Κατά τη διαδικασία μιας αγοράς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την τελική απόφαση του αγοραστή, ο καθένας με μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό επιρροής.
Από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες είναι αυτοί που σχετίζονται με την οπτική εντύπωση που κάνει το προϊόν, όπως το design και τα χρώματα μιας συσκευασίας ή ενός εταιρικού λογοτύπου.
Υπάρχει φυσικά μια ολόκληρη επιστήμη γύρω από τα χρώματα και το πώς αυτά επηρεάζουν τη διάθεση και τα συναισθήματα μας και κατά συνέπεια τις αγοραστικές μας αποφάσεις.
Για παράδειγμα, το μαύρο και οι σκούρες αποχρώσεις μάς δημιουργούν την αίσθηση του σοβαρού, του αξιόπιστου, του δυναμικού και του επαγγελματικού. Χρησιμοποιείται ευρέως για την δημιουργία εταιρικής ταυτότητας «στιβαρών» εταιριών, όπως καταστευαστικές, χρηματιστηριακές, συμβουλευτικές κ.ο.κ.
Το πράσινο από την άλλη μεριά, μας δίνει την αίσθηση του «φυσικού», μας θυμίζει οικολογία και μας ηρεμεί, επομένως είναι καταλληλότερο για εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των βιολογικών προϊόντων, των ανθρωπίνων πόρων και τη βιομηχανία φαρμάκων.
Με τα χρώματα σχετίζεται ακόμα και ο τύπος του καταναλωτή που θέλουμε να προσελκύσουμε. Για παράδειγμα, τα έντονα χρώματα όπως το κόκκινο και το πορτοκαλί προσελκύουν περισσότερο τους παρορμητικούς καταναλωτές και για το λόγο αυτό χρησιμοποιούνται ευρέως σε προσφορές και εκπτώσεις. Περισσότερα σχετικά με αυτό μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα:
Τα χρώματα είναι σημαντικά και στο Web Design…
Όπως ήδη θα φαντάζεστε τα χρώματα επηρεάζουν σημαντικά και την επιτυχία μιας ιστοσελίδας. Όλα τα παραπάνω πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν κατά τη δημιουργία ιστοσελίδας για την εταιρία σας.
Κάθε μέρα όλο και περισσότερες αγορές γίνονται μέσω του διαδικτύου, από έπιπλα, ρούχα ακόμη και τρόφιμα και οι online αγοραστές έχουν ολοένα και περισσότερες απαιτήσεις από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται.
Δεν είναι λοιπόν καθόλου περίεργο που οι online αγοραστές δίνουν μεγάλη βαρύτητα σε όλες τις λεπτομέρειες των websites και ειδικά στα σχήματα, τα χρώματα και γενικά οτιδήποτε αισθητικό.
Θέλουν μπαίνοντας στο site να νιώσουν οικεία. Να δούν χρώματα που θα τους κεντρίσουν το ενδιαφέρον και φυσικά να κατανοήσουν εύκολα την λειτουργία του.
Έρευνες έδειξαν πως 52% των αγοραστών δεν επιστρέφουν σε μια ιστοσελίδα αν δεν τους έχει ικανοποιήσει ο σχεδιασμός και τα χρώματα, ενώ ένα ποσοστό 42% δεν αγοράζει λόγω των παραπάνω ακόμα κι αν τους έχει αρέσει το προιόν στην αρχή.
Επομένως, δώστε μεγάλη σημασία στην αισθητική της ιστοσελίδας σας. Μελετήστε καλά τις παραμέτρους της δικής σας εταιρίας και των προϊόντων ή υπηρεσιών που εμπορεύεστε, του καταναλωτή που θέλετε να προσελκύσετε αλλά και τα συναισθήματα που θέλετε να προκαλέσετε. Συζητήστε τα όλα αυτά με τον web designer σας και κατασκευάστε την πιο κατάλληλη για εσάς ιστοσελίδα.
Σε μια εποχή σαν αυτή που ζούμε, όπου τα οπτικά ερεθίσματα είναι πιο σημαντικά από ποτέ, το λιγότερο που οφείλετε στην εταιρία σας είναι να της δώσετε την ευκαιρία που της αξίζει!