Το 2021 το Pinterest κατέλαβε την 14 θέση μεταξύ των μεγαλύτερων κοινωνικών μέσων με 459 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε μήνα.

Σε αντίθεση με άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Pinterest δεν είναι ένα μέσο που θα μοιραστείτε τις προσωπικές σας στιγμές ασχολίες και θα συνδεθείτε με τους κοντινούς σας ανθρώπους. Αντιθέτως, είναι ένα μέσο που θα σας βοηθήσει να βρείτε έμπνευση και να ψωνίσετε. Το Pinterest επίσης διαφέρει από τα υπόλοιπα κανάλια καθώς αποτελεί μια μηχανή αναζήτησης και όχι απαραίτητα ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, οπότε είναι σημαντικό να στοχεύουμε στο κέρδος και στην δημιουργία αξιόλογου περιεχομένου «creating value” αντί να γίνουμε δημοφιλής. Αυτό σημαίνει στόχευση σε link που οδηγούν στην ιστοσελίδα μας αντί για στόχευση σε followers ή views.
Οι μηνιαίες πωλήσεις μέσω του Pinterest αυξήθηκαν κατά 300% το 2020. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το Pinterest παρουσίασε νέες λειτουργίες για την διευκόλυνση των αγορών μέσω της πλατφόρμας.

Η πλειοψηφία των χρηστών στην πλατφόρμα, είναι γυναίκες από 20 έως 30 χρονών. Παρόλα αυτά τον τελευταίο χρόνο υπάρχει μια αύξηση στην μερίδα των ανδρών και των μικρότερων ηλικιακών ομάδων που χρησιμοποιούν το Pinterest. Αυτό ίσως επεξηγεί και το ποσοστό των χρηστών που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα από το κινητό το οποίο είναι το 82% των χρηστών της πλατφόρμας, καθώς οι μικρότερες ηλικιακές ομάδες προτιμούν την περιήγηση στο κινητό από ότι στον υπολογιστή. Όταν χρησιμοποιούν την πλατφόρμα οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες που ερευνούν οι χρήστες είναι συνταγές, Beauty tips, διακόσμηση σπιτιού, χειροτεχνίες, τέχνη και γυναικεία μόδα.
Tα πιο σημαντικά στοιχεία για ένα καλό Pinning ή αλλιώς The Pinterest Dictionary

- Pinterest Boards: Αποτελούν τους πίνακες που συμπεριλαμβάνουν Pins με κοινά χαρακτηριστικά
- Tip: Οργανώστε τα Pinterest Boards σας με βάση διαφορετικές θεματικές που μπορούν να ενδιαφέρουν τους χρήστες.
- Standard Pin: Κάθε board έχει τουλάχιστον 1 Pin το οποίο είναι ο τεχνικός όρος του Pinterest για τα Posts.
- Rich Pins: Χωρίζονται σε 4 κατηγορίες – App Pins, Artixle Pins, Product Pins Και Recipe Pins, όπου η κάθε μια κατηγορία έχει διαφορετικού τύπου περιεχόμενο, μορφή και χρήση. Για να δημιουργήσετε rich pins πρέπει να προσθέσετε πλούσιες ετικέτες στο ιστότοπο σας και να τις δοκιμάσετε με το Rite Pins Validator του Pinterest.
- Pin Title: Ο τίτλος του Pin είναι ιδιαίτερα σημαντικός για να τραβήξει την προσοχή το κοινού.
- Pin Description: Η περιγραφή του pin μπορεί να περιέχει από περιγραφή του προϊόντος μέχρι και hashtags.
- Pin Hashtags: Για την αύξηση της ορατότητας και την δυνατότητα αναζήτησης προσθέστε hashtags σχετικά με το Pin και το Board.
- Landing Pages: Κάθε Pin μπορεί να έχει link που να οδηγεί σε ένα blog post ή σε ένα προϊόν.
Ποιος είναι ο ρόλος των επιχειρήσεων στο Pinterest?
Μέσω της πλατφόρμας δίνεται η δυνατότητα να προσεγγίσετε νέο κοινό, να χτίσετε την εικόνα της εταιρίας σας και να προωθήσετε το brand και τα προϊόντα σας. Μπορείτε επίσης να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και να ενισχύσετε τις εγγραφές στο newsletter σας, τις πωλήσεις και την αλληλεπίδραση του κοινού με εσάς.
Πως να βελτιστοποιήσετε την εταιρική χρήση του Pinterest? 8 Tips
1. Δημιουργήστε μια στρατηγική για την χρήση αυτού του καναλιού.
- Ορίστε στόχους οι οποίοι να είναι συγκεκριμένοι για την εταιρία και το προϊόν. Οι στόχοι πρέπει να είναι μετρήσιμοι, προσιτοί, σχετικοί και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
- Βρείτε το κοινό στο οποίο θα απευθύνεστε στο συγκεκριμένο κανάλι. Όπως προ-αναφέρθηκε το Pinterest είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οπότε το κοινό θα είναι και διαφορετικό.
- Δείτε τι κάνει ο ανταγωνισμός στην συγκεκριμένη πλατφόρμα με σκοπό να διαφοροποιηθείτε.
- Δημιουργήστε και προγραμματίστε το υλικό που θα αναρτιέται στο Pinterest.
2. Pin ή αλλιώς αναρτήστε περιεχόμενο που θα τραβήξει τα βλέμματα.

Το Pinterest είναι μια πλατφόρμα που στοχεύει στο καλαίσθητο περιεχόμενο υψηλής ανάλυσης το οποίο θα αποθηκεύσουν και θα κοινοποιήσουν οι χρήστες. Τι πρέπει να προσέξετε για να δημιουργείτε καλαίσθητα Pins:
• Κάθετος προσανατολισμός περιεχομένου. Καθώς το 82% των χρηστών χρησιμοποιεί το κινητό του για να προηγηθεί στην πλατφόρμα, είναι σημαντικό να διατηρούνται οι διατάσεις 2:3 και το υψηλής ανάλυσης περιεχόμενο.
• Βελτιστοποιήστε την περιγραφή του περιεχομένου για να ενισχυθεί το SEO των αναρτήσεων και να δώσει νόημα στην εικόνα σας έτσι ώστε να προτρέψει τους χρήστες να κάνουν κλικ στο link.
• Προσθέστε το logo σας στα Pins για να αυξήσετε το Branded Content και να ενισχύσετε την αναγνωσιμότητα του Brand σας ανάμεσα στο υπόλοιπο περιεχόμενο.
• Σιγουρευτείτε ότι λειτουργούν όλα τα link για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης των χρηστών με το Brand.
3. Εμπλουτίστε το περιεχόμενο με διαφορετικούς τύπους περιεχόμενο.

Το Pinterest είναι γνωστό για την κοινοποίηση ή αλλιώς pinning φωτογραφιών, αλλά δεν σταματάει εκεί. Δοκιμάστε carousel pins ή βίντεο για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση των χρηστών με το περιεχόμενο σας.
4. Δημιουργήστε Boards με συγκεκριμένα περιεχόμενα.
Καθώς το 97% των χρηστών αναζητά περιεχόμενο μη συσχετισμένο με κάποιο brand, τα boards πρέπει να προσεγγίζουν νέους χρήστες που ενδιαφέρονται για την συγκεκριμένη θεματολογία.
5. Βελτιστοποιήστε τα Pins για το SEO.

Καθώς το Pinterest λειτουργεί ως search engine, η περιγραφή ενός pin μπορεί να βοηθήσει στην εμφάνιση του κατά την αναζήτηση του χρήστη. Από την άλλη πλευρά, για τους χρήστες που προτιμούν το απλό scroll στην αρχική, η περιγραφή ενός Pin μπορεί να βοηθήσει στο να εμφανιστεί το pin σε χρήστες που έχουν αλληλοεπιδράσει με αντίστοιχό περιεχόμενο στο παρελθόν. Τα Rich Pins είναι σχεδιασμένα για την ανάρτηση νέων προϊόντων από την ιστοσελίδα σας. Αποφεύγοντας παράλληλα και την διπλή ανάρτηση προϊόντων θα ενισχύσετε το SEO στο Pinterest.
6. Χρησιμοποιήστε τα Pinterest Ads.

Το Pinterest επιτρέπει στην διαφήμιση σας την στόχευση που χρειάζεστε γύρω από λέξεις κλειδιά, ενδιαφέροντα, τοποθεσίες, ηλικιακές ομάδες και άλλες δικές σας κατηγορίες, όπως ανθρώπους που έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας, ή που έχουν αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενο σας ή μια δικιά σας λίστα συγκεκριμένων χρηστών.
7. Χρησιμοποιήστε τα στατιστικά για να μετρήσετε την πρόοδο σας.
Μια πετυχημένη στρατηγική marketing βασίζεται σε δεδομένα τα οποία θα δείξουν τις μετρήσεις απόδοσης περιεχομένου και θα καθοδηγήσουν τους διαχειριστές μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατά την επανεξέταση της στρατηγικής τους.
8. Προωθήστε το Pinterest προφίλ σας.
- Σιγουρευτείτε ότι το κοινό σας στα υπόλοιπα μέσα γνωρίζει ότι είστε ενεργοί στο Pinterest.
- Συμπεριλάβετε το στην ιστοσελίδα σας.
- Συμπεριλάβετε το στην υπογραφή του newsletter σας.
Εταιρίες από διάφορα Industries όπως FMCG’s, Home & Décor αλλά και Fashion Oriented εταιρίες έχουν δημιουργήσει Pinterest Campaigns με εξαιρετικά αποτελέσματα. Οι λόγοι που το επέλεξαν είναι η φρεσκάδα της συγκεκριμένης πλατφόρμας, η δημιουργικότητα, η έμπνευση και η συμπεριφορά του κοινού στην πλατφόρμα.