Τι είναι το TikTok; Και γιατί πρέπει η επιχείρηση σας να κάνει την παρουσία της αισθητή σε αυτή την εξαιρετικά “εθιστική” πλατφόρμα βίντεο;
Με πάνω από 2 δισεκατομμύρια λήψεις, το TikTok είναι αναμφισβήτητα μια από τις κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων και αυτό δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από μικρά και μεγάλα brands που ήδη ασχολούνται μαζί του.
Σε μια γρήγορη επισκόπηση του TikTok σε αυτό το άρθρο θα καταλάβετε γιατί αυξάνεται η δημοτικότητά του ραγδαία αλλά και πώς μπορείτε να αρχίσετε να το χρησιμοποιείτε για την επιχείρηση σας.

Τι ακριβώς είναι το TikTok;
Το TikTok είναι ένα κοινωνικό δίκτυο κοινής χρήσης βίντεο που επιτρέπει στους χρήστες του να δημιουργούν, να μοιράζονται και να ανακαλύπτουν σύντομα βίντεο. Έγινε ευρέως γνωστό γιατί είναι διασκεδαστικό, ελαφρύ και χιουμοριστικό, το κοινό της εφαρμογής προοριζόταν αρχικά για έφηβους και μικρές ηλικίες γενικότερα που αγαπούν τον χορό – αλλά όχι πια. Φυσικά ο παράγοντας ¨καραντίνα¨ παγκοσμίως βοήθησε πολύ στη διάδοση του Tik Tok γιατί πολλοί από τους χρήστες είχαν άπλετο χρόνο να το εξερευνήσουν.
Τα εύχρηστα εργαλεία για την επεξεργασία βίντεο του TikTok προσέλκυσαν τελικά χρήστες όλων των ηλικιών, επιχειρήσεις, διάσημους και φυσικά influencers όλων των ειδών. Ακόμη και δημοσιογραφικά μέσα και εκδότες όπως το The Washington Post έχουν συγκεντρώσει πάνω από 400 χιλιάδες ακόλουθους σε λιγότερο από ένα χρόνο, αλλάζοντας την προσέγγισή τους σε μια φρέσκια, νεότερη δημογραφική διαδικασία. Και παρόλο που το TikTok εξακολουθεί να έχει τις ρίζες του στις τάσεις του χορού και στις προκλήσεις του lip-sync (συγχρονισμού των χειλιών με τους δημοφιλή ηχητικά του TikTok), βλέπουμε κάθε μέρα νέες καινοτόμες και δημιουργικές τάσεις να εμφανίζονται στην πλατφόρμα.
Υπάρχουν πλέον viral τάσεις του TikTok για σχεδόν κάθε ενδιαφέρον: ζώα, αστεία lip-sync, μόδα και ομορφιά, γυμναστική και γενικότερα tips, camera hacks, φάρσες, tutorials για σχεδόν οτιδήποτε και φυσικά προκλήσεις. Ένας ακόμη από τους λόγους για την αυξανόμενη δημοτικότητα του TikTok είναι το πόσο εύκολο είναι να δημιουργείτε και να απολαμβάνετε ευχάριστα και διασκεδαστικά βίντεο. Η πλατφόρμα είναι γεμάτη με καινοτόμες δυνατότητες επεξεργασίας βίντεο και εφέ που την καθιστούν έναν από τις πιο ευπροσάρμοστες και εύχρηστες εφαρμογές που εξυπηρετούν αυτό το σκοπό, ακόμη και γι αυτούς που δεν έχουν εμπειρία στην παραγωγή και την επεξεργασία βίντεο.

Πρέπει η επιχείρηση σας να είναι στο TikTok; Με λίγα λόγια, ναι!
Όπως αναφέραμε παραπάνω επιφανειακά το TikTok είναι για τους νέους που έχουν όρεξη για χορό και προκλήσεις, αυτή είναι όμως μόνο η κορυφή του παγόβουνου – το κοινό του TikTok αυξάνεται συνεχώς και εξελίσσεται.
Επιχειρήσεις κολοσσοί με πολυεθνικό χαρακτήρα πλέον χρησιμοποιούν την εφαρμογή προς όφελός τους, αναπτύσσοντας την κοινότητά τους και προωθώντας το τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ακόμη και τις ιδέες τους. Με το TikTok μπορείτε να προσεγγίσετε ένα εντελώς νέο κοινό με βίντεο που έχουν χαμηλό κόστος παραγωγής και εξακολουθούν να είναι υπέροχα για την προώθηση της επιχείρησης σας.
Επιπλέον, ο μέσος χρήστης TikTok ξοδεύει σχεδόν 52 λεπτά της ημέρας του στην εφαρμογή – αυτός είναι πολύς χρόνος για να αλληλεπιδράσει η επιχείρηση σας με το κοινό της!

Το TikTok φιλοξενεί πραγματικό, σχετικό περιεχόμενο με ότι σας ενδιαφέρει, πράγμα που σας οδηγεί συνεχώς να επιστρέφετε στην εφαρμογή για να δείτε ακόμη περισσότερα. Λαμβάνοντας υπόψη τις εκατοντάδες εταιρείες που έχουν ήδη προσαρμόσει το TikTok στην digital marketing στρατηγική τους και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι πάνε πολύ καλά, μάλλον δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για την επιχείρηση σας να συμμετάσχει στην πολυσυζητημένη και πολλά υποσχόμενη πλατφόρμα.
Γρήγορη επισκόπηση όλων των λειτουργιών που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο TikTok
Ένα από τα μεγάλα ατού του TikTok είναι τα εργαλεία επεξεργασίας βίντεο – είναι γεμάτο με χρήσιμες λειτουργίες και εφέ για να κάνουν τα βίντεό σας να ξεχωρίζουν από το πλήθος.
Και φυσικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως περιεχόμενο ευφάνταστων Instagram Stories.
- Αναστροφή-Flip
Επιλέξτε ποια κάμερα θέλετε να χρησιμοποιήσετε για να τραβήξετε το περιεχόμενο βίντεο του TikTok, την μπροστινή (δηλαδή κάμερα selfie) ή την πίσω, δηλαδή την κανονική
- Ταχύτητα-Speed
Χρησιμοποιώντας το εργαλείο ταχύτητας, μπορείτε να επιβραδύνετε ή να επιταχύνετε την εγγραφή σας. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε συγκεκριμένα μέρη της εγγραφής σας και να το προσαρμόσετε σε κάθε τμήμα. Λειτουργία που σίγουρα θα χρειαζόταν να κατεβάσετε κάποια έξτρα εφαρμογή για να μπορέσετε να κάνετε κάτι αντίστοιχο στα βίντεο σας.
- Ομορφιά-Beauty
Το εργαλείο ομορφιάς είναι ένα φίλτρο AR που μπορεί να κρύψει τις κηλίδες και να λειαίνει το δέρμα σας. Αυτό θα σας δώσει μια πιο «φρέσκια» εμφάνιση.

- Φίλτρα-Filters
Σε αυτό τον τομέα υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Τα φίλτρα μπορούν να εφαρμοστούν πριν ή μετά την καταγραφή. Για να εφαρμόσετε φίλτρα, επιλέξτε το κουμπί Φίλτρα και σύρετε προς τα αριστερά για προεπισκόπηση. Μπορείτε επίσης να κάνετε την επιλογή σας από το κάτω μενού. Το TikTok έχει κατηγοριοποιήσει φίλτρα για να σας βοηθήσει να επιλέξετε το καλύτερο για ό, τι τραβάτε, όπως Πορτραίτο, Τοπίο, Φαγητό και Διάθεση κ.α.
- Χρονόμετρο-Timer
Αυτό σας επιτρέπει να ορίσετε μια αντίστροφη μέτρηση αυτόματης εγγραφής εάν θέλετε να κινηματογραφείτε hands-free και μπορείτε επίσης να ορίσετε πόσα από τα βίντεο σας θέλετε να εγγράψετε απευθείας.
- Φλας-Flash
Πατήστε το εικονίδιο φλας για να ενεργοποιήσετε το φακό του τηλεφώνου σας και πατήστε ξανά για να τον απενεργοποιήσετε. Σημείωση: Αυτό είναι διαθέσιμο μόνο για την μπροστινή κάμερα.
- Ήχοι-Sounds
Στο επάνω μέρος της οθόνης σας, θα δείτε μια μουσική νότα με την ένδειξη “Sounds”. Πατήστε το κουμπί για να επιλέξετε το soundtrack που θα παίζει στο βίντεο σας ή το ηχητικό εφέ με το οποίο θέλετε να κάνετε εγγραφή. Από το μενού Ήχοι, μπορείτε να αναζητήσετε έναν ήχο ή να χρησιμοποιήσετε την καρτέλα Discover για να βρείτε έναν ανερχόμενο ήχο που προτιμούν πολλοί χρήστες. Μπορείτε επίσης να τραβήξετε περιεχόμενο με οποιονδήποτε ήχο χρησιμοποιείται σε ένα υπάρχον βίντεο TikTok αν σας αρέσει, πατώντας την ετικέτα ήχου και επιλέγοντας “Χρήση αυτού του ήχου”.
- Εφέ-Effects
Επιλέξτε το εικονίδιο Εφέ στο κάτω αριστερό μέρος της οθόνης σας για να ανοίξετε την καρτέλα Εφέ. Υπάρχουν εκατοντάδες εφέ για να διαλέξετε, με κατηγορίες όπως: Τάσεις, Νέα, Ειδικά εφέ, Διαδραστικά, Προπόνηση, Ομορφιά, Πρόσωπο, Καλλιτεχνικά και Ζώα.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Μπορείτε να προσθέσετε ένα εφέ πριν ή μετά τη καταγραφή βίντεο, ωστόσο, ορισμένα ενδέχεται να είναι διαθέσιμα μόνο πριν ξεκινήσετε τη λήψη.

3 λόγοι που το TikTok μπορεί να απογειώσει την digital marketing στρατηγική σας
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το TikTok αναπτύσσεται με ιλιγγιώδη ρυθμό και όλο και περισσότερα brands το προτιμούν. Χρειάζεται να το προσθέσετε στα κανάλια social media της εταιρείας σας γιατί:
1.Θα αναβαθμίσετε το δημιουργικό περιεχόμενο των βίντεο σας.
Με ένα εξαιρετικά δημιουργικό και εύκολο πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο, οι εταιρείες μπορούν να τραβήξουν, να επεξεργαστούν και να δημοσιεύσουν περιεχόμενο βίντεο στιγμιαία. Δεν χρειάζεται κανένας πρόσθετος εξοπλισμός ή επαγγελματικό λογισμικό επεξεργασίας – όλα μπορούν να γίνουν μέσα στην εφαρμογή TikTok. Η επανατοποθέτηση αυτών των βίντεο σε άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως Instagram Stories και Facebook Stories είναι δεδομένη.

2.Θα εμφανιστείτε σε ένα δημογραφικά νέο κοινό
Εάν θέλετε να επεκτείνετε το κοινό σας ή να εντάξετε ακόμη και ηλικιακά νεότερα δημογραφικά στοιχεία, αυτό θα μπορούσε αυτή είναι σίγουρα η σωστή πλατφόρμα για να εσάς! Ακόμη και sites με πολιτικό και κοινωνικό χαρακτήρα που δεν περίμενε κανείς ότι θα επιλέξουν το Tik Tok ή τουλάχιστον ότι δεν θα είχαν απήχηση δείχνει πως με τον δημιουργικό τρόπο προβολής ειδήσεων, τα βίντεο τους έχουν γίνει viral με εκατομμύρια προβολές!

3.Το Influencer Marketing βρίσκεται ακόμη στην αρχή του
Σε σύγκριση με το Instagram, το Influencer Marketing στο TikTok είναι ακόμη στα πρώτα του βήματα. Αυτό σημαίνει ότι είναι η ιδανική στιγμή για να αρχίσετε να συνεργάζεστε με influencers ή γενικότερα δημιουργούς περιεχομένου για την προώθηση της επωνυμίας ή του προϊόντος σας στην εφαρμογή.