Εάν η επιχείρηση σας βασίζεται στις B2B σχέσεις τότε το LinkedIn είναι για εσάς!
Τι είναι το LinkedIn;
Το LinkedIn υπάρχει εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία και συχνά αναφέρεται μεταξύ σοβαρού και αστείου ως η επαγγελματική έκδοση του Facebook. Πολλοί θεωρούν ότι χρησιμοποιείται μόνο για αναζητήσεις εργασίας, καθώς το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δημογραφικό γκρουπ του LinkedIn είναι οι απόφοιτοι και οι φοιτητές των πανεπιστημίων.
Υπάρχουν σχεδόν 675 εκατομμύρια χρήστες στο LinkedIn σε περισσότερες από 200 χώρες, καθιστώντας το, το σημαντικότερο κοινωνικό δίκτυο για να προσεγγίσετε μέλη επιχειρήσεων που έχουν τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων καθώς και να συνδεθείτε με επαγγελματίες από κάθε κλάδο επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Στο LinkedIn, η επιχείρηση σας μπορεί να προβληθεί ανάμεσα σε εκατομμύρια επαγγελματίες αλλά και δυνητικούς πελάτες, να εξωτερικεύσει τις θέσεις της και τις σκέψεις της για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται, να βρει τον επόμενο συνεργάτη της και να προσελκύσει νέους εργαζόμενους για να ενταχθούν στην ομάδα της. Και όλα αυτά χάρη στη συνεχώς αυξανόμενη βάση χρηστών, οι νέες λειτουργίες καθώς και τα διαφημιστικά εργαλεία του LinkedIn.
Γιατί διαφέρει από τα άλλα μέσα;
Έχοντας διαβάσει όλα τα παραπάνω δεδομένα, πολλοί άνθρωποι φαίνεται να αγνοούν ότι το πιο δυνατό χαρακτηριστικό του LinkedIn είναι το χτίσιμο σχέσεων τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.. Ως επαγγελματίας και ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, η δημιουργία σχέσεων είναι ζωτικής σημασίας για την καθοδήγηση των χρηστών μέσα από το sales funnel και η μετατροπή τους σε πελάτες. Πώς όμως διαφέρει το LinkedIn από τη δημιουργία σχέσεων που μπορεί να συμβεί σε άλλα κοινωνικά δίκτυα; Ας τα δούμε ένα προς ένα:
Facebook: Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο από άποψη ενεργών χρηστών, είναι ιδανικό για επαφή με φίλους και αλληλεπίδραση με περιεχόμενο άλλων χρηστών. Όλη η δυναμική του δικτύου είναι η κεντρική του σελίδα, το newsfeed ή αλλιώς ροή, Ωστόσο, χάρη στις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί, έχει μειωθεί αισθητά η οργανική προβολή των δημοσιεύσεων των επιχειρήσεων εκτός και αν αυτές πραγματοποιούν τακτικές διαφημίσεις.
Twitter: Εάν αξιοποιηθεί σωστά, είναι εξαιρετικά επωφελές για τη δημιουργία σχέσεων με το κοινό. Σχεδόν όλες οι εταιρείες συμμετέχουν με άμεσα, γρήγορα και γνήσια tweets με το κοινό τους για θέματα της επικαιρότητας. Ως αποτέλεσμα, περίπου 500 εκατομμύρια tweets αποστέλλονται την ημέρα, οπότε είναι αρκετά δύσκολο όχι μόνο να τραβήξει μια επιχείρηση την προσοχή κάποιου, αλλά και να αποκτήσει αξιοπιστία στο τμήμα των χρηστών που την ενδιαφέρουν.
Pinterest: Το Pinterest είναι ουσιαστικά ένας μεγάλος πίνακας σημειώσεων που, εξ ορισμού, δεν είναι κοινωνικό δίκτυο, καθώς σχεδιάστηκε περισσότερο για το άτομο παρά για ένα δίκτυο όπως είχε δηλώσει και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Pinterest, Ben Silbermann. Αυτό όμως δεν εμπόδισε τη συμμετοχή αρκετών επιχειρήσεων στο Pinterest. Ορισμένες επιχειρήσεις προσπάθησαν να αγγίξουν το κοινό τους μέσω του storytelling, λέγοντας δηλαδή οπτικές ιστορίες, πάνω σε αυτούς τους πίνακες, προβάλλοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με χρήσιμους και δημιουργικούς τρόπους. Είναι εμφανές όμως ότι λόγω του είδους του περιεχομένου που μπορεί να τοποθετηθεί σε αυτούς τους πίνακες δεν μπορούν όλες οι επιχειρήσεις να επωφεληθούν από το Pinterest.
Instagram: Όπως και το Pinterest, το Instagram βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αφήγηση. Ωστόσο, το Instagram μιλάει πιο πολύ για το άτομο, εξού και η πληθώρα των selfies που συνεχίζουν να εμφανίζονται. Όλη η δυναμική του δικτύου είναι η κεντρική του σελίδα, το newsfeed ή αλλιώς ροή, περιορίζοντας επομένως το εύρος του για τις επιχειρήσεις και τη δυνατότητα τους να χτίσουν σχέσεις. Τα μεγάλα brands έχουν καθιερωθεί όχι μόνο μέσω της αναγνωρισιμότητας τους, αλλά και μέσω συνεχούς διαφήμισης επί πληρωμή, τακτική που πιθανότατα αρκετές μικρότερες επιχειρήσεις να δυσκολεύονται να ακολουθήσουν.
Δεν καταγγέλλουμε με κανένα τρόπο αυτά τα κοινωνικά δίκτυα, καθώς το καθένα έχει συγκεκριμένο κοινό με το οποίο μπορεί η επιχείρηση σας να αλληλοεπιδράσει. Διαφορετικά είδη σχέσεων μπορούν να αναπτυχθούν με το κοινό που σας ενδιαφέρει σε κάθε ένα από αυτά τα δίκτυα, αλλά το LinkedIn έχει δημιουργήσει μια σταθερή φήμη ως το επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο. Το LinkedIn μπορεί να χτίσει σχέσεις ευκολότερα και καλύτερα τόσο για επαγγελματίες όσο και για επιχειρήσεις.
Πως μπορεί να το χρησιμοποιήσει η επιχείρηση σας στην digital στρατηγική της ;
Κατάλληλο μέσο στη σωστή στιγμή
Όταν χρησιμοποιείτε το LinkedIn στη B2B digital στρατηγική σας, έχετε το πλεονέκτημα του ότι βρίσκεστε στο κατάλληλο μέσο τη σωστή στιγμή. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Instagram, όπου πρωταρχικός σκοπός του χρήστη είναι να δει απλές καθημερινές συνήθειες των φίλων του (που πήγαν τι έκαναν κ.λ.π.) οι χρήστες μπαίνουν στο LinkedIn για να εμπλουτίσουν τις επαγγελματικές τους γνώσεις. Μπορεί να αναζητούν μια λύση διαχείρισης χρόνου για την εταιρεία τους ή ένα νέο εκπαιδευτικό λογισμικό για τους υπαλλήλους τους. Εσείς πρέπει να φροντίσετε η επιχείρηση σας να είναι εκεί όταν θα ψάξουν.
Όταν διαφημίζεστε στο LinkedIn, οι διαφημίσεις σας εμφανίζονται σε ένα newsfeed, μια ροή νέων, γεμάτη ειδήσεις για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται οι δυνητικοί πελάτες σας, συμβουλές εμπειρογνωμόνων, προτάσεις εκπαίδευσης καθώς και συμβουλές. Εμφανίζεστε δηλαδή σε άτομα που θέλουν να βελτιώσουν τον κλάδο τους, την επιχειρηματική τους δραστηριότητα αλλά και τους εαυτούς τους ως επαγγελματίες.
Ακριβής στόχευση κοινού
Μεγάλο μέρος των δεδομένων που χρησιμοποιεί το LinkedIn για να στοχεύσει τις διαφημίσεις του προέρχεται απευθείας από τους χρήστες του. Εφόσον χρησιμοποιηθούν με το σωστό τρόπο, αυτά τα ακριβή, ενεργά και σε πραγματικό χρόνο, προσωπικά δεδομένα θα βοηθήσουν την επιχείρηση σας να προβληθεί στο κοινό που επιθυμεί. Οι επιλογές στόχευσης που παρέχει το LinkedIn είναι σχεδόν απεριόριστες
Στην Astrolabs πριν από κάθε καμπάνια, εξετάζουμε προσεκτικά ποιες παραμέτρους στόχευσης θα βοηθήσουν την επιχείρηση σας να φτάσει πιο αποτελεσματικά στο κοινό που θέλει. Για παράδειγμα, η χρήση πολλαπλών τίτλων εργασίας IT μπορεί να προσεγγίσει άτομα με αυτούς τους τίτλους εργασίας, αλλά ενδέχεται να μην προσεγγίσει κάποιον στον ευρύτερο τομέα της πληροφορικής με έναν ασαφή τίτλο εργασίας ή κάποιον που κατέχει τις εμπειρικές γνώσεις για να πραγματοποιεί τέτοιες εργασίες αλλά έχει δηλωμένο στο βιογραφικό του έναν άλλο τίτλο εργασίας.
Ένας τρόπος αντιμετώπισης αυτού είναι να χρησιμοποιήσουμε την παράμετρο “job function”, δηλαδή το αντικείμενο με το οποίο δηλώνει ότι ασχολείται ο χρήστης, αντί των τίτλων εργασίας. Μέσα λοιπόν από στρατηγικά επιλεγμένες δοκιμές μπορούμε να προσδιορίσουμε ποια είδη κοινού καθώς και ποιοι συνδυασμοί παραμέτρων στόχευσης παράγουν τα περισσότερα αποτελέσματα για την επιχείρηση σας.
Χρησιμοποιήστε αποτελεσματικά τα δεδομένα που έχει ήδη η επιχείρηση σας στη διάθεση της.
Έχετε στη διάθεση σας μια λίστα με email δυνητικών πελατών; Ανεβάστε την στο LinkedIn το οποίο με τη σειρά του θα προσπαθήσει να ταιριάξει αυτά τα email με τα προφίλ των χρηστών του. Εάν καταφέρει να αντιστοιχήσει με επιτυχία τα email τουλάχιστον 300 προφίλ, το τελικό αποτέλεσμα που θα έχετε στα χέρια σας θα είναι ένα Matched audience κοινό που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε οποιαδήποτε καμπάνια της επιχείρησης σας στο LinkedIn.
Ένας άλλος τρόπος για να αξιοποιήσετε τα ισχυρά εργαλεία στόχευσης που διαθέτει το LinkedIn είναι η στόχευση λογαριασμού. Ανεβάστε μια λίστα με ονόματα εταιρειών και προωθήσετε εύκολα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας σε συγκεκριμένες εταιρείες από συγκεκριμένους κλάδους. Το LinkedIn θα αντιστοιχήσει τις εταιρείες της λίστας μεταξύ των σχεδόν 30 εκατομμυρίων εταιρικών σελίδων του άνω για να αυξηθεί το ποσοστό αντιστοίχισης, μπορείτε να προσθέσετε και μια διεύθυνση URL με κάθε όνομα εταιρείας.
Το LinkedIn παρουσίασε επίσης πρόσφατα το Lookalike Audience. Αν θέλετε να προσεγγίσετε άτομα παρόμοια με τους υπάρχοντες πελάτες σας, ανεβάστε τη λίστα των πελατών σας και δημιουργήστε ένα παρόμοιο κοινό με βάση τα χαρακτηριστικά που έχει το ήδη υπάρχον. Τέλος, με την εγκατάσταση του LinkedIn Insight στο website σας, θα έχετε τη δυνατότητα να επαναστοχεύσετε (retargeting) τους επισκέπτες σας με σχετικό περιεχόμενο.
Αξιοποιήστε τους υπαλλήλους σας
Οι υπάλληλοί σας είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά σας εφόσον τους δώσετε τα εργαλεία που χρειάζονται για να αναπτυχθούν.
Με κατάλληλα βελτιστοποιημένα προφίλ, οι υπάλληλοί σας μπορούν να γίνουν εκπρόσωποι της επιχείρησης σας και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της. Τα βελτιστοποιημένα προφίλ, τόσο αυτά της επιχείρησης όσο και των υπαλλήλων σας, ενισχύουν την εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης τόσο στην πλατφόρμα LinkedIn όσο και στις αναζητήσεις στη Google.
Η Google θα ανιχνεύσει τα προφίλ των υπαλλήλων σας, καθώς και τα προφίλ της επιχείρησης σας. Χρησιμοποιήστε λοιπόν τα προφίλ αυτά και ενημερώνετέ τα συχνά για να τονίσετε τι είναι σημαντικό για εσάς και την επιχείρηση σας.
Όταν ένας υπάλληλος μοιράζεται μία από τις αναρτήσεις της σελίδας της επιχείρησης στο LinkedIn, η οργανική προβολή (reach) θα ενισχυθεί. Ακριβώς όπως και στο Facebook, οι οργανικές αναρτήσεις της σελίδας της επιχείρησης σπάνια εμφανίζονται στο newsfeed, τη ροή στη κεντρική σελίδα, του μέσου χρήστη. Ωστόσο, μόλις κάποιος κάνει share, μοιραστεί δηλαδή, την ανάρτησή σας, θα εμφανιστεί σε πολύ περισσότερες ροές χρηστών.
Επομένως, μην αφήσετε το μεγαλύτερο δυναμικό σας να χαθεί. Ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους σας να μοιράζονται ενεργά και να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό της επιχείρησης.
Εάν είστε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα του B2B και δεν χρησιμοποιείτε το LinkedIn, τώρα είναι η ώρα να ξεκινήσετε. Εάν όμως χρησιμοποιείτε το LinkedIn και δεν έχετε δει τα αποτελέσματα που θα θέλατε, η ομάδα της Astrolabs είναι εδώ για εσάς! Επικοινωνήστε μαζί μας και θα πραγματοποιήσουμε άμεσα και ΔΩΡΕΑΝ έναν έλεγχο στη σελίδα σας στο LinkedIn.