί να χρειαστεί χρόνο, εάν όμως παρέχετε συνεπές και ποιοτικό περιεχόμενο με ενημερώσεις που αφορούν τον κλάδο σας, τα αποτελέσματα θα είναι παραπάνω από θετικά. Αν ειδικά χρησιμοποιήσετε αυτές τις αναρτήσεις για να ξεκινήσετε “διάλογο” με σημαντικά άτομα της βιομηχανίας σας, η online παρουσία σας ενισχύεται κατακόρυφα!
2. Εντοπίστε το κοινό σας

Όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο μας, ένα από τα πιο αξιοσημείωτα εργαλεία του LinkedIn είναι η επιλογή οργανικής στόχευσης για τις αναρτήσεις. Ο διαχειριστής της σελίδας μπορεί να στοχεύει αναρτήσεις με βάση τα δεδομένα προφίλ των ακόλουθων, συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους του οργανισμού, της βιομηχανίας, της εργασίας, της τοποθεσίας κλπ.
Αφού εντοπίσουμε το B2B κοινό που μας ενδιαφέρει άμεσα, είναι σημαντικό να μένουμε ενημερωμένοι σχετικά τις εξελίξεις της αγοράς και τους προβληματισμούς του κοινού μας σχετικά με αυτές ώστε το περιεχόμενο μας να είναι προσαρμοσμένο αντίστοιχα και να εποικοδομητικό & ενδιαφέρον για να προσφέρει υπεραξία στο ίδιο μας το brand!
3. Δημιουργήστε μία ελκυστική LinkedIn εταιρική σελίδα

Όπως το επίσημο website της εταιρείας σας πρέπει να είναι βελτιστοποιημένο για Google αναζητήσεις μέσα από τις κατάλληλες SEO τεχνικές, έτσι ακριβως πρέπει να είναι βελτιστοποιημένη και η LinkedIn σελίδα σας για τις αντίστοιχες αναζητήσεις.
Προκειμένου να διευκολύνετε το κοινό σας να σας βρει πιο εύκολα στο LinkedIn αλλά και σε μηχανές αναζήτησης, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε τη σελίδα σας με τους παρακάτω τρόπους:
– Χρήση σωστών Keywords
Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της LinkedIn σελίδας σας, καλείστε να εισάγετε τα keywords που αφορούν την εταιρεία σας. Η σωστή επιλογή μέσα από την απαραίτητη έρευνα, θα εμφανίζει το περιεχόμενο σας στο κατάλληλο οργανικό κοινό, ειδικά αν αυτό το περιεχόμενο είναι ελκυστικό για διάλογο και διάδραση μαζί του.
– Σύντομη και “to-the-point” περιγραφή εταιρείας
Ποια είναι η εταιρική σας αποστολή και πως επωφελούνται οι πελάτες και οι συνεργάτες σας από εσάς; Μία σύντομη και “πιασάρικη” περιγραφή της εταιρείας δείχνει πως όχι μόνο έχετε ξεκάθαρους στόχους αλλά επικοινωνείτε και την αμεσότητα της online παρουσίας σας.
– Αναρτήσεις με call-to-action σε συνέχεια των εταιρικών σας στόχων
Διαμοιράζοντας περιεχόμενο όπως άρθρα, infographics, στατιστικά και εταιρικά projects, μιλάτε στην “γλώσσα” του B2B κοινού που μπαίνει στο LinkedIn για αυτόν ακριβώς τον σκοπό. Τοποθετόντας λοιπόν τα κατάλληλα call-to-action στο τέλος κάθε ανάρτησης, γίνεται ακόμα πιο προσιτή και εύκολη η επίτευξη στόχων που αφορούν το lead generation μέσα από τη LinkedIn σελίδα σας.
4. Αυτοματοποιήστε διαδικασίες κοινωνικής πώλησης

Χρησιμοποιώντας συνδυαστικά τα LinkedIn προφίλ των σημαντικών στελεχών της εταιρείας σας όσο και την ίδια την LinkedIn σελίδα, προκειμένου να επεκτείνετε τα connections σας, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε την μέθοδο της κοινωνικής πώλησης (ή αλλιώς “social selling).
Έτσι θα καταφέρετε να προσεγγίσετε τα κατάλληλα άτομα της βιομηχανίας αλλά και δυνητικούς πελάτες μέσα από τα εταιρικά σας προφίλ τα όποια θα παρουσιάζουν τις δυνατότητες της εταιρείας και τι έχουν να κερδίσουν αυτές οι διασυνδέσεις από εσάς.
Μία τέτοια διαδικασία όμως είναι σίγουρα χρονοβόρα και απαιτητική. Όμως χρησιμοποιώντας σωστά εργαλεία αυτοματοποίησης, ο χρόνος σας απελευθερώνεται και μπορείτε να επικεντρωθείτε σε άλλα σημαντικά στάδια της κοινωνικής πώλησης. Τέτοια εργαλεία είναι το Dux-Soup & το Phantom Buster.
Μερικές από τις δυνατότητες αυτών των εργαλείων περιλαμβάνουν την αναζήτηση διασυνδέσεων, αποστολή εξατομικευμένων μηνυμάτων, endorsement των skills καταγεγραμμένα στα προφίλ τους και πολλές άλλες χρήσιμες αυτοματοποιήσεις από τις οποίες μπορείτε να επωφεληθείτε σε όλα τα στάδια του LinkedIn Marketing πλάνου σας!
Τα οφέλη που προσφέρει το LinkedIn για μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα του B2B, μπορούν να απογειώσουν την online παρουσία της και τους στόχους της. Εάν είστε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα του B2B και δεν χρησιμοποιείτε το LinkedIn, είναι καιρός να το εντάξετε στην Digital Marketing στρατηγική σας.